افزایش استرس بر پدر منجر به تغییرات رشد مغز در فرزندان می شود

افزایش استرس بر پدر منجر به تغییرات رشد مغز در فرزندان می شود

نوشته شده برای at 1:08 ب.ظ
838 0

تحقیقات جدید در موش نشان داده است که استرس پدر بر رشد مغز فرزندانش تاثیر می گذارد. این استرس اسپرم پدر را تغییر می دهد که می تواند رشد مغز کودک را تغییر دهد. این تحقیق جدید، درک بسیار خوبی از نقش کلیدی که پدرها در رشد مغز فرزندان بازی می کنند، فراهم می کند.

دانشمندان می دانند که محیط مادر در دوران بارداری، از جمله عوامل رژیم غذایی ضعیف، استرس یا عفونت، می تواند باعث آسیب منفی فرزندان به فرزندانش شود. این ممکن است بخشی از این باشد که چگونه این محیط بر بیان ژن های خاص تاثیر می گذارد.

اما محققان، به رهبری تریسی بل (Neuroscientist Tracy Bale) در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند، در حال حاضر نشان می دهند که استرس پدر نیز می تواند بر رشد فرزندان با تغییر جنبه های مهم اسپرم او تاثیر گذارد.

بیل درباره این کار جدید، هنوز منتشر نشده در جلسه سالانه 2018 AAAS در آستین، تگزاس در تاریخ 16 فوریه بحث خواهد کرد.

قبلا، بیل متوجه شد که موش های نر بالغ که دوره های مزمن تنش خفیف را تجربه می کنند، فرزندان خود را با کاهش پاسخ به استرس، تغییرات در واکنش پذیری استرس با برخی از اختلالات روانپزشکی مانند افسردگی و PTSD مرتبط است. او و همکارانش مکانیزم واکنش کاهش یافته را جدا کردند. آنها دریافتند که اسپرم پدر تغییرات در مواد ژنتیکی معروف به میکرو RNA را نشان می دهد. MicroRNA مهم هستند زیرا آنها نقش کلیدی ایفا می کنند که در آن ژن ها پروتئین های عملکردی می شوند.

در حال حاضر، بیل و همکارانش اطلاعات جدیدی در مورد این تغییرات میکرو RNA منتشر کرده اند. در دستگاه تولید مثل مرد، cappid epididymis، ساختاری که در آن اسپرم بالغ می شود، vesicles کوچک را که با میکرو RNA بسته بندی شده است می تواند با اسپرم با هم مخلوط کند تا محموله خود را به تخم مرغ تحویل دهد. اپیدیدیم caput با استناد به محتوای این حنجره ها به استرس پدر پاسخ داد.

این نشان می دهد که حتی چالش های زیست محیطی خفیف می تواند تاثیر قابل توجهی بر توسعه و به طور بالقوه سلامت فرزندان آینده داشته باشد. با درک بیشتر در مورد ارتباط بین قرار گرفتن پدر و در معرض استرس و خطرات بیماری برای فرزندان خود، ما می توانیم درک بهتر، تشخیص و جلوگیری از این اختلالات را داشته باشیم.

بیل بیشتر تحقیق خود را در مورد ارتباط بین استرس و خطر بعدی اختلالات عصبی، از جمله اوتیسم و ​​اسکیزوفرنی، در فرزندان متمرکز کرده است. مطالعات قبلی خود را در جفت نشان داد که تفاوت جنسیتی جدیدی در دوران بارداری وجود دارد که ممکن است خطر بروز نارسایی های عصبی در مردان را افزایش دهد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط مدرسه پزشکی دانشگاه مریلند 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: افزایش استرس بر پدر منجر به تغییرات رشد مغز در فرزندان می شود. آخرین ویرایش: اکتبر 5, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4439

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *