سیگار کشیدن و دیابت با کلسیفیکس مغز مرتبط است

سیگار کشیدن و دیابت با کلسیفیکس مغز مرتبط است

1201 0

طبق یک مطالعه جدید که در مجله Radiology منتشر شده است، افرادی که سیگار می کشند و یا مبتلا به دیابت هستند ممکن است در معرض خطر ابتلا به کلسفیت در ناحیه مغز قرار گیرند .

تهوع و استفراغ یک مشکل عمده سلامت عمومی است که ده ها میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از تمرکز تحقیقات دمانس، هیپوکامپ، ساختار مغز مهم برای ذخیره سازی حافظه کوتاه مدت و بلند مدت است. بیماری آلزایمر، شایع ترین نوع زوال عقل، با آتروفی هیپوکامپ همراه است.

محققان فرض کرده اند که ساختار غیر طبیعی کلسیم یا کلسیفیکاسیون در هیپوکامپ ممکن است به مشکلات عروقی مربوط باشد که می تواند به آتروفی هیپوکامپ و زوال شناختی بعد کمک کند. با این حال، تحقیقات منتشر شده در ارتباط بین کلسیفیکاسیون هیپوکامپ و اختلال شناختی محدود است.

“ما می دانیم که کلسیفیکس در هیپوکامپ معمول است، به خصوص با افزایش سن، استرس JM  Brouwer MD، متخصص جراحی در مرکز پزشکی دانشگاه در Utrecht، هلند می باشد که بیان می کند”با این حال، ما نمی دانیم که آیا کلسفیکس در هیپوکامپ مربوط به عملکرد شناختی است.”

پیشرفت در تصویربرداری، فرصتی برای کشف نقش کلسیفیکس هیپوکامپ در مبتلایان به زوال عقل را فراهم کرده است. توسعه سی تی اسکن های مغز چند پلان، تمایز بهتر بین کلسیفیکس هیپوکامپ و کلسیفیکاسیون را در ساختار مغناطیسی مجاور نظیر کروئید حلقوی ایجاد کرده است.

دکتر دی برووور گفت: “یک سی تی اسکن چند پلان امکان دیدن هیپوکامپ در هواپیماهای مختلف آناتومیکی را دارد؛ به عنوان مثال، از بالا به پایین، راست به چپ و جلو به عقب. “قبل از چند تکرار سی تی اسکن، کلسیفیکای هیپوکامپ اغلب به دلیل کلسیفیکسیون عروق کروی اشتباه گرفته شده است. بنابراین با استفاده از چند تکه سی تی اسکن، کلسیفیکس هیپوکامپ بهتر از کلسیم در سایر نقاط متفاوت است.”

دکتر De Brouwer و همکارانش ارتباط بین عوامل خطر عروقی مانند فشار خون بالا، دیابت و سیگار کشیدن و کلسیفیکس هیپوکمپ را بررسی کردند. آنها همچنین تأثیر کلسیفیکس بر عملکرد شناختی را ارزیابی کردند.

گروه مطالعه شامل 1991 بیمار با متوسط ​​سن 78 سال که در فاصله سالهای 2009 تا 2015 از یک کلینیک حافظه در بیمارستان هلندی بازدید کرده بودند. بیماران از روشهای تشخیصی استاندارد شامل آزمونهای شناختی و سی تی اسکن مغزی استفاده کردند. محققان سی تی اسکن را برای حضور و شدت کلسیفیکس هیپوکمپ تحلیل کردند.

از 1991 بیمار، 380 یا 19.1 درصد، کلسیفیکس هیوکاپام داشتند. سن سالمند، دیابت و سیگار کشیدن با افزایش خطر کلسیفیکس هیپوکامپ در CT اسکن شد.

در حالی که این مطالعه به طور قطعی برای تعیین اینکه آیا سیگار کشیدن و دیابت باعث افزایش کلسیفیکس هیپوکامپ می شود، طراحی نشده است، نتایج به شدت نشان می دهد که پیوند وجود دارد.

دکتر De Brouwer گفت: “ما فکر می کنیم که سیگار کشیدن و دیابت عامل خطر هستند. در یک مطالعه هیستوپاتولوژیک اخیر، کلسیفیکای هیپوکامپ منجر به بیماری بیماری عروق شده است. به خوبی شناخته شده است که سیگار کشیدن و دیابت عامل خطر برای بیماری های قلبی و عروقی هستند، بنابراین احتمال دارد که سیگار کشیدن و دیابت عامل خطر برای کلسیفیکس هیپوکامپ باشد. ”

هیچ ارتباطی بین وجود و شدت کلسیفیکس هیپوکامپ و عملکرد شناختی وجود ندارد. با توجه به دکتر برووور، یک نتیجه تعجب آور، با چندین توضیح احتمالی وجود داشت.

او گفت: “هیپوکامپ از لایه های مختلف ساخته شده است و ممکن است کلسیفیکس به ساختار هیپوکامپ که برای ذخیره سازی حافظه مهم است آسیب نرساند.توضیح دیگری می تواند انتخاب شرکت کنندگان در مطالعه ما باشد که همه از یک کلینیک حافظه آمده بودند. ”

محققان قصد دارند مطالعات بیشتری را در گروه های مختلف انجام دهند تا بتوانند ارتباطات احتمالی بین این کلسیفیکس ها و مشکلات شناختی را درک کنند.

 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: سیگار کشیدن و دیابت با کلسیفیکس مغز مرتبط است. آخرین ویرایش: سپتامبر 13, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3561

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *