تماشای سلولهای مغز در زمان واقعی

تماشای سلولهای مغز در زمان واقعی

601 0

پیشرفت دانشمندان علوم اعصاب UCLA می تواند منجر به درک بهتر آستروسیت ها شود، که یک سلول مغز ستاره ای است که نقش کلیدی در اختلالات عصبی مانند لو Gehrig، آلزایمر و هانتینگتون ایفا می کند.

گزارش شده در نورون ، روش جدید محققان را قادر می سازد به همکار عمیق در داخل نفوذ موش مغز و ساعت آستروسیت “بر ارتباطات سلول های عصبی در زمان واقعی است.

به طور خاص، تیم UCLA بر رابطه آستروسیت ها با سیناپس ها، اتصالات بین نورون ها که آنها را قادر می سازد تا یکدیگر را سیگنال دهند و پیام ها را انتقال دهند، متمرکز شده است.

بالجیت خاخ، گفت: “ما اکنون قادر هستیم ببینیم که چگونه آستروسیت ها و سیناپس ها تماس فیزیکی را ایجاد می کنند و تعیین اینکه چگونه این ارتباطات در اختلالاتی مانند بیماری آلزایمر و هانتینگتون تغییر می کند، نویسنده بالجیت خاخ گفت: استاد فیزیولوژی و نوروبیولوژی در دانشکده پزشکی دیوید گفن در UCLA “آنچه ما یاد می گیریم می توان استراتژی های جدیدی برای درمان این بیماری ها را باز کرد، مثلا: با شناسایی تعاملات سلولی که عملکرد مغز نرمال را پشتیبانی می کنند.”

دانشمندان علوم اعصاب برای سالها تلاش کرده اند تا چگونه شیارهای آستروسیت ها با سیناپس ها برای انجام عملکردهای مهم مغز ارتباط برقرار کنند. تا به حال، هیچ کس نمی تواند آزمایش مناسب برای دیدن بافت بالغ مغز را در موشهای زنده ایجاد کند.

در روش ایجاد شده توسط تیم خاخ، رنگ های مختلف نور از طریق یک لنز عبور می کنند تا اشعه هایی را که به چشم غیر مسلح غیر قابل مشاهده است و از تکنیک های پیشین قابل مشاهده باشند بسیار بزرگتر می کنند.

آزمایش جدید به آنها اجازه داد تا ببینند که چگونه تعاملات بین سیناپس ها و استروسیت ها در طول زمان، و نیز در طی بیماری های مختلف، در مدل های موش تغییر می کند.

اولین نویسنده کریس اوکوتو، عضو هیئت علمی گروه فیزیولوژی در آزمایشگاه خاخ، گفت: “ما می دانیم که استروسیت ها نقش مهمی در مغز دارد و همچنین بر بیماری اثر می گذارد. اما دقیقا همانطور که سلول ها این وظایف را انجام می دهند، باقی مانده اند.”

مشخص نیست که چگونه astrocytes ها با سیناپس تماس می گیرند و چگونه این تعاملات در طول بیماری و یا به عنوان یک نتیجه از انواع مختلف فعالیت سلولی تغییر می کند.

پیشگام UCLA یک ابزار قدرتمندی را فراهم می کند که دانشمندان می توانند برای پاسخ به این سوالات استفاده کنند.

یکی از اعضای موسسه تحقیقاتی مغز UCLA، گفت: “این ابزار جدید باعث می شود که آزمایش هایی انجام شود که ما برای سال ها تلاش می کنیم. به عنوان مثال، اکنون می توانیم ببینیم که آسیب مغزی چگونه تغییر می کند که آستروسیت ها با نورون ها تعامل دارند و راهکارهایی برای پاسخ دادن به این تغییرات را ایجاد می کنند.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه کالیفرنیا – علوم بهداشتی لس آنجلس 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: تماشای سلولهای مغز در زمان واقعی. آخرین ویرایش: سپتامبر 29, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4178

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *