نوشیدن الکل در نوجوانان باعث اختلال حافظه موش هنگام بزرگسالی می شود

نوشیدن الکل در نوجوانان باعث اختلال حافظه موش هنگام بزرگسالی می شود

623 0

با توجه به تحقیقات جدید در موش های نر بالغ منتشر شده در JNeurosci، مصرف بیش از حد نوشیدن در دوران نوجوانی ممکن است با فعالیت سلول های مغزی مورد نیاز برای حفظ حافظه کوتاه مدت مواجه شود . این مطالعه می تواند دانش آموزان را در درک پیشرفت اختلالات مصرف الکل در بزرگسالان کمک کند.

قشر پیش مغز (PFC) و توانایی های مدیریت رفتاری آن پشتیبانی می کند که هر دو به طور کامل در طول سال های نوجوانان بالغ می شوند، به ویژه در اثر استفاده از الکل های سنگین در دوران نوجوانی آسیب پذیر هستند. نوشیدن نوجوانان با کاهش فعالیت PFC، کمبود شناختی و سوء مصرف الکل همراه است. با این حال، مکانیزم هایی که این مشاهدات را در بر می گیرند نامشخص است.

مایکل سلیمینگ و همکارانش دریافتند که موش های سالم مصرف الکل در مقادیر آلودگی با یک حافظه کار می کنند و در اوایل بزرگسالی نشانه های “جلوگیری از بارگذاری” و مصرف بیش از حد الکل در طی پنج دقیقه اول بودن را نشان می دهند. محققان همچنین دریافتند که جذب الکل نوجوانان تعدادی از خواص نورون های هرمی PFC را تغییر می دهد که PFC را به دیگر مناطق مغز متصل می کند و بنابراین برای تنظیم رفتار مهم است. این یافته ها نشان می دهد که مصرف نوشابه های گازدار با رفتار ناشی از اختلال PFC و عملکرد مغز در نهایت منجر به بهبود درمان اثرات منفی الکل بر مغز می شود.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن علوم اعصاب 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: نوشیدن الکل در نوجوانان باعث اختلال حافظه موش هنگام بزرگسالی می شود. آخرین ویرایش: سپتامبر 12, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3509

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *