ممنون از مغزت برای قدردانی

ممنون از مغزت برای قدردانی

850 0

شبکه ی مغزی که موجب احساسات قدردانی می شود، در تحقیقات جدید منتشر شده در JNeurosci کشف شده است . این مطالعه می تواند تحقیقات آینده را در مورد اینکه چگونه این “بلوک های ساختمانی” اطلاعات اجتماعی را به احساسات پیچیده تبدیل می کند، تحریک می کند.

پیش از تحقیق در زمینه عصب شناسی پیشین که در آن شرکت کنندگان خود را به عنوان بازماندگان هولوکاست تصور می کردند که غذا، پناهگاه و لباس از غریبه ها دریافت می کردند، قشر پیشانی فرسوده و قشر مفصلی قدامي قلب (pgACC) را به عنوان مناطق مغزی مرتبط با قدردانی شناخت. با این حال، هنوز مشخص نیست که چگونه این قسمت از مغز چنین آلتوسویی را به قدردانی ترجمه می کند.

Xiaolin Zhou و همکارانش این سوال را با مشارکت شرکت های بازی های تعاملی اجتماعی که در آن شریک خود تصمیم می گیرند که آیا مبالغ مختلف به منظور جلوگیری از شرکت کننده در دریافت تحریک درد، به این مسئله پرداخته است. محققان با کشف شدت درد و هزینۀ شریک جهت کمک به شرکت کننده، متوجه شدند که شریک، مناطق فعال مغز را تحت تأثیر قرار داده اند و در حالی که میزان کاهش درد در مناطقی که در نمایندگی پاداش ثبت شده اند، کد گذاری شده است. تجزیه و تحلیل اتصالات نشان داد که این مناطق اطلاعات را به pgACC انتقال می دهند، که در طول زمان احساسات قدردانی را دنبال می کنند. یافته های آنها نشان می دهد که قدردانی ممکن است از ادغام اطلاعات مربوط به اجتماعی در pgACC بوجود آید.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن علوم اعصاب 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: ممنون از مغزت برای قدردانی. آخرین ویرایش: سپتامبر 23, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3951

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *