داشتن یک کودک می تواند سن شما را در سطح سلولی از بین ببرد

داشتن یک کودک می تواند سن شما را در سطح سلولی از بین ببرد

648 0

بین شبهای بیخوابی، نگرانی های بی پایان و اوقات تلخی ماندگار، والدین می توانند مانند یک راه سریع برای موهای خاکستری و چین و چروک احساس کنند.

در حال حاضر، محققان دانشگاه Northwestern ثابت کرده اند که ما در همه موارد مشکوک هستیم: داشتن فرزندان، در واقع، باعث سرعت بخشیدن به روند پیری می شود. مطالعه جدیدی که در ماه گذشته در گزارشهای علمی منتشر شد ، دریافت که هر بارداری می تواند سلول های مادر را تا دو سالگی از بین ببرد.

هر کودک یک سلول مادر دارد

محققان 821 زن در فیلیپین را از سن 20 تا 22 سالگی با سابقه های مختلف باروری بررسی کردند. آنها دو نشانگر جداگانه پیری سلولی و طول تلومر و سن اپيگنتیک را بررسی کردند تا حاملگی را در بدن جبران کند.

“طول تلومر و سن اپيگنتيک، نشانگرهاي سلولي هستند که به طور مستقل مرگ و مير را پيش بيني مي کنند و هر دو در زناني که باروري بيشتري در تاريخ تولدشان داشته اند” بزرگتر “مي شوند. Calen Ryan، نويسنده اصلي اين مطالعه و دانشجوي دکترا در انسان شناسی بيولوژيک در شمال غرب، در بیانیه ای گفت:”حتی پس از بررسی سایر عواملی که بر پیری سلولی تأثیر می گذارد، تعداد حاملگی ها هنوز هم بالا می رود.”

محققان به این نتیجه رسیدند که پیری سلولی بین شش ماه و دو سال برای هر حاملگی اضافی افزایش پیدا می کند که این رقم بسیار بالاتر از آنچه که در ابتدا پیش بینی شده بود افزایش یافته است. در همین حال، زنان که در حال حاضر حامله بودند، سلول هایی داشتند که به طور قابل توجهی جوانتر از پیش بینی سن بیولوژیکی آنها بود.

” کریستوفر کوزوا، دکترا، نویسنده ارشد مطالعه و استاد انسان شناسی در دانشگاه Northwestern بیان کرد: این یک وضعیت جالب است که در آن بارداری باعث می شود کسی به طور موقت” جوان “می شود، اما به نظر می رسد رابطه ای طولانی بین تعداد حاملگی ها و سن زیستی سریع تر وجود دارد.

تلومرهای ما کوتاه می شوند و سن پریژنیت ما افزایش می یابد

تلومرها، که در انتهای کروموزومهای کشش DNA هستند، از DNA ما محافظت می کنند و باعث می شود که سلول های ما تقسیم شوند. تلومرهای بلندتر با زندگی طولانی تر و سلامت بهتر همراه هستند. همانطور که سن مردم  به عنوان سلول های تقسیم و تکثیر، تلومر کوتاه تر است.

با توجه به اینکه تولید حشره بیش از حد در دوران بارداری وجود دارد، این حقیقت دارد که این تلومرها کوتاه تر می شوند و بنابراین به اندازه قابل توجهی می رسد.

دکتر کیم لنگدان، یک بازنشسته OB-GYN که در اوهایو مستقر است و در Parenting Pod می نویسد، گفت: “در دوران بارداری باید سلول های بیشتری برای حمل و پرورش جنین مانند گلبول های قرمز، سلول های جسمی و غیره تولید شود. علاوه بر این، سلول در تمام اعضای بدن مانند قلب و رحم بزرگ است. این به عنوان hypertrophy شناخته می شود و همینطور زمانی که سلول های هیپوتروفی، تلومرهای آنها کوتاه می شود. ”

در همین حال، سن اپیژنیک شروع به صعود می کند. این تخمینی از سن بیولوژیکی فرد است که بر اساس تغییرات در DNA است که از عوامل محیطی مانند سموم و استرس ایجاد می شود. به عبارت دیگر، حاملگی فشار زیادی بر بدن وارد می کند.

لنگدان گفت: “من واقعا تعجب نکردم.” “هر OB-GYN می تواند استرس شدید را به سیستم حاملگی باعث شود.” در طول بارداری، حجم خون به میزان 50 درصد افزایش می یابد، همانطور که خروجی قلب، باعث فشار روی قلب می شود. عملکرد کلیه افزایش می یابد و ریه ها ظرفیت را کاهش می دهند که موجب تنفس می شود.

چرا زنان باردار خیلی بهتر از اینها به نظر می رسند؟

این ممکن است همه به تغییرات ایمونولوژیک، هورمونی و فیزیولوژیکی که در دوران بارداری برای حمایت از رشد کودک کمک می کنند، برسد.

به عنوان مثال، زنان باردار سطح بالای استروژن را تجربه می کنند، که می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد و از آسیب به طول تلومر و سن اپیژنته جلوگیری کند. با این حال، هنگامی که نوزاد متولد شود، این تغییرات دیگر لازم نیست.

یافته ها ممکن است دائمی نباشد

این مطالعه شواهد قبلی را تأیید می کند که زنان دارای حاملگی بیشتر در معرض بیماری خاص هستند و طول عمر کوتاهتری دارند. در اوایل سال جاری، محققان دانشگاه جرج میسون دریافتند که زایمان می تواند یک زن را تا 11 سال سن کاهش دهد.

در حالی که ممکن است عصبی باشد تا یاد بگیرند که داشتن فرزندان می تواند روند پیری را تسریع کند، دانشمندان هنوز به طور کامل نمی فهمند چرا این اتفاق می افتد و نمی خواهم زنان نگران باشند.

با توجه به لنگدان، ما درک نمی کنیم اگر این یافته ها می تواند بر برنامه ریزی خانواده یا طول عمر یا سلامتی دراز مدت مادر تأثیر بگذارد.

لنگدان گفت: “ما نمی دانیم که آیا این یافته ها دائمی هستند یا نه.” “مطالعات طولی بیشتر در طول چندین سال و حتی دهه انجام می شود تا ببیند آیا این برگشت پذیر است یا اینکه واقعا می تواند پیش بینی کند که شما می میرید.”

محققان دانشگاه نورث وسترن و دانشگاه واشنگتن کار خود را در یک مطالعه پیگیری آغاز کرده اند که همان گروه زنان را 13 سال پس از اندازه گیری های سلولی خود در نظر می گیرند. در نهایت، ما قادر خواهیم بود ببینیم که سلول های زنان در طول زندگی خود چگونه  به نظر می رسند.

تا آن زمان، هر چند، می توانید بچه های خود را برای این خطوط زیبا و محافل تاریک سوق دهید.

منبع: تاپ نیوز،1397

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: داشتن یک کودک می تواند سن شما را در سطح سلولی از بین ببرد. آخرین ویرایش: آگوست 21, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2547

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *