داروهای تازه توسعه یافته برای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر نشان داده شده است

داروهای تازه توسعه یافته برای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر نشان داده شده است

615 0

درمان جدید ممکن است به عدم تعادل شیمیایی در مغز توسط مصرف مواد مخدر معمول کمک کند و روزی بتواند به بهبود یافتن معتادان مواد مخدر کمک کند تا از مصرف مواد مخدر در آینده جلوگیری شود.

محققان مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس در گالوستون یک درمان در موش صحرایی را آزمایش کردند و آن را در کاهش گرایش حیوانات موثر دانستند. یافته های آنها در مجله شیمی دارویی است .

هنگامی که فرد به طور عادی مواد مخدر سوء استفاده می کند، شیمی مغزی آنها به شیوه ای تغییر می کند که باعث می شود آنها با وجود عواقب منفی مصرف مواد مخدر را ترک کنند. هنگامی که کسی این اختلال مغزی را ایجاد کرده است، ذهنشان توجه بیشتری به نشانه هایی که مصرف مواد مخدر را تشویق می کنند، باعث می شود که آنها از این موضوع اجتناب کنند.

سروتونین، یک شیمیدان مغزی است که اطلاعات را بین مناطق عصبی انتقال می دهد، نقش کلیدی در این تغییرات است. در حال حاضر هیچ دارویی برای اصلاح این عدم تعادل شیمیایی وجود ندارد.

استادان فارماکولوژی و سم شناسی UTMB جیا ژو، کاترین کانینگهام و همکارانش دریافتند که گیرنده های 2C سروتونین در معتادان به مواد مخدر کار نمی کنند و باید آنها را نیز داشته باشند. آنها یک سری از داروهای کوچک مولکولی که برای بازگرداندن سیگنال ضعیف شده طراحی شده، به صورت فارماکولوژیک مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

محققان موش ها را آموزش دادند تا بر روی یک اهرم برای تزریق کوکائین در نشانه های مشخصی از نور استفاده کنند. هنگامی که موشها این رفتار خواسته کوکائین را یاد گرفتند، نیمی از آنها درمانگر امیدوار کننده را دریافت کردند و نیمه دیگر فقط نمک را دریافت کردند.

حیوانات درمان شده با درمان جدید، اهرم برای کوکائین را به میزان کمتر از حیوانات کنترل شده، حتی زمانی که با نشانه های نور مرتبط با کوکائین تقویت می شود.

Cunningham، مدیر مرکز تحقیقات اعتياد در UTMB، گفت: “ما برای اولین بار نشان داده ایم که درمان گیرنده سروتونین 2C از این نوع می تواند به طور موفقیت آمیز برای کاهش رفتارهای جستجوی مواد مخدر مورد استفاده قرار گیرد.” یافته های ما به ویژه هیجان انگیز است، زیرا علاوه بر آنکه به فردی کمک می کند تا از اعتیاد به مواد مخدر کمک کند، عملکرد ناشی از گیرنده سروتونین 2C نیز به دیگر مسائل مربوط به سلامت مزمن مانند افسردگی، اختلال تحریک پذیری، چاقی و اسکیزوفرنیا کمک می کند. ”

ژو گفت: “ما به بهینه سازی ساختار شیمیایی و اثربخشی درمان جدید و انجام آزمایش های ایمنی در مطالعات سلولی و حیوانی ادامه خواهیم داد. ما منتظر آینده هستیم وقتی که ما می توانیم آزمایشات بالینی را آغاز کنیم تا این درمانگر بتواند مردم را از اعتیاد به مواد مخدر و سایر مسائل بهداشتی آزاد کند.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه پزشکی تگزاس در گالوستون.

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: داروهای تازه توسعه یافته برای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر نشان داده شده است. آخرین ویرایش: سپتامبر 4, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3182

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *