تست تفاهم قبل ازدواج| سنجش سازگاری زن و شوهر

نوشته شده برای at 7:41 ب.ظ
261 0

زوجین با استفاده از تست تفاهم می توانند سطح کیفیت زندگی مشترک شان را تعیین و مورد ارزیابی قرار دهند و هم چنین میزان سازگاری زن و شوهر در این تست مشخص می شود. تست تفاهم قبل از ازدواج به زوجین کمک می کند تا پیش از ازدواج از تصمیم خود مطمئن شده و در صورت نیاز از مشاور کمک بگیرند.

یکی از اشتباهاتی که زوجین در زمان آشنایی دچار می شوند این است که به تفاوت های فرهنگی، سلیقه ای و خانوادگی و یا شخصیت طرف مقابل شان توجه نمی کنند و همین مسئله باعث شده است تا تضادهای ایجاد شده باعث به وجود آمدن اختلاف هایی در میان زوجین شود.

در این حالت تست تفاهم قبل از ازدواج به زوجین کمک می کند تا شناخت بیشتری نسبت به یکدیگر به دست آورند و هم چنین در مورد جنبه های پنهان شخصیت طرف مقابل آگاهی لازم را به دست آورند تا بتوانند در امر ازدواج انتخاب صحیح و مناسب تری داشته باشند.

البته توجه داشته باشید که به تنهایی این تست و تست های مشابه نمی تواند ملاک اصلی برای تصمیم گیری برای ازدواج شود. این تست های روانشناسی بیش تر در زمینه تشخیص اولیه کاربرد دارد و در صورتی که نسبت به تصمیم گیری تان تردید و شک دارید باید از مشاوره خانواده و ازدواج کمک بگیرید تا در این خصوص شما را راهنمایی کنند و بهترین و گزینه برای رسیدن به قطعیت و انتخاب درست می باشند.

تست تفاهم قبل ازدواج سنجش سازگاری زن و شوهر

مزیت تست تفاهم قبل از ازدواج

یکی از مولفه های اصلی برای ازدواج موفق، شناخت طرفین از یکدیگر می باشد زیرا بسیاری از مشکلاتی که در زندگی مشترک به وجود می آید به خاطر عدم شناخت کافی طرفین از یکدیگر و عدم انتخاب صحیح همسر می باشد که همین مسئله باث جدایی شده و آمار طلاق را افزایش می دهد.

احتمال دارد بسیاری از ازدواج ها به طلاق کشیده نشود اما 30 درصد از زوج هایی که با یکدیگر زندگی می کنند رضایت زناشویی ندارند و هیچ لذتی در زندگی شان تجربه نمی کنند و به دلایل دیگری مانند فرزندان، مشکلات مالی، مسائل فرهنگی مجبور به ادامه زندگی و تحمل یکدیگر می باشند.

توجه داشته باشید که انتخاب همسر کار ساده ای نمی باشد اما افراد قبل از ازدواج به معیارهای درست ازدواج توجه نمی کنند و با داشتن معیارهای اشتباه ازدواج و عدم توجه به اختلافات در ازدواج مشکلات بسیاری در زندگی مشترک تجربه می کنند و دچار اختلافاتی می شوند در هنگام ازدواج برای این که از انتخاب خود مطمئن شوید می توانید از تست های تفاهم قبل از ازدواج یا دیگر تست های روانشناسی کمک بگیرید، این تست ها به شما به طور تقریبی کمک می کنند و یک معیار تقریبی در امر ازدواج می باشند.

زمانی که این تست ها را انجام می دهید باید توجه داشته باشید که این معیارها قطعی نمی باشد و نمی توان صد در درصد به نتایج آن متکی بود به همین دلیل بهتر است نظر متخصص را در مورد نتایج به دست آمده بپرسید. توجه داشته باشید که بسیاری از شاخص ها و عواملی که بر روی زندگی مشترک تاثیر می گذارد در این تست ها مشخص نمی شود و مورد بررسی قرار نمی گیرد.

مشاوره قبل از ازدواج بر اساس اطلاعاتی که از زوجین به دست می آورند و هم چنین بر اساس نتایج به دست آمده از تست تفاهم قبل از ازدواج شما را در جهت رسیدن به زندگی مشترک رویایی با کمترین تنش هدایت می کند. در کنار این ها شما باید مهارت های لازم برای ازدواج را یاد بگیرید تا با آمادگی بیشتری وارد زندگی مشترک شوید و بتوانید به راحتی فراز و نشیب های زندگی مشترک را طی کنید با موفقیت پشت سر بگذارید.

تست تفاهم قبل ازدواج

تست های قبل از ازدواج بسیار زیاد می باشند که از آن ها می توان به تست مایرز- بریگز، تست هارتمن، تست انگیزش و غیره اشاره نمود که بر اساس روانشناسی ازدواج تدوین و مشخص شده اند. در ادامه این مقاله یک نمونه تست قبل از ازدواج بیان شده است که دیدی کلی در مورد ازدواج به شما می دهد.

با توجه به سوالات بسته به مخالف یا موافق بودن تان گزینه “بله”یا “نه” را در پاسخ گویی انتخاب نمایید.

  1. همسرم در جستجوی افکارم بر می یابد. بله / نه
  2. همسرم به احساسات من توجه داد. بله / نه
  3. اغلب احساس می کنم مرا کنار گذاشته است. بله / نه
  4. ما با هم تفاهم داریم. بله / نه
  5. به حرف یکدیگر گوش می دهیم. بله / نه
  6. به عقاید یکدیگر احترام می گذاریم. بله / نه
  7. نسبت به یکدیگر مهربان هستیم. بله / نه
  8. احساس می کنم همسرم به خوبی از من مراقبت می کند. بله / نه
  9. برای آن چه می گویم اهمیت قائل است. بله / نه
  10. در تصمیماتی که می گیریم، نظر من مهم است. بله / نه
  11. در رابطه زناشویی ما عشق زیادی وجود دارد. بله / نه
  12. ما به راستی به یکدیگر علاقه مند هستیم. بله / نه
  13. من دوست دارم فقط با همسرم وقت بگذرانم. بله / نه
  14. ما دوستان خوبی هستیم. بله / نه
  15. حتی در زمان های سخت، من و همسرم با هم همدل هستیم. بله / نه
  16. همسرم نسبت به دیدگاه من، با ملاحظه رفتار می کند. بله / نه
  17. از نظر جسمانی برای همسرم جذاب هستم. بله / نه
  18. همسرم نسبت به من توجه نشان می دهد. بله / نه
  19. من در زندگی همسرم جای محکمی دارم. بله / نه
  20. همسرم مرا تحسین می کند. بله / نه

امتیاز دهی به تست تفاهم قبل از ازدواج

زوجین باید این تست را به صورت جداگانه پاسخ دهند در صورتی که کمتر از 9 پاسخ بله به این سوالات دادند به این معناست که از رابطه زناشویی خود رضایت کافی ندارید و باید مهر و محبت در میان شما و همسرتان افزایش یابد و برای افزایش محبت و صمیمت با همسرتان رابطه خلاقو فعال داشته باشید.

در صورتی که پاسخ های شما کمتر از 7 پاسخ بله داشت سعی کنید در انگیزه های ازدواج خود تجدید نظر کنید و برای این که ازدواج موفق آمیزی داشته باشید باید به متخصص مراجعه کنید تا یکدیگر را بهتر بشناسید و با ویژگی های یکدیگر به خوبی آشنا شوید.

استفاده از جلسات مشاوره مفید می باشد و این تست ها و جلسات تا حدودی آینده ازدواج را قابل پیش بینی می کند البته پیش از آن که قدم اشتباه را بردارید و خودتان را درگیر روابط عاطفی که محکوم به شکست می شود، کنید بهتر است از مشاوره روانشناسی کمک بگیرید تا در این خصوص به شما کمک کند و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.

یکی از مواردی که شناخت آن در امر ازدواج بسیار مهم می باشد تفاوت میان تفاهم و تشابه عقاید می باشد و توجه داشته باشید که تفاهم با تشابه متفاوت است بسیاری از زوجین تشابه افکار و سلایق را به معنای تفاهم در نظر می گیرند و سعی می کنند کسی را برای ازدواج پیدا کنند که از نظر نظام فکری، شخصیتی، احساسی به آن شبیه هستند که عملا این کار امکان پذیر نمی باشد.

تفاهم در زندگی مشترک لازم است و زوجین باید بتوانند یکدیگر را به خوبی درک کنند و به فهم مشترکی برسند در صورتی که با یکدیگر اختلافات فکری و سلیفه ای دارند و این مسئله یکی از مهم ترین ارکان ازدواج موفق می باشد.

مرکز مشاوره روانشناسی ستاره ایرانیان

یکی از انتخاب های مهم زندگی ازدواج و انتخاب همسر می باشد که تمام زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، در این شرایط به شما توصیه می شود تا با افراد متخصص و با تجربه مشورت کنید و با کمک آن ها و جلسات و تست های قبل از ازدواج بهترین تصمیم را برای ازدواج بگیرید.

البته امروزه بسیاری از افراد به دلیل معذب بودن و کمبود زمان نمی توانند در جلسات حضوری شرکت کنند در این راستا مرکز مشاوره ستاره ایرانیان خدماتی را به صورت تلفنی ارائه کرده است تا بتوانید با روانشناسان صحبت کنید و از آن ها راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

منبع : تست تفاهم قبل ازدواج| سنجش سازگاری زن و شوهر 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: تست تفاهم قبل ازدواج| سنجش سازگاری زن و شوهر. آخرین ویرایش: ژانویه 6, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=8309

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *