کتامین برای موشهای صحرایی نیز کار می کند

کتامین برای موشهای صحرایی نیز کار می کند

641 0

اولین مطالعه ای که در نوع خود در موش های صحرایی انجام شده نشان می دهد که یک کتامین با دوز کم باعث افزایش مقاومت در برابر عوارض جانبی ناشی از آن در موش های صحرایی می شود. این تحقیق در eNeuro منتشر شده است ، این تحقیق شکاف حیاتی در درک و ایجاد درمان برای اختلالات مرتبط با استرس است که به طور نامنظم زنان را تحت تأثیر قرار می دهد.

کتامین برای دهه ها به عنوان داروی بیهوشی و تفریحی استفاده شده است. با این حال، کتامین با دوز کم در حال حاضر برای اثرات ضد افسردگی سریع آن است که می تواند به بیماران مقاوم در برابر درمان کمک کند. اگر چه نتایج تحقیقات حیوانی امیدوار کننده است، اما بیشتر این مطالعات فقط از مردان استفاده می کنند.

دکتر ساموئل دولزانی و همکارانش در دانشگاه کلورادو بولدر دریافتند که موش های صحرایی ماده ای که یک هفته قبل از استرس شوک دوزهای کتامین مصرف می کنند، از کاهش استرس ناشی از اکتشاف اجتماعی جلوگیری می کند و منعکس کننده کاهش رفتار اضطراب مانند است. به طور قابل ملاحظه ای، موش های صحرایی زن دوز کم کتامین، سطوح اکتشافی اجتماعی شبیه به موش های صحرایی کنترل کننده انسانی را نشان دادند که تأثیر استرس شان را نداشتند. در همکاری با دکتر Yingxi لین در موسسه فناوری ماساچوست، محققان از یک سیستم برچسب زدن جدید استفاده کردند تا نشان دهند که نورونهای قشر پیشانی که توسط کتامین با دوز کم فعال شده بودند، در طول تجربه استرس بعد نیز فعال شدند. آنها در ادامه نشان دادند که یک مدار عصبی شامل قشر اولیه و هسته راف یخبندان مسئول کتامین است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن علوم اعصاب

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: کتامین برای موشهای صحرایی نیز کار می کند. آخرین ویرایش: اکتبر 4, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4390

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *