تفاوت بین استفاده ترکیبی، جدا شده از کانابیس، نیکوتین در شبکه های مغز

تفاوت بین استفاده ترکیبی، جدا شده از کانابیس، نیکوتین در شبکه های مغز

636 0

محققان مرکز مغز و اعصاب در دانشگاه تگزاس در دالاس اثرات مغز به صورت همزمان و استفاده از نیکوتین را در مقایسه با استفاده از تنها شاهدانه و تنها نیکوتین بررسی کردند.

نتایج اخیرا در مجله “ساختار و عملکرد مغز” منتشر شده است نشان می دهد که نه تنها اثرات در این سه دسته متفاوت بود بلکه همچنین گروهی که از هر دو نیکوتین و شاهدانه استفاده می کردند، بیشتر از گروه کنترل (غیر کاربر) در اتصال مغز می باشد که نیکوتین جدا شده و مصرف کنندگان کانابیس جداگانه به طور کلی ارتباطات کمتر را نشان دادند.

تحقیقات قبلی در موش صحرایی نشان داده است که نیکوتین ممکن است یک دارو دروازه باشد که منجر به مصرف مواد مخدر می شود. مطالعات انجام شده بر روی موش هایی که در معرض THC قرار گرفته اند و ترکیب اصلی روانگردان در ماری جوانا  نشان دهنده افزایش احتمال تزریق نیکوتین به خودشان است که در موش های تحت اثر هروئین یا کوکائین دیده نمی شود، و این نشان می دهد که چیزی در مورد کانابیس نیکوتین اثر متقابل وجود دارد.

” دکتر فرانچسکا M. Filbey گروه برت مور در BrainHealth در دانشگاه دالاس بیان می کند: بسیاری از ادبیات تا به امروز روی انجمن های کانابیس به صورت جداگانه و استفاده از نیکوتین تمرکز کرده اند، هر چند که مصرف همزمان و مصرف نیکوتین در جامعه شایعتر از مصرف کانابیس است، یافته های ما محدودیت های تحقیقات موجود را تایید می کند.”

Filbey گفت: “در حالی که نتیجه مطالعه ممکن است بخشی از علت اثرات مخالف نیکوتین و شاهدانه در مغز باشد، تفاوت مغز کاربران همزمان و کاربران جدا شده از هر محصول، نیازمند تحقیق بیشتری در معیارهای ارتباطی عملکردی در این جمعیت ها است.”

اسکن MRI برای ارزیابی توابع حالت استراحت در 12 منطقه مختلف مغز در میان چهار گروه شرکت کننده مورد استفاده قرار گرفت، 28 نفر از کاربران نیکوتین، 53 نفر از مصرف کنندگان کانابیس، 26 نفر از کاربران نیکوتین و کانابیس و 30 نفر غیرمستقیم در گروه کنترل بودند. این اسکن ها نشان داد که گروه کنترل در تقریبا تمام شبکه ها نسبت به گروه های نیکوتین و کانابیس بیشترین ارتباط را نشان می داد در حالیکه گروه ترکیبی نیکوتین به همراه شاهدانه اتصال بیشتری نسبت به گروه های تنها نیکوتین و تنها کابینه داشت. به طور مشخص، این مطالعه ارتباطی بین شدت مصرف مواد و قابلیت اتصال به عملکرد را نشان نمی دهد.

تفاوت در اتصال به شبکه مغز، تغییرات در معماری عصبی مغز را که از عملکرد مغز پشتیبانی می کند، نشان می دهد. به طور کلی، فیلبی گفت که مطالعه نشان می دهد که مشارکت های منحصر به فرد و ترکیبی کانابیس و نیکوتین در اتصال شبکه های مغز، که می تواند دانش مفید برای برنامه های مداخله باشد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط مرکز مغز و اعصاب 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: تفاوت بین استفاده ترکیبی، جدا شده از کانابیس، نیکوتین در شبکه های مغز. آخرین ویرایش: سپتامبر 10, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3398

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *