تحریک مغزی قصد تجاوز جنسی و فیزیکی را کاهش می دهد

تحریک مغزی قصد تجاوز جنسی و فیزیکی را کاهش می دهد

634 0

بر اساس تحقیقاتی که از دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه فناوری نان یانگ منتشر شده در مجله ، تحریک مغز استخوان پیشانی، بخش مغز مسئول کنترل ایده ها و رفتارهای پیچیده می تواند قصد فرد را برای انجام یک عمل خشن بیش از 50 درصد کاهش دهد. علاوه بر این، با استفاده از تکنیک حداقل تهاجمی، تحرک جریانی مستقیم جسمی، به معنای افزایش اعمال نفوذ جسمی و جنسی، از نظر اخلاقی اشتباه است.

روی هامیلتون، استاد دانشکده نورولوژی در دانشکده پزشکی پروین پن و مقاله ارشد، می گوید: “توانایی دستکاری چنین جنبه های پیچیده و اساسی شناخت و رفتار خارج از بدن، پیامدهای قانونی عظیم اجتماعی، اخلاقی و احتمالا هرج و مرج دارد.”

Adrian Raine، یک استاد دانش شناسی پن و یک نویسندۀ همکار در این مقاله، روانشناسی آدریان Raine را مشاهده می کند. او می گوید: “از لحاظ تاریخی ما این نوع رویکرد را به مداخلات دربرابر خشونت نگرفته ایم.” “اما این وعده داده شده است. ما فقط یک جلسه 20 دقیقه ای انجام دادیم، و ما یک اثر را دیدیم. اگر چه جلسات بیشتری داشتیم، چه اتفاقی می افتاد اگر سه بار در هفته به مدت یک ماه انجام بدهید؟” برای به دست آوردن این نتیجه گیری، تیم تحقیقاتی یک مطالعه کنترل تصادفی بر روی 81 سالمند بزرگسالان و سنین 18 ساله انجام داد. در ابتدای مطالعه، شرکت کنندگان به صورت تصادفی به یکی از دو گروه تقسیم شدند. اولین تحریک در قشر پیشانی جلو برای 20 دقیقه؛ دوم، گروه پلاسبو، یک جریان کم برای 30 ثانیه دریافت کرد، و سپس هیچ چیز دیگری. شرکت کنندگان متوجه گروه خود نشدند و فردی که هر آزمایش را انجام می داد، نمی دانست.

محققان بر روی قشر پیشانی و به طور خاص، قشر پیشانی دو طرفه در قسمت بالا و قسمت جلوی مغز روی پای خود گذاشتند، زیرا به خوبی اثبات شده است افرادی از نظر عاطفی دارای نقص در این منطقه هستند. اولیویا چوی، استادیار در روانشناسی در NTU در سنگاپور و نویسنده اصلی در این مقاله هستند.

چوی می گوید: “اگر یک مغز مجرم در حال اسکن باشد، واقعا نمی دانیم که آیا کسری مغزی منجر به رفتار شده است یا اینکه این راه دیگری است؟” چوی می گوید که مدرک دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی خود را از پن به دست می آورد. “یکی از اهداف اصلی این مطالعه این بود که ببینیم آیا نقش علمی این ناحیه مغز در رفتار ضد اجتماعی وجود دارد یا نه.”

پس از تحریک، محققان شرکت کنندگان را با دو سناریو فرض کرد، هر کدام درمورد جرایم فیزیکی و جنسی،  از آنها خواستند که در مقیاس 0 تا 10 (با 0 که شانس ندارند و 10 درصد 100 درصد است)، این احتمال وجود دارد که آنها به عنوان شخصیت اصلی در صحنه های فیلم عمل می کند. برای کسانی که در گروه تجربی قرار داشتند، تحریک به ترتیب 47 و 70 درصد قصد خود را برای انجام اعمال جسمی و جنسی کاهش دادند. شرکت کنندگان نیز در مقیاس 0 تا 10 رتبه بندی کردند که چگونه از لحاظ اخلاقی اشتباه در سناریوها را احساس کردند.

همیلتون می گوید: “ما رویکرد و وظایف رفتاری را به طور خاص بر اساس فرضیه ها زمینه های مغز را برای ایجاد نیت های تهاجمی که  مناسب باشد، انتخاب کردیم.”ما خوشحال شدیم که حداقل برخی از پیش بینی های اصلی ما مطرح شده است.”

در تئوری، نتایج بدین معنی است که مداخلات ساده بیولوژیکی ، به صورت جداگانه یا در رابطه با مداخلات روانشناختی مانند درمان رفتاری شناختی و توانایی کاهش رفتار خشونت آمیز را دارند.

راین می گوید: “بیشتر تمرکز در فهم علل جرم بر عواقب اجتماعی بوده است. “این مهم است، اما تحقیق از تصویر برداری مغز و ژنتیک نشان داده است که نیمی از واریانس خشونت را می توان به عوامل بیولوژیکی چسباند.  تلاش ما برای یافتن اقدامات بیولوژیکی است که جامعه پذیرش می کند و تحرک جریانی مستقیم جسمی حداقل خطر ابتلا به این لوبوتومی پیشانی نیست. در واقع، ما مخالف هستیم که بخش جلویی مغز نیاز به ارتباط بهتر با سایر مغز دارد. ”

با وجود نتایج دلگرم کننده، چوی روشن می کند که کارهای بیشتری لازم است قبل از این که مطمئن شوید این نوع درمان خشونت را کاهش خواهد داد. او می گوید: مطالعه باید تکثیر و سپس تکمیل شود.

سرپرست تحقیق جدید Hamilton با Shichun Ling، کاندیدای دکترا در بخش جرم شناسی پن در دانشکده هنر و علوم، در تمرکز بر تحرک جريان مستقيم و جريان ترانس كانالي با شدت چگالی، روشی با وضوح بالاتر است كه بخش های كوچكی از قشر پيشانی مانند قطب جلو می باشد. محققان همچنین می گویند که آنها می خواهند بدانند چه اتفاقی می افتد وقتی که چنین تحریکاتی در طول دوره های طولانی تجویز می شود، و همچنین تاثیرات طولانی مدت این نوع درمان چگونه است؟

راین می گوید: “این گلوله جادویی نیست که قصد دارد تا تجاوز و جنایت را از بین ببرد.” “اما آیا می توان تحرک جراحی مستقیم به عنوان یک تکنیک مداخله برای مجرمان برای اولین بار به منظور کاهش احتمال بازپس گرفتن یک عمل خشونت آمیز ارائه شود؟”

محققان هنوز چیزی را رد نمی کنند. “شاید،” همیلتون نتیجه گرفته است که راز خشونت کمتر در قلب شما، داشتن ذهن مناسب است.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه پنسیلوانیا 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: تحریک مغزی قصد تجاوز جنسی و فیزیکی را کاهش می دهد. آخرین ویرایش: سپتامبر 4, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3156

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *