معجزه های مشاوره خانواده خوب

175 0

معجزه های مشاوره خانواده خوب

اگر در خانواده، ازدواج یا سایر روابط خود دچار پریشانی هستید، مرکز مشاوره ستاره ایرانیان می تواند به شما کمک کند. خانواده درمانی به  شما کمک می کند تا از طریق الگوها یا سیستم های ناسالم برای یافتن صلح، هماهنگی و همکاری کار کنید.

خانواده درمانی، مشاوره زناشویی و سایر مشاوره های ارتباطی می تواند به همه کمک کند تا از یک سبک زندگی شادتر بهره مند شوند.

خانواده درمانی چیست؟

خانواده درمانی و زوج درمانی انواعی از روان درمانی ها هستند که برای کاهش تعارض در روابط طراحی شده اند. این روش های درمانی با بهبود نحوه تعامل اعضای خانواده کار می کند. برخلاف مشاوره فردی که مشکلات درونی فرد را درمان می کند، خانواده درمانی بر اصلاح الگوهای ناسالم و ایجاد سیستم های مثبت برای حل مسئله تمرکز می کند.

چه کسانی به خانواده درمانی یا مشاوره خانواده نیاز دارند؟

«خانواده» در خانواده درمانی یا مشاوره رابطه می تواند تعربف متفاوتی داشته باشد. خانواده شما متشکل از افرادی است که از شما حمایت می کنند. این افراد ممکن است خویشاوندان خونی یا افراد دیگری باشند که در خانه شما زندگی می کنند. به یاد داشته باشید که روابط خانوادگی سالم کلید سلامت روان شماست.

اگر خانواده شما با چالش های خاصی دست و پنجه نرم می کند، خانواده درمانی می تواند کمک کند. همچنین کمک به اعضای گروه برای سازگاری با تشخیص سلامت روانی یکی از اعضا، مفید است. اهداف خانواده درمانی معمولاً بر حل تعارض و بهبود ارتباطات متمرکز هستند

موضوعات خانواده درمانی

روابط شما می تواند از درمان یا مشاوره زناشویی در موقعیت هایی مانند موارد زیر بهره مند شود:

  • کودکی که مشکلات رفتاری، اعتیاد، اختلال خوردن یا مشکلات مدرسه را تجربه می کند.
  • تروما یا اندوهی که همه اعضای گروه را تحت تأثیر قرار می‌دهد
  • سازگاری با اعضای خانواده، مانند فرزند جدید
  • خشونت خانگی
  • اختلاف والدین
  • طلاق
  • مشکلات مالی

انواع رایج خانواده درمانی

هنگامی که از مرکز روانشناسی ستاره ایرانیان برای خانواده درمانی، مشاوره زناشویی یا سایر مشاوره های ارتباطی کمک بگیرید، از راهنمایی متخصصان مجرب و آموزش دیده ما بهره مند می شوید. آن ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند، به‌ویژه روش‌هایی که برای نیازهای خاص خانواده شما مناسب‌تر است.

برخی از انواع رایج خانواده درمانی عبارتند از:

خانواده درمانی بوونین

خانواده درمانی بوونین زمانی به خوبی جواب می دهد که سایر اعضای خانواده به دلایلی نخواهند یا نتوانند در جلسات درمانی شرکت کنند. این روش از تمایز به عنوان مفاهیم اصلی خود استفاده می کند. تمایز به افراد کمک می کند با استفاده از نامه نگاری و راهبردهای دیگر یاد بگیرند که چگونه در روابط خانوادگی خود واکنش عاطفی کمتری نشان دهند.

 

درمان ساختاری

درمان ساختاری به خانواده ها کمک می کند تا مرزهای سالمی را تعیین کنند و با برنامه ریزی و تقسیم مسئولیت نقش های مثبتی را ایفا کنند. در این روش درمانگر مطمئن می شود هیچ یک از اعضای خانواده در خانواده قدرت زیادی را در اختیار ندارند.

مدل سیستماتیک

این مدل درمانی قدرت خانواده را به عنوان یک بازی ناخودآگاه که مشکلات را تداوم می بخشد بررسی می کند. از موضع خنثی، درمانگر با خانواده مقابله می کند تا به درک بیشتر مشکلات پیش آمده کمک کند.

رویکرد استراتژیک

این روش شامل تکالیف خانوادگی می باشد، این روش برای کمک به اعضای خانواده طراحی شده است تا نحوه تعامل خود را با فردی که علائم یا مشکل را به او نسبت می دهند تغییر دهند.

همچنین سلسله مراتب و سیستم های ارتباطی خاص را ارزیابی و معرفی می کند. مشاور به اعضا کمک می کند تا الگوهای ارتباطی را تغییر دهند و مسائل منفی را به موارد مثبت تغییر دهند.

مزایای مشاوره خانواده یا زناشویی

مشاوره خانواده زمانی به خوبی جواب می دهد که خانواده روابط متشنج یا رویدادهای استرس زا را تجربه کند. این درمان می تواند به حل مسائل ارتباطی، درگیری ها و مشکلات رفتاری کمک کند. هنگامی که یک یا چند عضو نگرانی‌های مربوط به سلامت روانی را تجربه کنند، درمان نیز برای خانواده‌ها به خوبی کار می‌کند.

برخی مشکلات سلامت روان ممکن است شامل افسردگی، اعتیاد، اختلالات خوردن یا سایر شرایط باشد. به طور کلی، مشاوره خانوادگی باعث درک بهتر و افزایش همکاری میان اعضا خانواده می شود.

خانواده درمانی اغلب بر الگوهای خانواده خاصی تمرکز دارد که به مشکلات کمک می کند. اعضای خانواده با هم تلاش می کنند منبع درگیری های خود را بیابند تا بتوانند یاد بگیرند و بهتر از یکدیگر حمایت کنند.

بهترین مشاوره خانواده

راه هایی که مشاوره خانواده یا زناشویی کمک می کند عبارتند از:

  • احترام به مرزهای یکدیگر
  • ترویج ارتباطات بهتر
  • بهبود مهارت حل مسئله
  • درک پویایی خانواده و الگوهای رفتاری
  • کاهش تعارض
  • ایجاد درک و همدلی

موقعیت هایی که خانواده درمانی یا مشاوره زناشویی می تواند کمک کند

اگر در فکر درمان با خانواده یا مشاوره زناشویی خود هستید، احتمالاً شما و عزیزانتان می توانید از این روند بهره مند شوید. برخی از موقعیت‌های رایجی که افراد به دنبال این درمان هستند عبارتند از:

منبع : معجزه های مشاوره خانواده خوب

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: معجزه های مشاوره خانواده خوب. آخرین ویرایش: سپتامبر 6, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=11073

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *