تحریک مغناطیسی پاسخ مغز به نشانه های مواد مخدر را در اعتیاد کاهش می دهد

تحریک مغناطیسی پاسخ مغز به نشانه های مواد مخدر را در اعتیاد کاهش می دهد

674 0

محققان دانشگاه علوم پزشکی کارولینای جنوبی در مطالعه ای درباره استفاده از تحریک مغناطیسی مغزی (TMS) برای اولین بار نشان دادند که روش تحریک مغزی غیر تهاجمی می تواند فعالیت مغز را در پاسخ به نشانه های مواد مخدر در افراد مبتلا به الکل مزمن و مصرف کنندگان کوکائین کاهش دهد. یافته ها در روانپزشکی زیست شناسی مانند: علوم اعصاب شناختی و عصب شناختی منتشر شده است .

اگر چه 50 سال گذشته از تحقیقات بالینی و پیش از مواجهه شدن نشان داده است که اعتیاد یک بیماری مغزی است، هنوز هیچ درمان مبتنی بر مدار عصبی برای وابستگی به مواد یا عملکرد مغز درگیر در اختلال وجود ندارد. کالین هانلن، دکترای ارشد گفت: “در اینجا، برای اولین بار، ما نشان می دهیم که یک تکنیک تحریک مغزی غیر تهاجمی جدید ممکن است اولین ابزار موجود برای پر کردن این حوادث انتقادی در توسعه درمان اعتیاد باشد.”

افزایش فعالیت مغز در پاسخ به نشانه های مواد مخدر  به عنوان واکنش پذیری نشانه به همراه بسیاری از انواع داروها، از جمله نیکوتین، الکل، ماری جوانا و کوکائین رخ می دهد. واکنش پذیری کیوی نیز عود بیماری را پیش بینی می کند، بنابراین روش های درمان با هدف قرار دادن مدارهای عصبی مربوط به واکنش پذیری نشانه می تواند به طور مستقیم در بیماران مبتلا به عود ناشی از نشانه ها نقش داشته باشد.

دکتر هانلون می گوید: “به همین دلیل، این نتایج بالقوه بسیار بالایی را برای تأثیر هر دو علم کشف اولیه علوم اعصاب و همچنین توسعه درمان بالینی درمان وابستگی به مواد دارند.”

اولین نویسنده این مقاله، Tonisha Kearney-Ramos، PhD و همکارانش دو مطالعه مستقل را در همان زمان انجام داد، یکی از آنها شامل 25 نفر مبتلا به اختلال مصرف کوکائین و دیگری 24 نفر مبتلا به اختلال مصرف الکل بود. شرکت کنندگان یک جلسه از TMS دریافت کردند که تحریک مغناطیسی را به مدارهای حیاتی برای رفتارهای مصرف مواد و قشر پیش فرنتن ونتومدیال منتقل کردند. جلسه تحریک واقعی در برابر یک جلسه شام ​​مقایسه شد که تجربیات دریافت TMS بدون تحریک واقعی مغز را تحریک کرد.

تصویربرداری مغز قبل و بعد از TMS نشان داد که وقتی کاربران الکل تصاویری از نشانه های مربوط به الکل مشاهده می کردند، مانند یک بطری مشروب، جلسه TMS تنها به طور قابل توجهی واکنش پذیری مواد مخدر را کاهش دادند. برای مصرف کنندگان کوکائین هنگام مشاهده تصاویری از نشانه های مربوط به کوکائین، همین امر درست بود.

کامرون کارتر، MD، سردبیر روانشناسی زیست شناسی: علوم اعصاب شناختی و تصویربرداری عصبی، بیان کرد: “از آنجایی که واکنش پذیری نشانه قبلا با استعفای همراه بوده است، این مطالعات نشان می دهد یک مکانیزم مشترک برای اثرات درمان در سراسر اختلالات، با fMRI خدمت به عنوان عوارض امیدوار کننده از اثرات درمان، با این حال، هنوز معلوم نیست که آیا تغییرات در فعالیت مغز مشاهده شده در این مطالعه به مصرف دارو یا مصرف الکل کاهش یافته است. شرکت کنندگان هیچ تغییری در میزان مصرف دارو یا الکل خود پس از TMS گزارش نمی دادند. نویسندگان معتقدند که جلسات مکرر تحریک هدفمند ممکن است برای دیدن تغییرات اشتیاق خود گزارش شده مورد نیاز باشد. محققان امیدوارند که به این سوال پاسخ دهند در یک کارآزمایی بالینی مستمر شامل جلسات متعدد TMS در مصرف کنندگان کوکائین می باشد.

دکتر Hanlon می گوید:” علاوه بر سوء مصرف مواد، نشانه واکنش پذیری بالا یک علامت هسته ای از بسیاری از بیماری ها است، مانند اختلال استرس پس از سانحه، اختلال اضطراب عمومی، آسیب مغزی، سیگار کشیدن و چاقی می باشد. بنابراین، درمان توصیف شده در این دست نوشته ممکن است پیامد بسیار فراتر از زمینه سوء مصرف مواد باشد.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط Elsevier 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: تحریک مغناطیسی پاسخ مغز به نشانه های مواد مخدر را در اعتیاد کاهش می دهد. آخرین ویرایش: سپتامبر 21, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3865

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *