مبارزه با زوال عقل با تغییر منابع

مبارزه با زوال عقل با تغییر منابع

549 0

مغز همچنان با مبارزه برخورده است، حتی به عنوان بیماری های ناهنجار مانند بیماری زوال عقل، بعضی از مناطق و عملکردها وجود دارد. در واقع، یافته های اخیر در یک مطالعه بی کرست دانشگاه آریزونا نشان می دهد که یک روش مغز برای مقابله با این بیماری ها، مجددا وظایف به مناطق مختلف است.

طبق مقاله ای که در مجله Neuroimage: Clinical منتشر شد، بیماران مبتلا به Aphasia Progressive (PPA) اولیه تشخیص داده شد، یک شکل نادر زوال عقل که فرد توانایی برقراری ارتباط را از بین می برد، به یک منطقه مغز دیگر متصل می شود تا معنی کلمات را پردازش کند . به طور معمول افراد در سمت چپ مغز به درک کلمات که خواندن و شنیدن دارند، تکیه می کنند، اما بیماران PPA فعالیت مغزی بیشتری را در سمت راست نشان می دهند. این یافته ها می تواند برای کمک به توسعه درمان های هدفمند برای حفظ عملکرد مغز استفاده شود.

مطالعات قبلی نشان داده است که این تاکتیک حفاظت پس از آسیب مغزی، مانند آسیب مغزی یا سکته مغزی، مورد استفاده قرار می گیرد، اما این یکی از اولین مطالعات برای نشان دادن پدیده در بیماری های نوروژنیک است.

دکتر جید ملتزر، نویسنده ارشد، یک دانشمند در موسسه تحقیقاتی Rotman Research Institute (RRI) و پژوهشگاه کانادا، می گوید: “این یافته ها امید را ارائه می دهند، زیرا نشان می دهد که علیرغم انحطاط مغز در طی PPA، به طور طبیعی سازگاری با تلاش و حفظ عملکرد دارد. در علوم اعصاب مداخلات شناختی می باشد. این جبران نشان می دهد که فرصت های مداخله ای وجود دارد و درمان های هدفمند را به این مناطق ارائه می کنند.”

این مطالعه تصویربرداری مغز از 28 بزرگسالان بین 58 تا 83 ساله را استخراج کرد، 13 مورد از آنها با PPA تشخیص داده شد. در حالی که مغز آنها اسکن شده بود، از شرکت کنندگان در تحقیق خواسته شد جملات را که روی صفحه نمایش ظاهر می شد بخوانند، بعضی از آنها اشتباهات گرامری یا کلمات ناسازگار داشتند.

دکتر مولتزر می گوید: هنگامی که یک بالغ سالم، جملات را با اشتباه فرآیندها را پردازش می کند، از آنجایی که مغز به سختی کار می کند تا این حس را درک کند، در حال افزایش فعالیت مغزی است. او همچنین استاد در بخش های روانشناسی و آسیب شناسی گفتار در دانشگاه تورنتو می باشد. دکتر Meltzer می گوید: افراد مبتلا به PPA دچار مشکلی در تشخیص اشتباه شده اند و در هنگام برداشتن کلمات نادرست، مغز فعالتر و کوچکتر، افزایش می یابد. این بدان معنی است که آنها به طور کامل آنها را پردازش نمی کنند. افرادی که دارای PPA بودند، بهتر عمل می کردند واکنش بزرگتری در طرف مقابل مغز درست در مقایسه با بزرگسالان سالم نشان دادند.

دکتر Aneta Kielar، استادیار سخنرانی، زبان و شنوایی و علوم شناختی در دانشگاه آریزونا می گوید: ما قادر به شناسایی مناطق مغز بودیم که بیماران را قادر به جبران نورون های مغز می دانستند. که این کار را بخشی از یک بورس تحصیلی در ریاست جمهوری انجام داد. او گفت که دانستن اینکه کدام مناطق مغز افراد با استفاده از PPA برای درک زبان ممکن است در درمان های پیشرفته کمک کنند.

دکتر متلزر می افزاید: پاسخ های مغز کُندتر نیز ممکن است توسط پزشکان برای ارزیابی شدت بیماری مورد استفاده قرار گیرد و منجر به درمان هایی که حتی زودتر آغاز شده باشد. به عنوان قدم های بعدی، دانشمندان از این داده های فعالیت مغزی برای کمک به درمان بیماران PPA با تحریک مغز هدفمند استفاده می کنند. کار آنها نیز تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت این مداخله را بررسی خواهد کرد.

منبع:

موارد تهیه شده توسط مرکز Baycrest برای مراقبت های جراحی . 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: مبارزه با زوال عقل با تغییر منابع. آخرین ویرایش: سپتامبر 28, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4125

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *