جنب شدن در خواب، علل و راه های کاهش جنب شدن در خواب

نوشته شده برای at 7:52 ب.ظ
328 0

آیا جنب شدن در خواب طبیعی می باشد و یا بیماری محسوب می شود؟ جنب شدن به معنی انزالی است که در خواب صورت می گیرد و یک پدیده طبیعی است که در اکثر نوجوانان و جوانان پسر اتفاق می افتد، دفعات جنب شدن برای مردان متفاوت می باشد برای عده ای تنها چند بار در طول زندگی اتفاق می افتد و برخی دیگر دو تا سه بار در هفته پیش می آید.

جنب شدن به دلیل جمع شدن بیش از اندازه مایع منی در مجاری مخصوص می باشد و به عواملی مانند تغذیه، محیط و غیره بستگی دارد و می توان با داشتن تغذیه مناسب، خروج مایع منی در هنگام خواب را کاهش داد.

در ادامه این مقاله به بررسی حالت های طبیعی و راه های کاهش ارگاسم جوانان و نوجوانان پرداخته می شود.

منظور از جنب شدن در خواب چیست؟

جنب شدن به معنی خارج شدن مایع منی در خواب می باشد، سلول های جنسی در مردها به طور همیشگی و دائم در حال ساخته شدن می باشد و این سلول ها توسط سلول های خاص دیگری در بیضه ها ساخته می شوند و زمانی که اسپرم ها تولید شدند در لوله های مخصوص در بیضه ها ذخیره می شوند و ظرفیت این لوله ها محدود می باشد و زمانی که پر می شود خود به خود تخلیه می شود تا اسپرم های جدید ساخته شود.

افرادی که متاهل هستند از طریق رابطه جنسی مایع منی آن ها خارج می شود و افرادی که رابطه جنسی ندارند مایع منی آن ها جمع می شود و از طریق جنب شدن در هنگام خواب تخلیه می شود.

دلایل جنب شدن در خواب

بر اساس مطالب گفته شده جنب شدن یک اتفاق طبیعی می باشد و به خاطر فیزیولوژیکی اتفاق می افتد و برخی از دلایل هستند که میزان دفعات جنب شدن را افزایش می دهند، این دلایل عبارت اند از:
1. نداشتن رابطه جنسی

به طور معمول مایع منی از طریق رابطه جنسی تخلیه می شود و کسانی که رابطه جنسی ندارند، مایع منی از طریق جنب شدن تخلیه می شود. جنب شدن در افراد متاهل به ندرت اتفاق می افتد و در صورتی که متاهل باشند و از رابطه جنسی خود لذت نبرند و یا انزال نشوند این مسئله ممکن است برای آن ها اتفاق بیفتد در این شرایط باید با مشاوره جنسی صحبت کنید تا روابط جنسی شما با کیفیت بهتر انجام شود.

  1. تغذیه

مصرف غذاهای چرب و شیرین قبل از خواب باعث می شود تا احتمال جنب شدن افزایش یابد و همچنین مواد لبنی، گوشت و شیرینی و ادویه در افزایش شهوت و انزال در خواب تاثیر بسیاری دارد. برای این که شهوت و میل جنسی شما به تعادل برسد و دفعات جنب شدن طبیعی باشد باید مصرف این گونه غذاها را اندکی کم کنید.

  1. افکار و صحنه های جنسی

بسیاری از مردان مجرد به دلیل این که نیاز های جنسی آن ها ارضا نشده است افکار و تصورات خاصی از رابطه جنسی دارند و قبل از خواب به تخیلات جنسی می پردازند و این افکار باعث می شود تا از نظر جنسی تحریک شوند و در خواب جنب شدن را تجربه کنند.

همچنین بسیاری از افراد عادت به دیدن فیلم های پورن دارند و در طول روز با دوستانشان در مورد مسائل جنسی صحبت می کنند، همه این عوامل بیان شده بر جنب شدن آن ها در خواب تاثیر می گذارد.

آیا جنب شدن یک مشکل یا بیماری است؟

جنب شدن به هیچ وجه بیماری نیست و مشکل تلقی نمی شود بلکه این اتفاق نشان دهنده فعالیت طبیعی بدن و بلوغ جنسی مردان می باشد و جنب شدن در خواب باعث می شود تا مردان مجردی که رابطه جنسی ندارند از فشار های میل جنسی آن ها کم شود.

بسیاری از خانواده ها زمانی که فرزندشان در خواب جنب می شود آن را یک نوع اشتباه و گناه در نظر می گیرند و جوان خود را سرزنش می کنند، بسیاری از جوانان هستند که این نوع انزال را به صورت واضح تجربه نمی کنند  و این نشانه مشکل نمی باشد و باید این نکته را در نظر بگیرید که بدن هر فرد با دیگری فرق می کند.

 

تعداد دفعات جنب شدن در خواب

در صورتی که هر چند روز یک بار دچار خروج منی می شوید نگران نباشید این میزان طبیعی می باشد و در صورتی که خروج مایع منی هر روز اتفاق بیفتد غیر طبیعی خواهد بود و باید برای حل آن چاره ای بیندیشید و البته ممکن است میزان این مقدار منی هم طبیعی به نظر برسد زیرا تعداد دفعات خروج منی به عوامل مختلفی مانند ژنتیک، محیط، وضعیت جسمانی، میزان فعالیت، تغذیه و غیره بستگی دارد.

برای این که مطمئن شوید مشکلی ندارید و این مقدار مایع منی طبیعی می باشد می توانید از متخصص کمک بگیرید تا در این زمینه به شما کمک کند.

راه های کاهش جنب شدن

بر اساس مطالب گفته شده متوجه شدید که انزال یک اتفاق طبیعی می باشد و در صورتی که این موضوع شما را اذیت می کند و یا احساس می کنید که تعداد دفعات انزال شدن زیاد است می توانید با استفاده از راهکارهایی که در زیر بیان شده است تعدا دفعات آن را کاهش دهید.

  • از مشاهده کردن صحنه های جنسی و تحریک آمیز خودداری کنید شاید شما حس کنید که این صحنه ها باعث تحریک شما نمی شود اما به طور ناخودآگاه بر روی شما تاثیر می گذارند و باعث جنب شدن شما می گردند.
  • غذاهای محرک که باعث تحریک شما می شوند مانند فلفل، تخم مرغ، سیر، بادمجان، گوشت قرمز، پیاز و غیره را کم تر مصرف کنید.
  • سعی کنید در جاهای خنک بخوابید و از خوابیدن در مکان های گرم خودداری کنید.
  • قبل از خوابیدن، به مدت دو ساعت از مصرف غذا و مخصوصا مایعات خودداری نمایید.
  • بهتر است که نصفه شب از خواب بیدار شوید و به دستشویی بروید.
  • از پوشیدن لباس هایی که تنگ و چسبان است خودداری کنید.
  • از تحریک خود به هر وسیله ای خودداری نمایید.
  • سعی کنید تا حدی که امکان دارد دمر نخوابید.

مرکز مشاوره

در صورتی که سوالاتی در مورد جنب شدن در خواب دارید و یا به دنبال روش هایی هستید تا تعداد دفعات جنب شدن را کاهش دهید توصیه می شود تا از یک متخصص کمک بگیرید، مراکز مشاوره به صورت حضوری و تلفنی پاسخگو می باشند و در حل مسائل و مشکلات شما را یاری می کنند.

سوالات متداول

  • آیا جنب شدن در خواب فایده ای دارد؟

بله، جنب شدن در خواب به فرد کمک می کند تا به تعادل جسمی و روانی برسد زیرا این امر باعث می شود تا بدن به صورت طبیعی ارضا شود. توجه داشته باشید که جنب شدن بیش از اندازه در خواب طبیعی نمی باشد و باید برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: جنب شدن در خواب، علل و راه های کاهش جنب شدن در خواب. آخرین ویرایش: ژوئن 19, 2021. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=6329

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *