فعالیت مغز کمک می کند تا احساسات منفی دیابتی ها، خطر افسردگی را توضیح دهد

فعالیت مغز کمک می کند تا احساسات منفی دیابتی ها، خطر افسردگی را توضیح دهد

584 0

برای میلیون ها آمریکایی که چاق هستند و مبتلا به دیابت یا پیش دیابت هستند، احساس غم، خشم و اضطراب اغلب بخشی از زندگی روزمره است.

یک مطالعه جدید دانشگاه ایالتی آیووا نشان می دهد که این احساسات منفی ممکن است ناشی از مشکلات تنظیم قند خون است که تاثیر عاطفی در مغز را تحت تاثیر قرار دهد. این مطالعه نشان داد افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و پیش دیابت بیشتر به تمرکز و پاسخ عاطفی قوی به تهدیدات و موارد منفی مربوط می شوند که بر کیفیت زندگی تاثیر می گذارد و خطر افسردگی را افزایش می دهد. این تحقیق در مجله Psychosomatic Medicine منتشر شده است .

Auriel Willette، استادیار علوم انسانی و علوم انسانی؛ Tovah ، نویسنده سرب و دانشجوی کارشناسی ارشد با Willette در این پروژه؛ و همکارانش در دانشگاه ویسکانسین مدیسون اطلاعاتی در مورد پاسخ گمراه کننده، فعالیت مغز، سطح کورتیزول و ارزیابی شناختی را تحلیل کردند. داده های این مطالعه از Midlife در آمریکا (MIDUS)، یک مطالعه ملی بهداشت و سلامتی بود.

Willette می گوید اندازه گیری پاسخ آشفته، محققان را قادر به اندازه گیری فعالیت سیستم عصبی مرکزی با استفاده از الکترود های کوچک زیر چشم قرار داد. شرکت کنندگان در این مطالعه یک سری عکس های منفی، مثبت و بی طرف را در نظر گرفته اند که به دنبال پاسخ عاطفی است. او گفت که الکترودها میزان خرابکاری را ضبط کردند، انقباضی که ما نمی توانیم کنترل کنیم، با هر تصویر مرتبط است.

ویلیت گفت: “افراد با سطوح بالاتر مقاومت به انسولین با تصاویر منفی آشفته تر شدند. به طور گسترده، آنها ممکن است واکنش بیشتری نسبت به موارد منفی زندگی داشته باشند. این یک شواهد برای نشان دادن این است که این مشکلات متابولیکی مربوط به مسائل مربوط به چگونگی درک و مقابله با چیزهایی است که همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد.”

محققان می گویند شواهد حاکی از انعطاف پذیری بیشتر در مقایسه با نتایج آزمون های EEG است که مغز در حالت استراحت است. شرکت کنندگان در مطالعه با پیش آگهی و دیابت نوع 2 فعالیت بیشتری در سمت راست مغز داشتند که با افسردگی و احساسات منفی ارتباط دارد. Tovah گفت: اگر کسی مستعد تمرکز بر موارد منفی باشد، ممکن است مانع از دست دادن وزن و معکوس کردن مسائل بهداشتی شود.

افراد مبتلا به دیابت همچنین میزان کورتیزول پایین تر، شاخص بالقوه استرس مزمن و نمرات آزمون شناختی، و حمایت بیشتری از یافته ها را نشان دادند.

انگیزه شخصی

درک تاثیر این عوامل بیولوژیکی یک گام مهم در کمک به بهبود کیفیت زندگی یک سوم آمریکایی هایی است که چاق هستند. Tovah متخصص تغذیه ثبت شده، می گوید تجربه او در کار با بیماران مبتلا به بیماری های مزمن، باعث شده او به این تحقیق ادامه دهد. او اغلب متوجه اختلاف در نحوه پاسخ بیمار به استرس و تعجب است که آیا بر انگیزه آنها برای زندگی یک زندگی سالم تاثیر گذاشته است.

Tovah می گوید: “افرادی که دارای مشکلات قند خون هستند، بیشتر فشار خون و واکنش می توانند قند خون را افزایش دهند. اگر افراد مبتلا به دیابت در تلاش برای معکوس کردن یا درمان بیماری باشند، حوادث استرس زا ممکن است مانع از اهدافشان شوند. واکنش های مکرر منفی به حوادث استرس زا می تواند منجر به کیفیت پایین زندگی و ایجاد یک چرخه حیرت انگیز شود که باعث می شود که سالم بماند.”

Willette می تواند مربوط باشد و وزن گرفت، در یک بار وزن 260 پوند، که بر کیفیت زندگی روزمره او تاثیر گذاشت. Willette می گوید خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری های مزمن مرتبط با چاقی شناخته شده است، اما بسیاری از افراد ممکن است تشخیص دهند که چطور نوسانات قند خون هر روز بر آنها تاثیر می گذارد.

منبع:

موارد توسط دانشگاه ایالتی آیووا ارائه شده است

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: فعالیت مغز کمک می کند تا احساسات منفی دیابتی ها، خطر افسردگی را توضیح دهد. آخرین ویرایش: سپتامبر 23, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3955

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *