یادگیری در حال خواب

یادگیری در حال خواب

829 0

گروهی از محققان Philippe Peigneux، ULB موسسه عصب شناسی، به رهبری که توانایی یادگیری ما را در طول خواب  محدود کرده اند، با استفاده از magoneencephalography (MEG)، آنها نشان دادند که در حالی که مغز ما هنوز قادر به درک خواندن در طول خواب است، قادر به دسته بندی این صداها با توجه به سازمان خود نیستند.

هیپنوتیزم، یا توانایی یادگیری در طول خواب، در دهه 60 میلادی مورد استفاده قرار گرفت، به عنوان مثال، دو دوپایی جهان شجاع جدید توسط آلدو هاکسلی، که در آن افراد به وظایف آینده خود در طول خواب متکی هستند. این مفهوم به دلیل فقدان شواهد علمی قابل اعتماد در زمینه توانایی یادگیری در خواب، به طور مداوم رها شده است.

اخیرا با این حال، مطالعات چندانی نشان داد که به دست آوردن انجمن های ابتدایی مانند پاسخ محرک رفلکس در طول خواب، هم در انسان و هم در حیوانات امکان پذیر است. با این وجود، روشن نمی باشد که خواب  برای شکل های پیچیده تر یادگیری اجازه دهد.

مطالعه ای که در 6 آگوست در مجله Scientific Reports منتشر شده توسط محققان موسسه عصب شناسی ULB (UNI)  نشان می دهد که در حالی که مغز ما قادر است در طول خواب ما  را درک کند، توانایی این صداها را با توجه به سازمان خود در یک گروه فقط  که فقط در بیداری حضور دارد و در طول خواب کاملا ناپدید می شود.

جولیان فارتوات، در حالی که یک پژوهشگر FNRS تحت هدایت فیلیپ پینیوکس، استاد دانشکده علوم و آموزش روانشناسی Université Libre de Bruxelles، ULB از مغناطیس سپالوگرافی (MEG) برای ضبط فعالیت مغزی با استفاده از یادگیری آماری و تلفن های موبایل، هر دو طول موج آهسته (بخشی از خواب که در طی آن فعالیت مغز بسیار هماهنگ است) را در طول بیداری مورد استفاده قرار داد.

در طول خواب، شرکت کنندگان در معرض جریانهای سریع صداهای خالص قرار گرفتند، یا به طور تصادفی  به طوری که جریان شنیداری می تواند به صورت آماری به مجموعه ای از 3 عناصر در بیایند ، سازمان یافته است.

در طول خواب، پاسخ MEG مغز نشان داد که صداهای جداگانه حفظ شده است، اما هیچ واکنشی نشان دهنده خوشه بندی آماری نیست.

با این حال، در طول بیداری، همه شرکت کنندگان پاسخ های MEG مغز را نشان دادند که منعکس کننده گروه بندی صداها به مجموعه ای از 3 عنصر بود.

نتایج این مطالعه نشان می دهد محدودیت های ذاتی در یادگیری denovo در هنگام خواب کم آهسته، که ممکن است توانایی یادگیری خواب مغز را به اتصالات ساده و ابتدایی محدود کند.

منبع داستان:

مواد ارائه شده توسط Université Libre de Bruxelles.

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: یادگیری در حال خواب. آخرین ویرایش: آگوست 26, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2801

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *