چگونه مغز و شخصیت ما در برابر نگرانی های احساسی محافظت می کند

چگونه مغز و شخصیت ما در برابر نگرانی های احساسی محافظت می کند

844 0

اگر قبل از امتحان نگران هستید، توجه داشته باشید که مطالعات نشان می دهد که می توانید یاد بگیرید که چگونه انعطاف پذیر باشید و استرس و اضطراب را مدیریت کنید.

محققان موسسه پیشرفته علوم و فناوری بکمن در دانشگاه ایلینوی اخیرا یک نمونه از 85 دانش آموز سالم را مورد بررسی قرار دادند تا ببینند چگونه تعدادی از ویژگیهای شخصیت می توانند مغز فرد را در برابر نشانه های پریشانی احساسی، یعنی افسردگی و اضطراب، محافظت کند.

مت مور، یکی از فارغ التحصیلان موسسه بکمن و همکارانش در این مطالعه گفت: “در این مطالعه، ما می خواستیم در مورد مشترکات در مناطق مغزی و در سراسر صفات شخصیتی که به عوامل محافظتی کمک می کنند، نگاه کنیم. ما تعدادی از مناطق قشر پیشانی را هدف قرار دادیم، به طور خاص با توجه به حجم این مناطق با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی ساختاری انجام دادیم. ما یک تحلیل عامل تایید کننده را انجام دادیم که اساسا یک رویکرد آماری برای تست اینکه آیا یک عامل مشترک در زمینه مشاهده شده وجود دارد؟. ”

“مکانیسم های عصبی رفتاری مقاومت در برابر اضطراب هیجانی ، یک رویکرد نشانه شناختی شخصیت فردی با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری می باشد که اخیرا در مجله علمی Neuroscience Personality منتشر شد .

به منظور بررسی انعطاف پذیری در بزرگسالان جوان، تحقیقات قبلی به رابطه بین مناطق خاص مغز و ویژگی های شخصیتی خاصی نظیر خوش بینی، تأثیر مثبت و بازنگری شناختی پرداخته است، که همه این عوامل را در نحوه برخورد فرد با چالش های عاطفی می دانند.

“ما از ادبیات بالینی می دانیم که بین حجم مغز و برخی از ویژگی های شخصیتی رابطه ای وجود دارد.” ساندا دولکوس، دانشمند تحقیقاتی در زمینه روانشناسی، و یکی از نویسندگان این مطالعه است. حجم مغز پایین در مناطق خاص با افزایش اضطراب همراه است.”

همراه با پرسشنامه هایی که صفات شخصیتی را شناسایی می کنند، اطلاعات ساختاری مناطق قشر پیشانی نشان می دهد که فاکتورهای مشترک در ساختار و شخصیت مغز وجود دارد که می تواند به ارائه رفتار سازگارانه برای جلوگیری از احساسات منفی کمک کند.

” مور گفت: در یک مدل آماری، ما این عوامل را استخراج کردیم، یکی در سطح مغز، یکی در سطح شخصیتی، و ما دریافتیم که اگر حجم بیشتری در این مجموعه مغز داشته باشید، شما سطوح بالاتری از این صفات شخصیت محافظتی داشتید.”

محققان علاقه مند به شناسایی این مناطق مغز همراه با ویژگی های شخصیتی خاصی هستند تا راه هایی برای افراد ایجاد کنند تا بتوانند یاد بگیرند چگونه با اضطراب و افسردگی مبارزه کنند.

Dolcos گفت: “ما علاقه مند به مداخلات شناختی رفتاری هستیم. ما فاکتور انعطاف پذیری را شناسایی کرده ایم که مربوط به اجزای مفصل در قشر پیشانی است، بنابراین مداخلات شناختی می توانند در آن مناطق مغز قرار گیرند.”

این حقیقت که حجم مغز می تواند بر اساس مهارت های در حال توسعه تغییر کند که ممکن است صفات را تغییر دهند مانند خوش بینی، نشان می دهد که تمرین مغز یک راه برای مقابله با اضطراب احساسی است.

Dolcos گفت: “مردم لزوما از چگونگی پلاستیک مغز آگاه نیستند. ما می توانیم حجم مغز را از طریق تجربه و آموزش تغییر دهیم. من مغز و شناخت را آموزش می دهم، و دانش آموزان در پایان دوره توانمند هستند، زیرا آنها متوجه هستند که مسئول هستند. به این معناست که ما می توانیم در توسعه مهارت های جدید، به عنوان مثال، راهبردهای جدید تنظیم احساسات، که رویکرد مثبت بیشتری دارند، کار کنیم و در واقع می توانیم بر مغز تاثیر بگذاریم.”

مور گفت: “این مطالعه به ما مختصات مناطق مغزی که مهم و همچنین برخی از صفات مهم هستند، می دهد. در مرحله بعد، ما می توانیم در هر یک از این سطوح سعی کنیم که این پلاستیک را درگیر کنیم و سپس به نتیجه منفی برسیم.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط موسسه بکمن برای پیشرفته علم و فناوری 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: چگونه مغز و شخصیت ما در برابر نگرانی های احساسی محافظت می کند. آخرین ویرایش: سپتامبر 8, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3345

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *