دانشمندان علوم اعصاب در طوطی ها رازی درباره هوش آنها کشف کردند

دانشمندان علوم اعصاب در طوطی ها رازی درباره هوش آنها کشف کردند

1088 0

بر طبق یک مطالعه جدید، دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه آلبرتا مدارهای عصبی را شناسایی کرده اند که ممکن است اطلاعات را در پرندگان زیر پای خود قرار دهند. کشف نمونه ای از تکامل همگرا بین مغز پرندگان و پریماه ها است که توانایی ارائه بینش به مبنای عصبی هوش انسانی است.

کریستین گوتیرز-ایبنز، همدستان دانشکده روانشناسی، گفت: “ناحیه ای از مغز که نقش اصلی را در هوش پیشگیرانه ایفا می کند، هسته پونتین است.” “این ساختار انتقال اطلاعات بین دو بزرگترین قسمت مغز، قشر و مخچه است که اجازه می دهد تا پردازش مرتبه بالاتر و رفتار پیچیده تر انجام شود. در انسان ها و پستانداران هسته های پونتین نسبت به دیگر پستانداران بزرگ هستند.

پرندگان دارای هسته های پونتین بسیار کوچک هستند. در عوض، آنها یک ساختار مشابهی به نام هسته Spiriform Medial (SpM) دارند که اتصال مشابهی دارند. SpM در قسمت های مختلف مغز واقع شده و همانند هسته پونتین، اطلاعات بین کورتکس و مخچه را انتقال می دهد. داگ ویله، استاد روانشناسی و همکارانش در مورد مطالعه جدید گفت: “این حلقه بین قشر و مخچه برای برنامه ریزی و اجرای رفتارهای پیچیده مهم است.”

مغز پرنده

دانشمندان با استفاده از نمونه هایی از 98 پرنده از بزرگترین مجموعه مغزهای پرنده در جهان، شامل همه چیز از جوجه ها و پرندگان آبزی تا طوطی ها و جغدها، دانشمندان مغز پرندگان را در مقایسه با اندازه نسبی SpM با سایر مغز ها مقایسه کردند. آنها تصور می کنند که طوطی ها دارای SpM است که بسیار بزرگتر از سایر پرندگان است.

گوتیرز گفت: “اسپرم در طوطی ها بسیار بزرگ است و تقریبا دو تا پنج برابر در طوطی ها نسبت به پرندگان دیگر مانند جوجه ها است. “به طور مستقل، طوطی ها در یک منطقه بزرگ که قشر و مخچه را به هم متصل می کند، مانند قارچ ها تکامل یافته اند. این یکی دیگر از نمونه های جذاب همگرا بین طوطی ها و پستانداران است و با رفتارهای پیچیده مانند استفاده از ابزار و خودآگاهی آغاز می شود و همچنین می توان آن را در مغز دید. بیشتر ما  وقتی به مغز نگاه می کنیم، شباهت های زیادی را در می یابیم. ”

تیم تحقیقاتی امیدوار است که SpM را در نزدیکی طوطی ها بیشتر مطالعه کند تا بدانند چه نوع اطلاعاتی در آنجا وجود دارد و چرا.

گوتیرز افزود: “این می تواند یک روش بسیار عالی برای مطالعه نحوه فرآیند مشابه و متداول در پونتین در انسان باشد.” “این ممکن است راهی برای بهتر درک اینکه چگونه مغز انسان کار می کند، به ما بدهد.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه آلبرتا .

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: دانشمندان علوم اعصاب در طوطی ها رازی درباره هوش آنها کشف کردند. آخرین ویرایش: سپتامبر 3, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3122

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *