علاقه مندان به علم تخیلی نگرش مثبت به دیجیتالی کردن مغز دارند

علاقه مندان به علم تخیلی نگرش مثبت به دیجیتالی کردن مغز دارند

708 0

پژوهشگر Michael Laakasuo می گوید: “ذهن بارگذاری یک تکنولوژی است که با سوالات فلسفی حل نشده است.

“به عنوان مثال، آیا وقتی که مغز کپی شود پتانسیل تجربیات آگاهانه منتقل می شود ؟ آیا مغز دیجیتال توانایی درد را احساس می کند و مانع مغزی قابل مقایسه با قتل می شود؟ و آنچه که ممکن است زندگی بالقوه ابدی مانند یک دیجیتال باشد؟

نگرش مثبت از علاقه مندان به موسیقی علمی تخیلی

چنین سوالاتی می تواند علمی تخیلی در نظر گرفته شود، اما اولین پیشرفت ها در دیجیتالی کردن مغز قبلا ساخته شده است: به عنوان مثال، سیستم عصبی کرم دور ( C. elegans) با موفقیت در یک ربات لگو که قادر به حرکت مستقل و جلوگیری از موانع است، مدل شده است. . اخیرا ایجاد یک کپی دیجیتالی کارکردی از قطعه قشر Somatosensory مغز موش صحرایی بوده است.

اکتشافات علمی در زمینه دیجیتالی سازی مغز و سؤالات مرتبط در هر دو علمی تخیلی و مجلات علمی در فلسفه مورد توجه قرار گرفته است. ویژگی های ماشین های هوشمند، یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه هلسینکی، این موضوع را از منظر روانشناسی اخلاقی نیز بررسی می کند، به عبارت دیگر، تماشای مردم عادی برای تایید یا محکوم کردن استفاده از چنین فن آوری، را بررسی می کند.

” Laakasuo توضیح می دهد: در اولین پروژه ، که در آن داده ها در ایالات متحده جمع آوری شد، مشخص شد که مردان بیشتر از فناوری تکنولوژی را نسبت به زنان تأیید می کنند، اما استاندارد سازی برای علاقه به داستان های علمی، این تفاوت ها را از بین برده است.”

با توجه به Laakasuo، مواجه شدن قوی تر با علمی تخیلی با چشم انداز مثبت بیشتر در فن آوری آپلود ذهن به طور کلی مرتبط است. این مطالعه همچنین نشان داد که مذهبی ، سنتی با واکنش منفی نسبت به تکنولوژی ارتباط دارد.

از این انزجار حساس به مسائل جنسی ناراضی است

یکی دیگر از مطالعات زیر، که در آن داده ها در فنلاند جمع آوری شد، نشان می دهد که مردم به طور کلی از آپلود یک آگاهی انسانی صرف نظر از هدف متقاعد شده اند، یعنی شامپانزه، کامپیوتر یا اندروید می باشد.

در یک پروژه سوم، محققان چشم انداز مثبت و تأیید تکنولوژی در افرادی که دچار مرگ و رنج خودکشی شده اند، مشاهده کردند. در این پروژه زیر، محققان همچنین ارتباط قوی بین افرادی که حساسیت نسبت به مسائل جنسی و انکار فن آوری آپلود ذهن را دارند، پیدا کردند. برای مثال، این نوع افراد حساس انزجار، مشاهده فیلم های پورنو و صداهای دوست داشتن همسایگان انزجار را پیدا می کنند. نشانه های ارتباط منفی بین حساسیت انزجار جنسی و عدم تایید فن آوری آپلود ذهن، شگفت انگیز است، با توجه به اینکه در مقابل این فناوری هیچ ارتباطی با پروسه تولید و انتخاب همسر ندارد.

“با این حال، ناتوانی در ایجاد زیست شناختی با فردی که مغز او را دیجیتالی کرده است ممکن است این نتایج را منطقی بداند. به عبارت دیگر، تکنولوژی چالش اساسی در درک ما از طبیعت بشر است.”

کپی دیجیتال مغز انسان می تواند مانند آمیبا تقسیم بندی شود، که باعث می شود که جنسیت، یکی از پایه های بنیاد بشر، منسوخ شود. در این زمینه، ارتباط بین انزجار جنسی و محکومیت استفاده از تکنولوژی در مورد آن منطقی است.

سرمایه گذاری برای تحقیق در مورد هوش مصنوعی و رباتیک

پروژه های تحقیقاتی فوق توسط بنیاد جین و آاتوس ارککو تأمین مالی شده است، علاوه بر این، Morals of Machines of Intelligence نیز 100 سال از بنیاد Weisell (لینک به زبان فنلاندی) برای یک سال تحقیق پیگیری دریافت کرده است. بر طبق Mikko Voipio، صندلی پایه، انسان گرایی اهمیت بسیار زیادی برای تحقیقاتی که بر روی هوش مصنوعی و رباتیک متمرکز است، دارد.

“پیشرفت های جسورانه در هوش مصنوعی و همچنین شیوع افزایش آن در ابعاد مختلف زندگی باعث افزایش نگرانی در مورد کاربرد اخلاق و انسانیت در برنامه های کاربردی فناوری می شود. آیا اخلاق در زمینه کاربردی نیز در هنگام طراحی و آموزش چنین سیستم هایی مورد توجه قرار گرفته است؟ گروهی از گروه تحقیقات ماشین آلات هوشمند بر این عامل اغلب فراموش شده استفاده از تکنولوژی تمرکز می کنند. هیئت بنیاد ویزل این نوع تحقیق را مهم می داند که اکنون هوش مصنوعی تبدیل به یک عبارت خانوادگی میان سیاستمداران شده است. طرف دیگر سکه نیز توجه می کند. ”

به گفته مایکل لااکاسو، چشم انداز سرمایه گذاری برای تحقیق در مورد روان شناسی اخلاقی رباتیک و هوش مصنوعی در حال حاضر تا حدودی نادرست است، اما اخلاق گروه ماشین هوشمند از سرمایه گذاران و جامعه فنلاند برای علاقمندی و تشویق مستمر آنها استقبال می کند.

منبع:

مواد ارائه شده توسط دانشگاه هلسینکی. 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: علاقه مندان به علم تخیلی نگرش مثبت به دیجیتالی کردن مغز دارند. آخرین ویرایش: آگوست 31, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3012

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *