بحث های کوتاه مانند قبل بد بنظر نمی آید

بحث های کوتاه مانند قبل بد بنظر نمی آید

697 0

مطالعات جدید تایید می کند افرادی که در مکالمه های ذهنی بیشتری شرکت می کنند شادتر می شوند.

بر اساس یافته های قبلی، محققان همچنین دریافتند که ماتیس مهل، استاد روانشناسی دانشگاه آریزونا، گفت که این مطالعه کوچک است که لزوما با توجه به رفاه منفی نمی باشد.

تحقیق جدید منتشر شده در مجله علوم روانشناسی ، یک مطالعه کوچک از 79 دانشجوی کالج منتشر شده در سال 2010 را بازبینی می کند که نشان می دهد که مکالمه های معنی دار بیشتر با شادی بیشتر ارتباط دارد، در حالی که بحث های کوچکتر با ناراحتی مرتبط است.

مطالعه جدید با نمونه ای بزرگتر و متنوع از 486 نفر، نشان می دهد که مکالمه های کیفیت در واقع با خوشبختی بیشتر ارتباط دارند، اما دریافتند که بحث کوچک به نظر می رسد هیچ ارتباطی با شادی به هیچ وجه ندارد. Mehl می گوید: نتایج برای هر دو درون و عقب مانده درست است.

ملا گفت: “ما دیگر فکر نمی کنیم که اختلاف ذاتی بین صحبت کردن کوچک و داشتن گفتگوهای حقیقی وجود داشته باشد. کوچک است و به شادی منجر نمی شود.” نویسنده آن مولوی Anne Milek، که در سالهای 2016 تا 2017 یک پژوهشگر پیش دانشگاهی در آزمایشگاه Mehl بود.

Milek گفت که “با این مطالعه ما می خواستیم دریابیم که آیا در درجه اول کمیت یا کیفیت مواجهه های اجتماعی ما است که برای سلامتی ما اهمیت دارد”، گفت که او اکنون یکی از دانش پژوهان ارشد دانشگاه زوریخ در سوئیس است.

یافته های محققان بر اساس تجزیه و تحلیل چهار مطالعه جداگانه، که در آن قطعات صوتی از تعاملات روزانه شرکت کنندگان جمع آوری شده است. شرکت کنندگان در این مطالعه دانشجویان دانشگاه بودند؛ بازماندگان سرطان سینه و شرکای آنها؛ اخیرا بزرگسالان طلاق گرفته؛ و بزرگسالان سالم در مداخله مدیتیشن شرکت کردند.

پس از بیدار شدن از خواب تا زمان خواب، شرکت کنندگان در هر مطالعه، به عنوان وسیله ای که EAR یا Recording Activated Recording نامیده می شود، به طور متناوب برای مدت کوتاهی در طول روز به منظور جلب لحظات پنهان تعاملات روزانه استفاده می شود. EAR توسط Mehl در UA توسعه داده شد تا به روانشناسان داده های رفتاری را جذب کند.

تیم تحقیقاتی مکالمات ثبت شده توسط EAR را برای تعیین اینکه آیا آنها مقتضی بودند، کد گذاری کرد.

ملا گفت: “ما گفتگو کوچکی را به عنوان مکالمه تعریف می کنیم که در آن دو همکار باهم گفتگو  می کنند.”در مکالمه واقعی، اطلاعات واقعی و معنی دار در معرض ردیابی قرار می گیرد. مهم این است که می تواند در مورد هر موضوعی باشد مانند: سیاست، روابط، آب و هوا و آن باید در یک سطح و بیش از حد بی اهمیت باشد.”

شرکت کنندگان در تحقیق انجام شده که برای اندازه گیری رضایت از زندگی خود، و نیز ارزیابی شخصیت آنها، طراحی شده اند.

به طور کلی، شرکت کنندگان در مطالعه ای که تعداد بیشتری از مکالمه های واقعی را درگیر کرده بودند، خوشبخت تر بودند، صرف نظر از این که آیا شخصیت های درونگرا یا انفعالی بیشتری داشتند یا خیر.

” مایکل گفت: ما انتظار داشتیم که شخصیت ممکن است تفاوت ایجاد کند، به عنوان مثال ممکن است عده ای از برون رفت از تعاملات اجتماعی از درونگرا بیشتر بهره مند شوند یا اینکه مکاتبات حقیقی ممکن است بیشتر به ارتباط با رفاه درون گرا ارتباط داشته باشد و بسیار تعجب آور است که این به نظر نمی رسد.

ملا، همکاران دیگر مجله ی او، امیلی باتلر، آلیسون تاکمن، دیانا کاپلان و دیوید سبارا، گفت: “میزان مکالمه و کیفیت مربوط به رفاه است.”

“ما تکرار کردیم که افرادی که به تنهایی زمان زیادی صرف می کنند کمتر از زندگی رنج می برند و رفاه کمتری دارند.” “افرادی که زمان بیشتری را در تعامل با یکدیگر می گذرانند ، از مکالمات اصلی، بیشتر راضی هستند. زندگی شاد اجتماعی دارند، نه تنها فردی بلکه به طور معنادار می باشد.”

Mehl گفت که گرچه بحث کوچک ارتباط مستقیمی با رضایتمندی شرکت کنندگان نداشته است، اما هنوز هم می تواند مهم باشد، زیرا می تواند زمینه سازی برای مکالمه های واقعی تر را فراهم آورد.

“من به این موضوع فکر می کنم که در هر قرص یک ماده غیرفعال وجود دارد و این یک استعاره خوب است، زیرا شما نمی توانید قرص بدون عناصر غیر فعال را داشته باشید.” “همه ما درک می کنیم که بحث کوچک یک جزء ضروری برای زندگی اجتماعی ما است. شما معمولا نمی توانید با یک غریبه راه بروید و به دلیل هنجارهای اجتماعی به گفتگوی عمیق و حقیقی بروید.”

Mehl گفت، در حالی که این مطالعه پیوند میان گفتگوهای اساسی و خوشبختی را برقرار می کند، می توان گفت که داشتن مکالمه های عمیق تر باعث خوشحالی مردم شده و یا اگر مردم شادتر مکالمات بیشتری داشته باشند. این منطقه برای تحقیقات آینده است.

او گفت: “من می خوام تجربیات چندین مکالمه اساسی “را برای مردم تجویز کنم و ببینم آیا این امر به شادی آنها بستگی دارد یا نه.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه آریزونا 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: بحث های کوتاه مانند قبل بد بنظر نمی آید. آخرین ویرایش: سپتامبر 3, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3116

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *