سیستم مغز مبتنی بر چندین ویژگی، تشخیص خودکار بیماری آلزایمر را بهبود می بخشد

سیستم مغز مبتنی بر چندین ویژگی، تشخیص خودکار بیماری آلزایمر را بهبود می بخشد

528 0

محققان روش جدیدی برای ساختن شبکه های مغزی شخصی با استفاده از ویژگی های ساختاری متعدد برای بهبود دقت تشخیص بیماری آلزایمر (AD) و اختلال شناختی خفیف (MCI) ایجاد کرده اند. شبکه های شخصی به طور دقیق 96 درصد از بیماران مبتلا به AD یا MCI را از شرکت کنندگان کنترل کننده سالم طبقه بندی کردند که سطح مشابهی با دقت فعلی ارزیابی های بالینی دارد. عملکرد بالا این روش نشان می دهد که در کلینیک ها می تواند برای تشخیص خودکار AD و MCI بر اساس تصویر برداری مغز مفید باشد.

این مطالعه که در روانپزشکی بیولوژیکی منتشر شده است ، علوم اعصاب شناختی و عصب شناسی عصبی ، توسط نویسندگان همسو با عنوان Bin Hu، Ph.D از دانشگاه Lanzhou، چین، و جین فان، Ph.D. از کالج کوئینز، دانشگاه شهر نیویورک می باشد.

ترکیب ویژگی های مغناطیسی چندگانه جزء کلیدی روش است. آسيب شناسی AD و MCI با تخريب تدريجی يا آتروفی بافت مغزی مشخص می شود. “اگر مغز را به عنوان یک سیستم بسیار تعاملی در نظر بگیریم، آتروفی یک بخش مغز ممکن است ارتباط معنی داری با ساختار دیگر مغز داشته باشد، “نویسنده اول Weihao ژنگ، دانشجوی دکترا در آزمایشگاه دکتر هو گفت: در بررسی این پدیده اغلب از نظر مطالعات روش شناسی محدودیت هایی وجود دارد.

بنابراین ژنگ و همکارانش این مدل را بر اساس شش نوع از ویژگی های مورفولوژیکی، از جمله اندازه گیری بزرگترین تغییرات در بیماری، مانند ضخامت قشر و حجم مغز و ویژگی های ظریف تر که معمولا در مدل های شبکه ای مانند سطح مغز دخیل نیستند، ساخته اند. آنها روش 165 نفر از شرکت کنندگان کنترل کننده سالم، 221 نفر از شرکت کنندگان MCI و 142 شرکت کننده در AD را مورد آزمایش قرار دادند.

اگر چه این روش عملکرد بالایی برای طبقه بندی بیماران در کنترل نشان داد، اما در مورد تبعیض بین بیماران AD و MCI ، با دقت حدود 70 درصد، کمتر موفق بودند. MCI یک مرحله گذار از AD است که در آن بیماران با حافظه مواجه می شوند، اما همچنان عملکرد شناختی عمومی دارند. بسیاری از بیماران مبتلا به MCI در نهایت به AD پیشرفت می کنند اما در حال حاضر هیچ راه مشخصی برای تشخیص بیماران AD وجود ندارد. نویسندگان همچنین روش جدیدی را برای طبقه بندی بیماران که از MCI به AD تبدیل شده اند و کسانی که تبدیل نکردند و روش پیش بینی MCI به AD را با حدود 65 درصد دقت پیش بینی کرد.

منبع

Weihao Zheng, et al, 2018. Identification of Alzheimer’s Disease and Mild Cognitive Impairment Using Networks Constructed Based on Multiple Morphological Brain Features. Biological Psychiatry: Cognitive Neuroscience and Neuroimaging; DOI: 10.1016/j.bpsc.2018.06.004

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: سیستم مغز مبتنی بر چندین ویژگی، تشخیص خودکار بیماری آلزایمر را بهبود می بخشد. آخرین ویرایش: آگوست 11, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2044

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *