شرافت و پرواز: تصمیم گیری برای فرار

شرافت و پرواز: تصمیم گیری برای فرار

639 0

چگونه مغز شما تصمیم می گیرد که در یک وضعیت تهدید کننده چه کاری انجام دهد؟ مقاله جدیدی که در طبیعت منتشر شده است، مکانیسم را توصیف می کند که مغز سطح تهدید را طبقه بندی می کند و تصمیم می گیرد که فرار کند.

فرار از یک وضعیت خطرناک برای زنده ماندن بسیار مهم است، اما تنها برای فرار از تنظیماتی که واقعا خطرناک هستند، مهم است. این به این دلیل است که تصمیم گیری برای فرار، تقریبا همواره بین ایمنی و دسترسی به چیزهای ارزشمند است. به عنوان مثال، حیوانات نیاز به علوفه دارند، اما هنگامی که آنها در پناهگاهشان ترسو و پنهان می شوند، از فرصت های حیاتی برای یافتن غذا و همسرانشان کاسته می شود.

این پویایی می تواند به طور کامل در افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) یا اضطراب شدید، بسیار ناتوان کننده باشد، زیرا این افراد می توانند به علت ترس آسیب پذیر به خانه های خود محدود شوند. بدین ترتیب برای مدارهای مغزی به درستی طبقه بندی و اعمال تهدیدات در محیط زیست مهم است.

دکتر Tiago Branco، ارشد پژوهشکده Sainsbury Wellcome Center، اظهار داشت: “ما مشتاق هستیم که یک مکانیزم زیر سلولی برای محاسبه تصمیم بسیار مهمی برای فرار از تهدید پیدا کنیم. این سطح از درک دقیق نه تنها پیشرفت دانش ما در مورد چگونگی مغز محاسبات اساسی را انجام می دهد، اما همچنین نقطه ورودی را برای فهمیدن اینکه در شرایطی که باعث رفتارهای غیرمعمول مداخله دفاعی می شوند، و به طور بالقوه، چگونه آنها را درمان می کند، به ما می دهد. ”

تحقیقات قبلی بخش هایی از مغز را برای رفتار فرار مشخص کرد، اما تا به حال مشخص نشده است که آیا این مناطق نیز در ارزیابی سطح تهدید و اجرای تصمیم گیری برای فرار بودند. گروهی از دانشمندان علوم اعصاب به رهبری دکتر برانکو که ابتدا در آزمایشگاه زیست شناسی مولکولی (LMB) کار می کردند و اخیرا در مرکز سلامت سینزبری، به طور سیستماتیک واکنش های ذاتی موش ها را به سایه های تیزهوشان آزمایش کردند، همانطور که از یک شکار پرنده، رفتار انحصاری محافظت شده است که یاد گرفته نشده است. با استفاده از این روش، آنها تصحیح شده است که چگونه تصمیم گیری فرار در مغز در سطح الگوریتم و مکانیسم اجرا می شود، توصیف فرایند به عنوان یک محاسبه آستانه از سطح تهدید می کند.

این کار نشان داد که این تصمیمات در ارتباط بین دو بخش مختلف مغز ایجاد می شود. Colliculus  برتر (SC) که مسئولیت ادغام اطلاعات در مورد تهدید و ارزیابی سطح تهدید و خاکستری پرآبی (PAG) است نشان دهنده فعالیت بالای آستانه و باعث می شود حیوان فرار کند.

مکانیسم آستانه ای ناشی می شود زیرا اتصال SC-PAG بسیار ضعیف و غیر قابل اعتماد است، بنابراین اغلب اوقات از کار افتاده است. این تنها زمانی است که سطح تهدید افزایش می یابد و پایدار است که فعالیت کافی برای غلبه بر این اتصال ضعیف وجود دارد و فرار را آغاز می کند. به این ترتیب، این تصمیم در سطح اتصال سیناپسی بین SC و PAG محاسبه می شود.

این مطالعه با استفاده از طیف گسترده ای از تکنیک ها، از جمله آزمون های رفتار کمی انجام می شود که احتمال وقوع حوادث را به خطر می اندازد و ضبط فعالیت های عصبی با میکروسکوپ های سیلیکون Neuropixels با تراکم بالا انجام می دهد. علاوه بر این، شکل خاصی از chemogenetics به طور خاص غیر فعال کردن synapse SC-PAG و به این ترتیب ثابت کرد که محاسبه این آستانه توسط این اتصال سیناپسی اجرا شده است. علاوه بر این، یک مدل محاسباتی توسعه یافته است که رفتار مشاهده شده را توصیف می کند.

قطعه بعدی این پازل به درک اینکه چگونه آستانه تصمیم گیری براساس تجارب گذشته و شرایط فعلی محیط محاسبه می شود. دکتر برانکو نتیجه گرفت :”موفقیت در فرار از تهدید می تواند یک فرایند بسیار پیچیده است که به نمایندگی خاص خود از محیط زیستی که در آن قرار دارد، تکیه می کند و آنچه که از آن انتظار می رود، این است که مغز باعث ایجاد رفتار و در حال حاضر که ما آن را کشف کرده اید بخش مهمی از مدار و عصب مغز تصمیم گیری را برای فرار کنترل می کند، ما می توانیم محاسبه متغیرهای پیچیده ای را که تصمیم گیری های فرار را تحت تاثیر قرار می دهند، بررسی کنیم، چگونگی دستیابی ایمنی به آن، و سریع ترین مسیر ممکن پناهگاه ها می باشد.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط Sainsbury Wellcome 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: شرافت و پرواز: تصمیم گیری برای فرار. آخرین ویرایش: سپتامبر 10, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3422

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *