بازوی چپ بی حس

بازوی چپ بی حس

246 0
اگر بازوی چپ شما بی‌حس است، هیچ چیزی را نمی‌توانید حس کنید، به جز شاید گزگز. همچنین ممکن است ضعف بازو داشته باشید. خیلی چیزها می توانند باعث بی حسی بازو شوند، از خوابیدن نادرست روی آن تا حمله قلبی. درمان بسته به علت بسیار متفاوت است. اگر بی‌حسی و علائم جدی دیگر دارید، فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.

بررسی اجمالی

بی حسی بازوی چپ چیست؟

اگر بازوی چپ شما بی حس باشد(Left Arm Numb)، نمی توانید چیزی از شانه تا دست خود احساس کنید. همچنین ممکن است در بازوی خود ضعف داشته باشید، یا احساس سوزن سوزن شدن داشته باشید.

علل احتمالی

چرا دست چپم بی حس شده؟

خیلی چیزها می توانند باعث بی حس شدن بازوی چپ شوند. برخی از توضیحات ساده ممکن است خوابیدن روی بازوی خود به روش اشتباه یا داشتن سردرد میگرنی باشد . بی حسی ناشی از آن علل در مدت کوتاهی از بین می رود.

با این حال، علل جدی‌تر بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن بازوی چپ که نیاز به مراقبت پزشکی دارند شامل موارد زیر است:

 

بازوی چپ بی حس

حمله قلبی

در طول حمله قلبی ، یک شریان کرونر مسدود می شود. این انسداد منجر به کمبود جریان خون می شود که می تواند باعث بی حسی بازوی چپ شود. حمله قلبی اغلب باعث درد یا فشار در قفسه سینه، گردن، بازو، صورت یا پشت می شود. سایر علائم حمله قلبی شامل تنگی نفس، سرگیجه و حالت تهوع است.

حمله قلبی یک اورژانس پزشکی است. اگر فکر می کنید دچار حمله قلبی شده اید، آسپرین بخورید و با 115 تماس بگیرید یا فورا به اورژانس بروید.

سکته

هنگامی که یک رگ خونی در مغز شما مسدود می شود یا می ترکد، ممکن است مغز شما خون و اکسیژن کافی دریافت نکند. سکته مغزی می تواند باعث بی حسی در چندین نواحی بدن از جمله بازوی چپ شود. علائم دیگر شامل اختلال در تعادل، هماهنگی و گفتار و همچنین سردرد و گیجی است.

علائم سکته معمولا در یک طرف بدن شما اتفاق می افتد. یک سکته کوچک ( حمله ایسکمیک گذرا یا TIA) علائم مشابهی دارد، اما کاهش خون رسانی به مغز شما موقتی است.

سکته مغزی یک اورژانس پزشکی است. اگر فکر می کنید در حال سکته مغزی هستید، با 115 تماس بگیرید یا فورا به اورژانس بروید.

مشکلات ستون فقرات

مشکلات ستون فقرات می تواند منجر به گیرکردن اعصاب گردن شود که یکی دیگر از دلایل احتمالی بی حسی بازو است. علائم دیگر ممکن است شامل درد یا سفتی گردن، اسپاسم عضلانی، سرگیجه، ضعف عضلانی و سردرد باشد. نمونه هایی از مشکلات ستون فقرات عبارتند از:

  • اسپوندیلوز گردن ، ساییدگی طبیعی غضروف ها، دیسک ها، رباط ها و استخوان های گردن.
  • فتق دیسک یا دیسک لیز خورده در گردن شما.
  • تنگی نخاع در گردن، تنگی کانال نخاعی مرتبط با افزایش سن.

مشکلات عصبی

اعصاب بخشی از سیستم عصبی شما هستند که پیام هایی را از مغز شما به بقیه بدن می فرستند. آسیب عصبی یا فشرده شدن اعصاب می تواند منجر به بی حسی و گزگز شود. علائم دیگر ممکن است شامل احساس گزگز یا سوزش، ضعف در عضلات یا واکنش های عجیب به لمس (حساسیت بیش از حد یا عدم احساس آن) باشد. نمونه هایی از مشکلات عصبی که می توانند باعث بی حسی بازو شوند عبارتند از:

  • سندرم تونل کارپال ، ناشی از افزایش فشار در عصب مدیان در مچ دست.
  • آسیب به شبکه بازویی، شبکه ای از اعصاب در شانه شما.
  • نوروپاتی محیطی که در افراد مبتلا به دیابت رایج است . همچنین ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که بدن شما ویتامین B1 یا B12 کافی دریافت نمی کند.
  • عصب فشرده ، زمانی که برخی بافت های دیگر بر روی عصب فشار می آورند.
  • سندرم خروجی قفسه سینه ، که فشار، آسیب یا تحریک اعصاب یا رگ‌های خونی در قسمت پایین گردن و بالای قفسه سینه است.

ضربه

تروما به معنای آسیب است و آسیب های خاص می تواند منجر به بی حسی بازو شود. به عنوان مثال، سوختگی روی پوست شما می تواند به اعصاب مسئول احساس و احساس آسیب برساند. شکستگی استخوان در بازوی چپ نیز می تواند باعث بی حسی شود. اگر سوختگی دارید که باعث بی حسی می شود یا فکر می کنید ممکن است استخوانی شکسته باشد، فورا به پزشک مراجعه کنید.

گردش خون ضعیف

برخی از افراد در شریان‌ها و سیاهرگ‌هایی که خون را در بدنشان حمل می‌کنند، مشکل دارند. بیماری عروقی می تواند باعث بی حسی و گزگز در بازوی شما شود. سایر علائم شامل رنگ پریدگی یا آبی، رشد کند یا بدون رشد موهای پا یا ناخن های پا، یا زخم در قسمت پایین بدن شما است که به آرامی بهبود می یابد. یکی دیگر از علائم احتمالی پوست نازک، شکننده، براق یا سرد پاها و پاها است.

واکنش آلرژیک

یک واکنش آلرژیک می تواند باعث بی حسی در هر ناحیه از بدن شما شود. به عنوان مثال، واکنش به نیش عنکبوت در بازوی چپ شما می تواند باعث بی حسی شود. این ناحیه همچنین ممکن است متورم، خارش و قرمز باشد.

اسکلروز چندگانه

بی‌حسی یا گزگز در بازو می‌تواند نشانه اولیه مولتیپل اسکلروزیس (MS) باشد. ام اس اختلالی است که مغز و نخاع را درگیر می کند. اگر ام اس باعث آسیب عصبی شود، می تواند منجر به عدم احساس در بازوی شما شود. سایر علائم ام اس شامل مشکلات تعادل و هماهنگی، سرگیجه یا سرگیجه و خستگی (خستگی شدید) است.

بیماری لایم

بیماری لایم یک بیماری باکتریایی است که اغلب از طریق نیش کنه منتقل می شود. می تواند باعث بی حسی در نواحی شود. علائم دیگر عبارتند از: بثورات پوستی، سردرد، بدن درد، سفتی گردن، تب، غدد متورم و فلج صورت.

مسمومیت از سرب

مسمومیت با سرب زمانی اتفاق می‌افتد که فرد سرب را که یک فلز سمی است به اندازه کافی ببلعد یا تنفس کند. سرب در رنگ‌ها، آب و سایر وسایل خانه، به‌ویژه اشیاء قدیمی‌تر یافت می‌شود. سطوح بالای مسمومیت با سرب در بزرگسالان ممکن است باعث بی حسی در بازوها یا پاهای شما شود. علائم دیگر عبارتند از طعم فلزی، گرفتگی عضلات، استفراغ، تغییر در رفتار، سردرد، خستگی، ضعف عضلانی و کاهش وزن.

مراقبت و درمان

بی حسی و گزگز بازوی چپ چگونه درمان می شود؟

درمان بی حسی بازو بسته به علت آن بسیار متفاوت است.

اگر علائم دیگری ندارید، قبل از مراجعه به پزشک، چند چیز را در خانه امتحان کنید:

  • سرما یا گرما را اعمال کنید.
  • ناحیه را ماساژ دهید.
  • باقی مانده.
  • کشش یا ورزش سبک دیگری انجام دهید.

چه زمانی با دکتر تماس بگیرید

چه زمانی باید برای بی حسی بازوی چپ به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشم؟

در صورت بی حسی بازوی چپ به همراه هر یک از علائم زیر باید فوراً با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید:

  • گیجی، سرگیجه یا مشکل در هماهنگی.
  • تغییر رنگ پوست.
  • سردرد.
  • حالت تهوع یا استفراغ.
  • درد در قفسه سینه، پشت، گردن، صورت یا شانه شما.
  • فلج در شانه، بازو، دست یا صورت.
  • مشکلات راه رفتن
  • مشکلات تعادل یا هماهنگی.
  • لکنت زبان.
  • تورم در هر نقطه از بدن، به ویژه دست ها یا پاها.
  • مشکل در تنفس یا بلع.
  • مشکل در صحبت کردن یا درک شخص دیگری.

یادداشتی از تاپ نیوز

بسیاری از چیزها می توانند باعث بی حسی در بازوی چپ شما شوند، برخی ساده و برخی جدی. اگر بی حسی بازوی شما بهتر نشد، با علائم دیگری رخ داد یا در کار یا زندگی شما اختلال ایجاد کرد، به دنبال مراقبت پزشکی باشید. بسته به علت، گزینه‌های درمانی مختلفی وجود دارد.

بازنشر(Cite this article as):
گروه محتوایی دکتر آزمندیان. تاپ نیوز: بازوی چپ بی حس. آخرین ویرایش: می 31, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=10011

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *