. افسردگی مادر ممکن است استرس و نشانگرهای ایمنی در کودکان را تغییر دهد

افسردگی مادر ممکن است استرس و نشانگرهای ایمنی در کودکان را تغییر دهد

660 0

تحقیقات جدید نشان می دهد که افسردگی در زنان ممکن است بر استرس و رفاه فرزندانشان در طول زندگی تاثیر بگذارد.

محققان برای مطالعه افسردگی و اضطراب ، 125 کودک را از زمان تولد تا 10 سال دنبال کردند. در 10 سال، کورتیزول مادر و کودکان و ایمونوگلوبولین های سری (S-IgA) نشانگر استرس و سیستم ایمنی اندازه گیری شد و تعامل مادر و کودک مشاهده شد، مادران و کودکان در معرض تشخیص های روانپزشکی قرار گرفتند و عوارض خارجی و درونی شدن کودکان گزارش شده است.

مادران افسرده دارای سطوح CT و S-IgA بالاتری بودند و والدین عملکرد منفی بیشتری را نشان می دادند که با تأثیر منفی، نفوذ و انتقاد مشخص می شد. کودکان مادران افسرده تمایل داشتند برخی از اختلالات روانپزشکی را نشان دهند، سطوح بالاتر s-IgA را نشان می دهند و از بروز بیشتر اجتماعی جلوگیری می کنند.

“در طی دهه اول زندگی مادران و فرزندان ما متوجه شدیم که قرار گرفتن در معرض افسردگی مادران، عملکرد سیستم ایمنی کودک و پاسخ استرس را مختل می کند. چنین اختلالاتی در استرس و سیستم ایمنی کودک، به نوبه خود منجر به آسیب شناسی بیشتر کودک شد” دکتر روت فلدممن ارشد مرکز بین رشته ای هرزلیا، در اسرائیل، گفت: “ما همچنین دریافتیم که اختلالاتی در پاسخ استرس و ایمنی کودک به وسیله اثرات مشابه افسردگی بر استرس و سیستم ایمنی مادران و تأثیرات ناشی از آن در کاهش کیفیت مراقبت از مادران شکل گرفته است. یافته های ما نشانه اثرات پیچیده مادران افسردگی در فیزیولوژی کودکان، سلامت، می باشد.

منبع : تاپ نیوز،1397

 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: افسردگی مادر ممکن است استرس و نشانگرهای ایمنی در کودکان را تغییر دهد. آخرین ویرایش: آگوست 23, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2623

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *