محققان اعتقاد دارند سکته مغزی تأثیر بسزایی در نقش ضایعات پیشانی به درمان زاویه دار دارند

محققان اعتقاد دارند سکته مغزی تأثیر بسزایی در نقش ضایعات پیشانی به درمان زاویه دار دارند

678 0

محققان سکته مغزی تأیید کرده اند که حضور ضایعات قشر جلویی پاسخ به درمان انطباق منشور پس از سکته مغزی است.

یافته های آنها در “ضایعات پیشانی پاسخ به درمان انطباق منشور را در بی توجهی فضایی پیش بینی می کند. یک مطالعه کنترل شده تصادفی”، که در روز 20 مارس 2018 با استفاده از توانبخشی Neuropsychological  به صورت منتشر شد. نویسندگان کلی: M. گودرت، PhD، از دانشگاه Seton Hall، Peii چن، PhD، بنیاد Kessler، Anne L. Foundas، MD از دانشگاه Tulane، و AM Barret، MD، مدیر تحقیقات توانبخشی سکته در بنیاد Kessler.

بی توجهی فضایی علت شایع اختلالات عملکردی پس از سکته مغزی نیمکره راست است. درمان انطباق با منشور یک مداخله امیدوار کننده برای بهبود عملکرد از بی توجهی فضایی است؛ با این حال، برخی از افراد نتوانستند پاسخ دهند. مطالعه حاضر به طور تصادفی بود که افراد با بی توجهی فضایی به دو گروه درمان و کنترل انجام شد. گروه درمان ده روز درمان انطباق منشور را دریافت کردند. گروه کنترل مراقبت های استاندارد را دریافت کردند.

محققان یافته های قبلی خود را تایید کردند که ضایعات پیشانی پاسخ به درمان منشا را تعدیل می کنند. در گروه درمان، بهبود علائم بی توجهی فضایی تنها در افراد مبتلا به ضایعات پیشانی مشاهده شد. در گروه کنترل، وجود ضایعات پیشانی پاسخ را تغییر نداد.

“تحقیقات ما نشان می دهد که بیماران مبتلا به ضایعات قشر پیشانی ممکن است از درمان انطباق منشا برای بی توجهی فضایی سود ببرند، دکتر برکت تأیید کرد: “تشخیص زودهنگام بیماران مبتلا به همیپارزی و ضایعات پیشانی برای بهبود بهینه آنها بسیار مهم است و می تواند هزینه های قابل توجهی را برای مراقبت از سکته و بهبود سلامت عمومی کاهش دهد. از آنجا که بی توجهی فضایی در 80٪ از بازماندگان سکته مغزی ناشناخته می یابد این یک چالش بزرگ است. با بروز این چالش نیاز به آموزش متخصصان سکته مغزی در مورد درمان پریموس هدفمند و انجام تحقیقات بیشتر در مقیاس وسیعتر در جمعیت سکته مغزی است. ”

مؤسسه ملی ناتوانی، تحقیق مستقل زندگی و توانبخشی (NIDILRR، 901F0037 PI: Barret)، موسسه ملی بهداشت (R01 NS 055808 و K24 HD062647)، بنیاد والرشتاین برای ارتقای بنیاد کسلر، تأمین مالی شده است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط بنیاد کسلر 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: محققان اعتقاد دارند سکته مغزی تأثیر بسزایی در نقش ضایعات پیشانی به درمان زاویه دار دارند. آخرین ویرایش: سپتامبر 20, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3822

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *