افسردگی موجب پیری مغز می شود، روانشناسان آن را کشف کرده اند

افسردگی موجب پیری مغز می شود، روانشناسان آن را کشف کرده اند

891 0

روانشناسان دانشگاه ساسکس پیوند بین افسردگی و شتاب در میزان سنی مغز پیدا کرده اند. اگر چه دانشمندان قبلا گزارش کرده اند افرادی که دارای افسردگی یا اضطراب هستند در معرض خطر ابتلا به زوال عقل در زندگی بعد از آن قرار دارند، این اولین مطالعه است که شواهد جامعی در مورد تأثیر افسردگی بر کاهش عملکرد کلی شناختی (همچنین به عنوان شناختی) در یک جمعیت عمومی می باشد.

پژوهش، که امروز، پنجشنبه 24 مه 2018 در مجله پزشکی روانشناسی منتشر شده است ، محقق بررسی منظم سیستماتیک 34 مطالعات طولی را با تمرکز بر ارتباط بین افسردگی و اضطراب و کاهش عملکرد شناختی در طول زمان انجام داد. شواهد از بیش از 71،000 شرکت کننده جمع و بررسی شد. از جمله افرادی که علائم افسردگی و همچنین کسانی که به صورت افسردگی بالینی تشخیص داده شده بودند، در این مطالعه، میزان کاهش سطح عمومی شناختی  شامل کاهش حافظه، عملکرد اجرایی (مانند تصمیم گیری) و سرعت پردازش اطلاعات افراد مسن تر مورد بررسی قرار گرفت.

مهمتر از همه، هر مطالعه ای از شرکت کنندگان که در ابتدای مطالعه تشخیص دمانس داشتند از تجزیه و تحلیل حذف شدند. این به منظور ارزیابی تأثیر افسردگی بر شناختی پیری در جمعیت عمومی انجام شد. این مطالعه نشان داد افرادی که افسردگی را تجربه کرده اند، در حالت شناختی بیشتر در بزرگسالی بزرگتر از افراد بدون افسردگی دیده می شوند. همانطور که دوره پیش از چندین دهه قبل از اینکه دمانس تشخیص داده شود، چندین دهه طول می کشد، یافته ها برای مداخلات اولیه مهم است زیرا در حال حاضر درمان برای این بیماری وجود ندارد.

نویسندگان این مقاله، دکتر دانا گایسینا و آمبر جان از آزمایشگاه لندن (محیط زیست، توسعه، ژنتیک و اپینژنتیک در روانشناسی و روانپزشکی) در دانشگاه ساسکس، خواستار آگاهی بیشتر از اهمیت حمایت از سلامت روان برای محافظت از مغز هستند.

دکتر گایسینا، مدرس روانشناسی و سرپرست آزمایشگاه EDGE، اظهار داشت: “این مطالعه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ جمعیت ما با سرعت در حال پیر شدن هستند و تعداد افرادی که با کاهش توانایی های شناختی و ضعف زندگی می کنند، بعد از سی سال از آنها انتظار می رود.

یافته های ما باید باعث شود که دولت بیشتر مسائل مربوط به سلامت روان را جدی بگیرد و اطمینان حاصل شود که مقررات بهداشتی به درستی تامین می شود. ما باید از سلامت روانی افراد سالخورده حمایت کنیم و خدمات پشتیبانی قوی را برای کسانی که افسردگی و اضطراب را تجربه می کنند به منظور حفظ عملکرد مغز در زندگی بعد انجام دهیم. ”

پژوهشگر امبر جان، که این تحقیق را برای دکترای خود در دانشگاه ساسکس انجام داد، می افزاید: “افسردگی یک مشکل سلامت روانی است و هر سال حداقل 1 در 5 نفر در انگلستان علائم را تجربه می کنند اما افرادی که با افسردگی زندگی می کنند ناامیدی در آنها اجتناب ناپذیر است که شما شاهد کاهش بیشتر در توانایی های شناختی خواهید بود و اقدامات پیشگیرانه ای مانند تمرین، تمرکز ذهن و انجام درمان های توصیه شده مانند درمان شناختی رفتاری که نشان داده شده است که در حمایت از سلامت مفید است، و به نوبه خود می تواند برای محافظت از سلامت شناختی در سالخوردگی کمک کند. ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه ساسکس 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: افسردگی موجب پیری مغز می شود، روانشناسان آن را کشف کرده اند. آخرین ویرایش: اکتبر 5, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3769

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *