مطالعات، ارتباط بین ویژگی های فیزیکی و سلامت مغز را نشان می دهد

مطالعات، ارتباط بین ویژگی های فیزیکی و سلامت مغز را نشان می دهد

1065 0

محققان کوه سینا برای اولین بار نشان داده اند که وب پیچیده بین ویژگی های جسمی و رفتاری مانند سن، شاخص توده بدنی (BMI) و استفاده از مواد و الگوهای خاص ساختار و عملکرد مغز در بیماران مبتلا به روانپریشی این مطالعه مهم است، زیرا بسیاری از این ویژگی ها می توانند به صورت بالینی در جهت بهبود سلامت مغز در این بیماران مورد هدف قرار گیرند.

محققان دریافتند که در بین سایر موارد، سلامت مغز به دلیل سن، BMI و افزایش مصرف مواد کاهش می یابد. IQ های بالاتر با شاخص های متعدد سلامت مغز در افراد مبتلا به روان درمانی ارتباط مثبت داشتند.

نتایج این مطالعه در روز چهارشنبه، 7 مارس، در روزنامه روانپزشکی جما منتشر خواهد شد .

روان درمانی یک اصطلاح است که برای توصیف اختلالات شدید روانی مشخص شده توسط علائمی است که در آن فرد دارای تجربیات حساس از چیزهایی است که وجود ندارد و یا باورها بدون هیچ گونه مبنایی در واقعیت استفاده می شود. تقریبا 100000 نفر هر ساله در ایالات متحده آمریکا روانپزشکی را تجربه می کنند و 3 نفر از آنها 100 نفر را در یک لحظه زندگی خود دارند. یافته های این مطالعه پیامدهای مهمی برای مراقبت های بالینی را در بر می گیرد زیرا آنها عوامل متعددی قابل تغییر را شناسایی می کنند که می توانند جهت بهبود سلامت مغز در بیماران مبتلا به روان درمانی مورد هدف قرار گیرند.

تیم تحقیقاتی تحت رهبری سوفیا فرانگو، دکترای تخصصی، استاد روانپزشکی، دانشکده پزشکی ایكان در كوه سینا، داده های 140 بیمار مبتلا به سینوزیت را مورد بررسی قرار داد. آنها برای اسکن مغز با وضوح بالا برای اندازه گیری حجم مغز، ضخامت قشر، ارتباط بین مناطق مغز و اتصال مناطق مغز در طول وظایف ذهنی اندازه گیری کردند. سپس تیم با استفاده از یک روش آماری به نام رابطه ضعیف کانونی برای کشف روابط بین این ویژگی های یکپارچگی مغز و ابعاد سن، توانایی شناختی، BMI، مصرف مواد، فعالیت بدنی، آسیب های روانشناختی، سابقه خانوادگی مشکلات روانی و شدت علائم استفاده کرد. آنها دریافتند که سن بالاتر، BMI بالاتر و علائم شدید روانپریشی، با ضخامت قشر و فعال شدن مغز در طول وظایف ذهنی، منفی بود. برعکس IQ بالاتر نشان دهنده ارتباطات مثبت بود. علاوه بر این، مصرف مواد با اندازه گیری حجم مغز و سیم کشی مغز منفی بود.

دکتر فرانگو می گوید: “این نتایج جدید، بینش های جدیدی را درباره عوامل بسیاری که بر سلامت مغز در بیماران مبتلا به سایکوز تأثیر می گذارد، ارائه می دهد و شواهدی از نیاز به مداخلات جسمانی و شناختی یکپارچه در کنار مراقبت های روان درمانی ارائه می دهد.”

“بیماران مبتلا به روان درمانی اغلب مشکلات متعدد بهداشتی دارند که عملکرد روزانه آنها را کاهش می دهد و امید به زندگی را در مقایسه با جمعیت عمومی کاهش می دهد. بهبود سلامت فیزیکی و سلامت مغز باید دو جانبه مراقبت های بالینی برای بیماران مبتلا به روان درمانی باشد.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط بیمارستان کوه سینا / دانشکده پزشکی کوه سینا .

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: مطالعات، ارتباط بین ویژگی های فیزیکی و سلامت مغز را نشان می دهد. آخرین ویرایش: اکتبر 3, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4335

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *