افراد مبتلا به افسردگی پاسخهای احساسی قویتری به خاطرات منفی دارند

افراد مبتلا به افسردگی پاسخهای احساسی قویتری به خاطرات منفی دارند

نوشته شده برای at 2:09 ب.ظ
748 0

اضطراب یکی از شایع ترین اختلالات روان شناختی است و بیشتر به زنان و به ویژه زنان میانسال مربوط می شود. اگرچه اضطراب ممکن است توسط بسیاری از عوامل ایجاد شود، یک مطالعه جدید نشان می دهد که میزان چربی شکم یک زن می تواند شانس خود را برای ایجاد اضطراب افزایش دهد. نتایج مطالعه امروزه در منوپوز ، مجله انجمن یائسگی آمریکای شمالی (NAMS) منتشر شده است.

هر کس با اصطلاح “تغذیه استرس” آشناست، که در میان سایر موارد، می تواند به کمر ربط پیدا کند. در این مطالعه که داده ها را  بیش از 5،580 زن سالمند امریکایی (میانگین سنی 7/49 ساله) تجزیه و تحلیل کرد، رابطه علت و اثر به منظور تعیین اینکه آیا چربی شکم بیشتر می تواند شانس زن در ایجاد اضطراب را افزایش دهد. اگرچه این اولین بار نیست که این رابطه مورد بررسی قرار گرفته است، اما این مطالعه اولین نوع شناخته شده برای استفاده از نسبت کمر به ارتفاع به عنوان پیوند خاص به اضطراب است. نسبت کمر به ارتفاع نشان داده شده است که شاخصی است که بهترین ارزیابی خطر ابتلا به قلبی است. یک دستورالعمل کلی این است که اگر چهره شما بیش از نیمی از قد را اندازه گیری کند، یک زن چاق است.

مقاله “رابطه بین نسبت کمر به قد و اضطراب در زنان میانسال مانند یک تحلیل ثانویه از مطالعات چند قسمتی آمریکای لاتین در مقطع عرضی “گزارش می دهد که 58 درصد از جمعیت مورد مطالعه پس از یائسگی بوده و 61.3 درصد از آنها در معرض اضطراب بوده اند. این مطالعه نشان می دهد که این زنان در میانه و بالاتر از نسبت های کمر به قد به طور قابل توجهی بیشتر احتمال اضطراب دارند ، و افراد در بالغ بیشتر احتمال دارد که در معرض نشانه های اضطراب در مقایسه با زنان قرار بگیرند.

در اضطراب نگرانی وجود دارد زیرا با بیماری های قلبی، دیابت، مشکلات تیروئید، اختلالات تنفسی و سوء مصرف مواد در میان سایر مشکلات پزشکی شناخته شده مرتبط است. تحقیقات نشان داده است که افزایش فراوانی اضطراب در زنان در دوره متوسطه، به احتمال زیاد به علت کاهش سطح استروژن، که دارای نقش عصبی محافظتی است.

دکتر Joan Pinkerton، مدیر اجرایی NAMS می گوید: “تغییرات هورمون ممکن است در توسعه هر دو اضطراب و چاقی شکمی به دلیل نقش آنها در مغز و همچنین توزیع چربی دخالت داشته باشد. این مطالعه بینش ارزشمندی را برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای زنان میانسال ایفا می کند، زیرا این امر نشان می دهد که کمر می تواند نشانگر خوبی برای ارزیابی بیماران برای اضطراب باشد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن کلیه یائسۀ آمریکای شمالی (NAMS) 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: افراد مبتلا به افسردگی پاسخهای احساسی قویتری به خاطرات منفی دارند. آخرین ویرایش: اکتبر 3, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4349

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *