مدار مجتمع مغز با استفاده از تکنولوژی تک سلولی نشان داده شد

مدار مجتمع مغز با استفاده از تکنولوژی تک سلولی نشان داده شد

761 0

پیچیدگی مغز انسان دانشمندان را با چالش های فراوانی مواجه می کند زیرا تلاش می کنند تا درمان های جدیدی را برای بسیاری از بیماری ها و شرایط به دست آورند. اما ظهور یک تکنولوژی جدید که به عنوان یک توالی RNA تک سلولی شناخته می شود، یک پنجره را به نحوه عملکرد مغز باز می کند.

محققان موسسه تحقیقات ژنومیک انتقال (TGen) و راه اندازی یک دره سیلیکون به نام Circuit Therapeutics Inc به دنبال درون مغز عمیق در ساختار شناخته شده به عنوان  striatumهستند، که نه تنها مسئول کنترل حرکت ما است، بلکه به تصمیم گیری مغز و شروع اقدام کمک می کند.

تقریبا 95 درصد از سلولهای تشکیل دهنده استریاتوم به عنوان نورونهای متوسط ​​کروی (MSN) شناخته شده اند که سلامتی و یا سوء عملکرد آنها با بسیاری از بیماری های روانپزشکی و نورودنژنتیک همراه است، از جمله بیماری پارکینسون، بیماری هانتینگتون، اسکیزوفرنی، اضافه وزن و ADHD می باشد.

در یکی از اولین تحقیقات از نوع خود، TGen و Circuit Therapeutics روش های دقیق برای بررسی این سلول های MSN ایجاد کرده اند و در این فرایند یک ژن خاص به نام Chrm4 به عنوان یکی از چندین هدف بالقوه درمانی دارویی مشخص شده است. در مجله علوم اعصاب سلولی قرار دارد.

دکتر مت Huentelman، TGen استاد نوروژنومیکس، گفت: “درک ترکیب مولکولی و بیان ژن سلول های MSN فردی برای به دست آوردن بینش در مورد نحوه کار آنها و نحوه تعیین اهداف دارویی برای درمان اختلالات نورولوژیک اهمیت حیاتی دارد.” “در این مطالعه، ما روش های جداسازی سلول های MSN تنها در striatum را با استفاده از فن آوری های جدید به منظور بررسی آنها با وضوح بی سابقه ای مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم.”

با استفاده از توالی تک سلولی RNA، تیم تعریف های قبلی درباره چگونگی کارکرد MSN ها را دوباره تعریف کرد و به لیست ژن های نشانگر MSN اضافه شد که قبلا با استفاده از تکنولوژی های قدیمی تر که تجزیه و تحلیل بیان ژن را با بررسی قسمت های عمدهای از بافت جفتی، تجزیه و تحلیل کردند.

دکتر توماس پورتمن مدیر نروبولوژی و ترانسکتومیک در Circuit Therapeutics Inc. گفت: «درک خواص مولکولی مغناطیسی عصبی در مغز، علاقه بسیار زیادی به کشف داروهای اعصاب دارد. قادر به درک چگونگی ساخت سلولهای عصبی مرکزی یک سلول به سرعت در حال پیشرفت دانش ما در مورد امضاهای مولکولی مغز، و در مورد اهداف druggable برای توسعه درمان های آینده است. ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط موسسه تحقیقات ژنتیک انتقال 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: مدار مجتمع مغز با استفاده از تکنولوژی تک سلولی نشان داده شد. آخرین ویرایش: سپتامبر 2, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3074

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *