خیانت

بزرگترین پیش بینی کننده های خیانت

304 0
  • حالات مرد بعد از خیانت چگونه است؟ حالات زن بعد از خیانت قابل تشخیص است؟
  • یک مطالعه جدید از یک الگوریتم یادگیری ماشینی برای تعیین اینکه چه چیزی خیانت را پیش بینی می کند (و نه) استفاده کرد.
  • در حالی که عوامل جمعیت شناختی و شخصیتی پیش بینی کننده های ضعیف و ناسازگار بودند، عوامل رابطه بسیار قوی تر بودند.
  • پایین بودن رضایت جنسی و رابطه جنسی، میل جنسی زیاد و فقدان عشق قوی ترین پیش بینی کننده های خیانت هستند.
  • به نظر می رسد شکاف جنسیتی در خیانت در حال کاهش است.
عکس از کلی سیکما در Unsplash

خیانت رایج است. گفتن اینکه دقیقاً چند نفر تا به حال خیانت کرده اند کمی سخت است، زیرا اعداد بسته به نحوه پرسیدن سؤال بسیار متفاوت است (مثلاً خیانت جنسی در مقابل عاطفی، خیانت آنلاین در مقابل خیانت حضوری و غیره). با این حال، اگر به طور خاص به خیانت جنسی در روابط زناشویی نگاه کنید ، این عدد به طور قابل اعتمادی در حدود 1 در 4 یا 1 در 5 است. در مقابل، اگر به جوانان در روابط قرار ملاقات نگاه کنید ، به احتمال زیاد 1 در 2 یا 1 در 3 است.

خیانت

خیانت یکی از شایع ترین دلایل طلاق است ، و همچنین یکی از رایج ترین مواردی است که افراد را به دنبال رابطه درمانی و رابطه جنسی ترغیب می کند . در نتیجه، علاقه زیادی به درک اینکه آیا خیانت قابل پیش بینی است وجود دارد – زیرا اگر بتوانید پیش بینی کننده های کلیدی را شناسایی کنید، به طور بالقوه می توانید استراتژی هایی را برای کاهش خیانت و اثرات مخربی که اغلب با آن همراه است ایجاد کنید.

مجموعه‌ای از مطالعات اخیر که در مجله تحقیقات جنسی منتشر شده است از یک الگوریتم یادگیری ماشینی برای تعیین اینکه آیا خیانت قابل پیش‌بینی است یا خیر و همچنین بزرگترین پیش‌بینی‌کننده‌ها چیست، استفاده کرد.

یک مطالعه شامل نظرسنجی از 891 بزرگسال بود که از آنها سؤالاتی در مورد تجارب آنها در مورد خیانت جنسی حضوری و همچنین خیانت جنسی آنلاین پرسیده شد. مطالعه دوم شامل نظرسنجی از 202 زوج دارای جنسیت مختلط بود که سؤالات مشابهی در مورد خیانت به آنها داده شد. در هر دو مطالعه، محققان اطلاعات گسترده ای در مورد زندگی جنسی، روابط، پیشینه جمعیتی و شخصیت افراد جمع آوری کردند.

حالات زن بعد از خیانت قابل تشخیص است؟ پس متن را تا انتها بخوانید

در پاسخ به این سوال که آیا خیانت قابل پیش بینی است یا خیر، نتیجه گیری محققان این بود: «تا حدودی». آنها برخی از عوامل را پیش‌بینی‌کننده‌های ضعیف و برخی دیگر را پیش‌بینی‌کننده‌های قوی پیدا کردند و تنها با افزودن تعداد زیادی متغیر به الگوریتم بود که می‌توانستند خیانت را به خوبی پیش‌بینی کنند.

بزرگترین پیش بینی کننده های خیانت

از نظر اینکه کدام متغیرها بیشترین پیش بینی را دارند، محققان دریافتند که “قوی ترین پیش بینی کننده های خیانت در رابطه نهفته است.” به عبارت دیگر، عوامل جمعیت شناختی (مثلاً سطح تحصیلات ) و عوامل شخصیتی (مثلاً سبک دلبستگی ) واقعاً توضیح چندانی نداشتند.

حتی جنسیت در بهترین حالت، یک پیش بینی ناسازگار در این تحقیق بود. تنها در مطالعه این زوج، مرد بودن پیش‌بینی‌کننده قوی خیانت آنلاین بود. این واقعیت که به طور کلی جنسیت در میان پیش‌بینی‌کننده‌های اصلی نبود، نشان می‌دهد که شکاف جنسیتی تاریخی در خیانت ممکن است در حال کاهش باشد (اگرچه کاملاً مشخص نیست که آیا زنان در حال حاضر بیشتر خیانت می‌کنند یا اینکه احتمال دارد بیشتر از قبل آن را گزارش کنند. در گذشته).

سوال این است که حالات مرد بعد از خیانت چگونه است؟

ثابت‌ترین پیش‌بینی‌کننده‌ها در بین نمونه‌ها و در بین انواع خیانت (حضوری در مقابل آنلاین) معمولاً ویژگی‌های زندگی جنسی و روابط افراد است. کسانی که بیشتر خیانت می‌کردند، تمایل داشتند:

  • به طور کلی کمتر از روابط خود راضی باشند،
  • به طور خاص سطوح پایین تری از رضایت جنسی دارند،
  • به طور کلی سطوح بالاتری از میل جنسی داشته باشید،
  • گزارش عشق کمتر به شریک زندگی.

نگرش‌ها و رفتارهای جنسی افراد نیز پیش‌بینی‌کننده بود و به افزایش تمایل به خیانت در میان افرادی که نگرش‌های جنسی آزادانه‌تر داشتند، و همچنین افرادی که قبلاً در طیف گسترده‌تری از رفتارهای جنسی (مانند داشتن رابطه جنسی مقعدی یا استفاده از رابطه جنسی بودند) اشاره می‌کرد. اسباب بازی). به عبارت دیگر، کسانی که رابطه جنسی را از دریچه محدودتری می بینند، تمایل کمتری به خیانت دارند، اما ممکن است به این دلیل باشد که در وهله اول دیدگاه منفی بیشتری نسبت به خیانت دارند.

ادامه مطلب حالات مرد بعد از خیانت
خیانت پیچیده است و تنها یک علت ندارد

یک یافته جالب این بود که، در حالی که رضایت کمتر از رابطه، احتمال بیشتری برای خیانت را پیش‌بینی می‌کرد، نمونه فرعی از افراد بسیار راضی بود که خیانت کرده بودند. همانطور که قبلاً نوشته‌ام ، خیانت همیشه ناشی از قرار گرفتن در یک رابطه ناخوشایند یا داشتن رابطه جنسی بد (یا نداشتن) نیست – گاهی اوقات این موضوع کاملاً به چیز دیگری مربوط می‌شود.

آنچه همه اینها به ما می گوید این است که خیانت پیچیده است – و فقط یک علت احتمالی ندارد. بنابراین وقتی می‌خواهیم خیانت را پیش‌بینی کنیم، نمی‌توانیم فقط به یک چیز اشاره کنیم و فرض کنیم که خیانت یک نتیجه قطعی است. این احتمالاً نتیجه کار چندین چیز با هم در کنار هم است.

به عنوان مثال، اگر از رابطه خود ناراضی هستید و این با میل جنسی بالا و دیدگاه سهل‌آمیز نسبت به رابطه جنسی همراه است، احتمال خیانت بسیار بیشتر از مثلاً اگر از رابطه خود ناراضی هستید اما میل جنسی کم و دیدگاه محدود کننده نسبت به رابطه جنسی. به همین دلیل، نمی‌توانیم به این عوامل به صورت مجزا نگاه کنیم.

این نتایج همچنین نشان می‌دهد که وقتی صحبت از جلوگیری از خیانت به میان می‌آید، پرداختن به نیازها/امیال جنسی و مسائل مربوط به رابطه در مراحل اولیه احتمالاً سودمندترین راهبرد است زیرا خیانت معمولاً بیش از هر چیز دیگری در مورد رابطه صحبت می‌کند.

References

Vowels, L. M., Vowels, M. J., & Mark, K. P. (2021). Is Infidelity Predictable? Using Explainable Machine Learning to Identify the Most Important Predictors of Infidelity. The Journal of Sex Research.

Justin J. Lehmiller, Ph.D., is a Research Fellow at The Kinsey Institute at Indiana University.

 

بازنشر(Cite this article as):
گروه محتوایی دکتر آزمندیان. تاپ نیوز: بزرگترین پیش بینی کننده های خیانت. آخرین ویرایش: نوامبر 9, 2021. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=7720

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *