افرادی که سابقه خانوادگی الکل دارند، دوپامین را در انتظار الکل آزاد می کنند

افرادی که سابقه خانوادگی الکل دارند، دوپامین را در انتظار الکل آزاد می کنند

559 0

افراد مبتلا به سابقه خانوادگی اختلال مصرف الکل (AUD) دوپامین بیشتری را در مرکز پاداش اصلی مغز در پاسخ به انتظار الکل نسبت به افرادی که تشخیص داده شده است، یا افراد سالم بدون سابقه خانوادگی AUD، منتشر می کنند. روانپزشکی بیولوژیک مانند: علوم اعصاب شناختی و تصویر برداری عصبی .

لورنس کگلسل، دکترای دانشگاه کلمبیا، گفت: “این تحرک مرکز تحریم هیجان انگیز با انتظارات الکل ممکن است افراد با سابقه خانوادگی را در معرض خطر بیشتر اختلالات مصرف الکل قرار دهد و می تواند عامل خطر باشد.” .

این مطالعه طیف وسیعی از آلودگی را مورد بررسی قرار داد، از جمله 34 شرکت کننده سالم با سابقه خانوادگی AUD، 16 شرکت کننده سالم با سابقه خانوادگی اختلال (به نام خانواده سابقه مثبت یا گروه FHP) و 15 شرکت کننده تشخیص داده شده با AUD دکتر Kegeles و همکارانش از اسکن مغز PET استفاده کردند تا میزان انتشار دوپامین را در مناطقی از مغز که برای پاداش و اعتیاد مهم هستند تعیین کند. شرکت کنندگان تحت اسکن مغزی بعد از دریافت نوشیدنی الکل و یک کوکتل با ودکا، تونیک و کران بری  و یا یک نوشیدنی پلاسبو بدون ودکا تحت آزمایش قرار گرفتند. اگر چه شرکت کنندگان نظم نداشتند که آنها نوشیدنی ها را دریافت می کردند، در صورتی که ابتدا نوشیدنی های دارونما را دریافت کردند، آنها بعدا انتظار نوشیدن الکل را داشتند.

هر سه گروه در واکنش به الکل میزان آزادسازی دوپامین را داشتند، که نشان می دهد آزاد شدن دوپامین ناشی از الکل در AUD است. دکتر Kegeles گفت: با این حال، “ما دریافتیم که شرکت کنندگان FHP واکنش بسیار واضحی نسبت به نوشیدنی های دارونما نسبت به گروه های دیگر نشان دادند، که نشان می دهد انتظار الکل موجب شده است گروه FHP بیشترین میزان پاداش دوپامین را آزاد کند و تصور می شود که انتشار دوپامین به مرکز پاداش تقویت مصرف الکل و احتمالا در معرض خطر AUD باشد.”

کامرون کارتر، کارشناس ارشد بیولوژیک ، گفت: “این یافته تحقیقاتی نمونه ای از چگونگی پیشرفت های شیمی در مغز تصویربرداری با استفاده از اسکن پت می تواند بینش جدیدی را در مورد اینکه چگونه تفاوت عملکرد مغز در افراد مبتلا به سابقه خانوادگی الکل، می تواند پتانسیل خود را برای اعتیاد توضیح دهد، ارائه می دهد. روانپزشکی: علوم اعصاب شناختی و عصب شناختی آن را برعهده دارد.

این مطالعه از شرکت کنندگان برای تعیین اینکه آیا واکنش بیش از اندازه نسبت به دوپامین در واقع پیش بینی رشد AUD را با نرخ بالاتر نشان نمی دهد، بنابراین برای مطالعه اینکه آیا این اختلال واقعا خطر ابتلا به این اختلال را افزایش می دهد، مطالعات بیشتری لازم است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط Elsevier 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: افرادی که سابقه خانوادگی الکل دارند، دوپامین را در انتظار الکل آزاد می کنند. آخرین ویرایش: سپتامبر 18, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3779

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *