تکنیک های نوشتاری برای تجسم سه بعدی ساختار میکروسکوپی مغز انسان

تکنیک های نوشتاری برای تجسم سه بعدی ساختار میکروسکوپی مغز انسان

854 0

گروهی از دانشمندان دانشکده پزشکی Li Ka Shing از دانشگاه هنگ کنگ (HKU) و کالج امپریال کالج لندن موفق به تجسم بافت مغز انسان در سطح میکروسکوپی شده اند. یافته ها در حال حاضر در آخرین شماره از ارتباطات طبیعت منتشر شده است.

تکنیک های جدید برای تجسم بافت مغز انسان

دانشمندان باید بدانند چگونه مغز کار می کند، دانشمندان باید چگونگی ساخت سلول های عصبی (نورون ها) را برای ساخت مدار در هر دو حالت سالم و بیماری ها، مورد استفاده قرار دهند. به طور سنتی این کار با برش بافت مغز به قطعه های نازک و ردیابی فیبرهای عصبی برش در بسیاری از بخش ها انجام شد. با این حال، این روش دشوار و کارآمد است، زیرا مدارهای عصبی در فاصله های بزرگ در سه بعد (3D) قرار دارند و از نظر میکروسکوپی محصور شده اند. برای جلوگیری از جداسازی بافتها، تکنیک های پاکسازی بافت و روش هایی که بافت شفاف را روشن می کنند توسعه داده شده است، که امکان تصویربرداری با وضوح بالا و عمیق مدارهای عصبی را فراهم می کند. اگر چه این تکنیک ها بر روی بافت مغز جوندگان بسیار موثر بوده اند، تنها مطالعات محدود موفقیت در بافت مغز انسان را به دست آورده اند.

برای غلبه بر این موانع، تیم یک راه حل پاک کردن بافت جدید OPTIClear را توسعه داد. OPTIClear به طور انتخابی خواص نوری بافت را بدون آسیب رساندن یا تغییر ساختار سازه خود انتخاب می کند. در ترکیب با رنگ آمیزی فلورسنت و دیگر روش های پردازش بافت، تیم یک ابزار ساده و متنوع برای مطالعه ساختارهای میکروسکوپی مغز انسان ایجاد کرد. سلول های عصبی، سلول های گلیال و رگ های خونی در جزئیات بسیار دقیق به تصویر کشیده شده و ارتباط 3D آنها مشخص شده است. به عنوان مثال، تیم انجام تجزیه و تحلیل مورفولوژیکی 3D در نورون های مغز مغناطیسی انسان در مقیاس میلی متر، و بیش از 3000 نورون بزرگ در پیشانی مغز انسان فقط پنج روز، که به طور معمول بسیار سخت است و حداقل سه هفته طول می کشد. این نورون ها در بیماری های عصبی و روانپزشکی مانند زوال عقل و افسردگی دخالت دارند. نتایج امیدوار کننده نشان می دهد که این روش جدید برای تحقیقات آینده در مورد این شرایط قابل اجرا است. بیشتر قابل توجه است که OPTIClear نیز می تواند در هر دو آرشیو به مدت (30سال) و نمونه های بالینی استفاده شود.

تیم امیدوار است که این روش ساده بتواند پیشرفت علمی بیشتری را به وجود آورد. با اجازه دادن به دانشمندان برای مطالعه سریع و بهتر بافت انسان، OPTIClear می تواند به طور بالقوه کشف مکانیسم های مدار در بسیاری از بیماری های مغز را تسریع کند. پروفسور Wutian Wu، استاد افتخاری، دانشکده پزشکی بیومتریک، دانشکده پزشکی لی Ka Shing، HKU، سرپرست این مطالعه، اظهار داشت: “ما امیدواریم که درک بهتر ارتباطات و مدارهای مغز کمک کند تا پدیده ها را کشف کنند. که مبتلایان به بیماری های تخریب مغزی مانند بیماری آلزایمر و پارکینسون است. با توجه به تحولات آینده این پروژه، آقای لای هیمن، پژوهشگر ارشد این مطالعه و ششمین سال دانشجوی پزشکی HKU، گفت: “در اصل، این روش نیز برای سایر اعضای بدن انسان و نمونه های بالینی قابل استفاده است. ما امیدواریم که این تکنیک را نیز بتوان در مطالعه سایر بیماری ها مورد استفاده قرار داد و در نهایت به ما کمک می کند که اسرار بدن انسان را از بین ببرد. ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه هنگ کنگ

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: تکنیک های نوشتاری برای تجسم سه بعدی ساختار میکروسکوپی مغز انسان. آخرین ویرایش: سپتامبر 23, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3959

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *