آیا زمان انفرادی برای رسیدن به بافت در سمفونی است؟

آیا زمان انفرادی برای رسیدن به بافت در سمفونی است؟

510 0

موسیقی می تواند یک روح را از شور به شادی انتقال دهد. کنسرت می تواند به اشک های غیر منتظره تبدیل شود. اما جزئیات دقیقا همان چیزی است که ارتباط بین عملکردها و کارهای عاطفی عمدتا مرموز است.

مطالعه جدید کمک می کند تا راه هایی را روشن کند که در آن آهنگساز ممکن است به طور عمدی غم را به خطوط یک قطعه ارکستر تبدیل کند. در اینجا یک سرنخ وجود دارد: این کار چندان سخت نیست. یک بازیکن انفرادی یک عنصر مهم از نوع آهنگهایی است که گلو را تنگ می کند و ما را به دنبال کارایی بافت می رساند،  هانسن از دانشگاه ایالتی اوهایو این مطالعه را به رهبری نیلز کرون یافت.

قسمتهای اصلی ارکستر با ویژگی های غم انگیز دو برابر احتمال دارد که از ویژگی های Solo باشند، مطالعه ای را که در مجله Music Perception، یافت .

هانسن، یک محقق پس از مدرک در شناخت و سیستماتیک دولت ایالتی اوهایو، گفت: “آهنگسازان انتخاب های خلاقانه خود را در مورد قطعات خود بر اساس عوامل متنوع فراوانی ارائه دادند، اما یکی از دلایل ممکن برای solos ممکن است این باشد که آنها احساسات انزوا، تنهایی یا آسیب پذیری را منتقل می کنند. آزمایشگاه موسیقی شناسی

هانسن، که همچنین بخشی از مرکز علمی شناختی و مغز دانشگاه است، می گوید: “هیچ چیز بیشتر از عملکرد این لیست” شیندلر “، جان ویلیامز” و “ویولن” و “صدای خواننده انگلیسی” برای درک قدرت احساسی انفرادی نیست. . او گفت، موسیقی عامیانه تکنیک مشابهی را با همان اثر به کار می برد، او پیشنهاد می دهد که نمونه ای از انفرادی گیتار، که در اینجا توسط پرنس در The Beatles اجرا شده است. هانسن و داوین هورن، استاد موسیقی، با همکاری نویسنده، می خواستند علم را به این ارتباط موسیقی عاطفی برای شناخت بهتر نظریه استفاده از ساز انفرادی در ترکیب ارکستر، مورد استفاده قرار دهند. آنها بر 11 ابزار برجسته در یک وب سایت قطعه ارکستر به نام orchestraexcerpts.com متمرکز شدند.

محققان 330 عدد گسسته انتخاب شده را به صورت سولو یا نه solos مشخص کردند و سپس به طور مستقل تجزیه و تحلیل می کردند همان پاراگراف ها بر اساس هفت ویژگی های موسیقی که قبلا مربوط به اثرات غم انگیز است. آنها عبارتند از حالت (استفاده از کلید اصلی یا جزئی)، سرعت، دینامیک، تفسیر، صافی ریتمیک، ارتفاع نسبی و محدوده زمین می باشد.

پاساژ هایی که غم انگیز و آرام بود، در مقایسه با 37 درصد از گزیده های غم انگیز، دو برابر 74 درصد بود، که شامل یک عملکرد انفرادی بود.

محققان این مقایسه را با یک تحلیل آماری دیگر انجام دادند تا مشخص شود آیا هفت عامل «غمگین» می توانند احتمال یک انفرادی را پیش بینی کنند. اما زمانی که نظریه پردازان موسیقی عوامل را از هم جدا کردند، تنها دو مورد به طور مستقل پیش بینی کننده احتمال یک انفرادی در گذر موسیقی بود: بیان لاتو (یعنی یادداشت ها صاف و متصل) و دینامیک آرام است.

هانسن گفت، اگرچه آهنگسازان دلایل مختلفی برای ساختن سولو در قطعات خود دارند، این مطالعه نشان می دهد که کیفیت غم انگیز احتمالا یکی از آنهاست.

او گفت که او به ویژه در مورد سولو ها در قطعات ارکستر علاقه مند است؛ زیرا آهنگسازان در هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه چه وسیله ای  و چه تعداد از آنها به یک پاساژ خاص اختصاص داده است، دارای چنین وسعت زیادی هستند.

هانسن گفت: “آهنگسازان همه رنگ های رنگین کمان موسیقی را در اختیار دارند و جالب است بدانیم که چگونه و به چه دلیل آنها انتخاب می کنند.” “موسیقی عمیقا ما را تحت تاثیر قرار می دهد و من علاقه مند به درک برخی از مکانیسم های آن هستم.”

کار قبلی هورون و همکارانش از ایالت اوهایو، بر اساس ظرفیت آنها برای انتقال غم و اندوه، رتبه بندی شده اند، و بسیاری از غم انگیز ترین آنها در سالن های سینمایی در ترکیب های کمدی دیده می شود. در بالای لیست: سلول، صدای انسان، ویولن، ویولا و پیانو می باشد. ابزار ضربها از قبیل طبل در پایین بسته به عنوان کوچکترین عضو برای انتقال غم و اندوه افتاد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه ایالتی اوهایو که توسط Misti نوشته شده.

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: آیا زمان انفرادی برای رسیدن به بافت در سمفونی است؟. آخرین ویرایش: سپتامبر 1, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3028

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *