چرا مردان نسبت به زنان بیشتر به اختلالات نوروپاتولوژی مبتلا می شوند؟

چرا مردان نسبت به زنان بیشتر به اختلالات نوروپاتولوژی مبتلا می شوند؟

815 0

محققان اخیرا متوجه شده اند که رابطه جنسی بیولوژیک نقش مهمی در خطر بیماری دارد. سکس در فشار خون بالا، دیابت، آرتریت نقش دارد و در بسیاری از اختلالات عصبی و روانی ، افسردگی و اضطراب بیشتر زنان را تحت تاثیر قرار می دهد، در حالی که اختلالات روانی، شامل اختلالات طیف اوتیسم، اسکیزوفرنی زودهنگام و بیش فعالی کم توجه، بر مردان بیشتر تاثیر می گذارد. مردان نیز نسبت به عواقب قبل از تولد، مانند استرس بارداری، عفونت مادران و مواد مخدر حساس هستند.

تریسی بال از دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند، همراه با چندین همکارش، بر روی یک مولکول تمرکز کرده است که نقش کلیدی در سلامت جسمی دارد. در مطالع موشها، آنها دریافتند که مولکول، O-linked N-acetylglucosamine transferase (OGT) با ایجاد الگوهای خاص جنسیت بیان ژن کار می کند.

این مطالعه در نشریه Nature Communications این هفته منتشر شد .

به نظر می رسد OGT از طریق یک اصلاح اپی ژنتیک که به طور گسترده ای کنترل رونویسی، H3K27me3 را انجام می دهد، کار می کند. Epigenetics مطالعه تغییرات در نحوه بیان ژن ها است. دکتر بیل نشان داد که سطح بالایی از H3K27me3 در جفت زن باعث انعطاف پذیری به استرس های مادری می شود. این نشان می دهد حداقل یک مسیر مولکولی است که اجازه می دهد تا زنان به استرس مادران بیشتر در برابر مردان مقاومت نشان دهند.

دکتر بیل گفت: “این مسیر می تواند به توضیح اینکه چرا این تفاوت عمیق عصبی در انسان ها می بینیم، کمک می کند.” “OGT و H3K27me3 در جفت، برای بسیاری از پروتکل های رمزگذاری که در حین بارداری اتفاق می افتد بسیار مهم هستند و بنابراین این روند دارای اثرات پایین است. ژن OGT بر روی کروموزوم X است و بنظر می رسد سطح حفاظت برای جنین زن به اختلالات در محیط مادری مربوط باشد.”

دکتر بیل بیشتر تحقیق خود را در مورد ارتباط بین استرس و ریسک بعدی برای اختلالات عصبی، از جمله اوتیسم و ​​اسکیزوفرنی در فرزندان، متمرکز کرده است. کار قبلی او در جفت، تفاوت های جنسی جدیدی را نشان داده است که می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را در مردان افزایش دهد.

او قبلا متوجه شده است که در موشها، استرس پدر می تواند بر رشد مغز فرزندان تاثیر بگذارد. این استرس می تواند اسپرم پدر را تغییر دهد، که می تواند رشد مغز کودک را تغییر دهد. دکتر بیل همچنین دریافت که موش های نر با داشتن استرس مزمن فرزندان آنها نسبت به هورمون استرس کاهش یافته است؛ این پاسخ به برخی اختلالات روانپزشکی، از جمله PTSD مرتبط است. این نشان می دهد که حتی چالش های زیست محیطی خفیف می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت فرزندان داشته باشد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط مدرسه پزشکی دانشگاه مریلند .

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: چرا مردان نسبت به زنان بیشتر به اختلالات نوروپاتولوژی مبتلا می شوند؟. آخرین ویرایش: سپتامبر 3, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3112

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *