محققان ویژگی عصبی و خودکار صحیح را که ما برای پردازش صداهای مبهم پردازش می کنیم، در آینده پیدا می کنند

محققان ویژگی عصبی و “خودکار صحیح” را که ما برای پردازش صداهای مبهم پردازش می کنیم، در آینده پیدا می کنند

482 0

مغز ما دارای یک ویژگی “خودکار صحیح” است که ما در هنگام تفسیر صداهای مبهم، یک تیم از دانشمندان کشف کردیم. یافته های آن، که در مجله علوم اعصاب ظاهر می شود، به شیوه های جدیدی اشاره می کند که از اطلاعات و زمینه ای برای کمک به درک گفتار استفاده می کنیم.

لورا گویلیامز، کاندیدای دکترا در بخش روانشناسی NYU، محقق آزمایشگاه زبانشناسی عصبی در NYU ابوظبی و سرپرست مقاله، توضیح می دهد: “آنچه فرد فکر می کند آن را می شنوید، همیشه مطابق با سیگنال های واقعی است که به گوش می رسد. این به این دلیل است که نتایج ما نشان می دهد که مغز تفسیر صدای گفتاری را در همان لحظه بررسی می کند که هر صدائی بعد از آن به منظور به روز رسانی تفسیر ها ضروری است.

“قابل توجه است، شنوایی ما می تواند تا حدود یک ثانیه بعد از آن رخ دهد، بدون اینکه شنونده از این ادراک تغییر یافته آگاهی داشته باشد”.

“به عنوان مثال، یک صدای اولیه مبهم مانند ‘b’ و ‘p’ به یک یا چند مورد بسته می شود، در صورتی که در کلمه” parakeet “یا” barricade “رخ می دهد،” Alec Marantz، محقق اصلی پروژه، استاد در بخش های زبان شناسی و روانشناسی نیویورک و مدیر اجرایی آزمایشگاه زبان های عصبی علوم انسانی نیویورک ابوظبی، جایی که این پژوهش انجام شد. بیان می کند: “این بدون آگاهی از ابهام اتفاق می افتد، حتی اگر اطلاعات متداول تا اواسط هجای سوم نباشد.”

این مطالعه اولین بار برای کشف نحوه استفاده از اطلاعاتی که پس از یک صدای اولیه به دست آمده برای تشخیص گفتار تشخیص داده شد، به اثبات رسیده است. همچنین دیوید پپپل، استاد علوم روانشناسی و عصبی، و تل لینزن، استادیار دانشگاه جان هاپکینز گروه علوم شناختی بیان می کند: به خوبی شناخته شده است که ادراک صدای گفتاری به وسیله ی زمینه اطراف آن  به صورت کلمات، جمله ها، و دیگر صداهای گفتاری تعریف می شود. در بسیاری از موارد، این اطلاعات متنی بعد از ورودی حسی اولیه شنیده می شود.

این در زندگی روزمره نقش دارد که وقتی صحبت می کنیم، گفتار واقعی ما اغلب مبهم است. به عنوان مثال، زمانی که یک دوست می گوید که او در ماشینش “دم” است، ممکن است “چادر” را بشنوید. اگر چه این نوع ابهام به طور مرتب اتفاق می افتد، ما به عنوان شنونده به سختی از آن آگاهیم.

“این به این دلیل است که مغز به طور خودکار ابهام را برای ما حل می کند که این تفسیر را برداشته و این چیزی است که ما می بینیم برای شنیدن”، Gwilliams توضیح می دهد. “نحوه عملکرد مغز این است که با استفاده از زمینه های اطراف برای محدود کردن امکانات آنچه که سخنران می تواند به آن معنی دهد.”

در مجله مطالعات علوم اعصاب ، محققان در پی درک اینکه چگونه مغز از این اطلاعات استفاده می کند تا تصور ما از آنچه که در ابتدا شنیده می شود، تغییر کند.

برای انجام این کار، آنها یک سری  آزمایشات انجام دادند که در آن افراد به هجی های جداگانه و کلمات مشابه (مثلا barricade، parakeet) گوش دادند. به منظور سنجش فعالیت مغز افراد، دانشمندان مگنتوفاژوگرافی (MEG) را به کار گرفتند، تکنیکی که حرکت عصبی را از طریق ضبط میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط جریان الکتریکی تولید شده توسط مغز ما انجام می دهد.

نتایج آنها به سه نتیجه اولیه رسید:

قشر شنوایی اولیه مغز حساس است که صدای گفتاری مبهم تنها پس از 50 میلی ثانیه بعد از شروع صدا، حساس است.

مغز “در حال پخش” صداهای قبلی می باشد در حالی که تفسیر آن ها ، پیشنهاد ارزیابی مجدد به عنوان بقیه کلمه گسترش می یابد.

مغز تعهدات خود را نسبت به “بهترین حدس” از نحوه تفسیر سیگنال پس از حدود نیم ثانیه انجام می دهد.

Gwilliams می افزاید: “جالب است این واقعیت را بدانید که این زمینه می تواند پس از صداهای تفسیر شده و همچنان برای تغییر نحوه درک صدا مورد استفاده قرار گیرد.

به عنوان مثال، همان صدایی که در آغاز “بوسه” و “g” در آغاز “هدیه” همانند “k” درک خواهد شد، هرچند که تفاوت میان کلمات (“ss” در مقابل “ft”) بعد از صدای مبهم متوجه خواهید شد.

“به طور خاص، ما دریافتیم که سیستم شنوایی به طور فعال سیگنال صوتی را در قشر شنوایی حفظ می کند، در حالی که در عین حال به حدس زدن هویت کلمات گفته می شود،” گویلایلز می گوید. “چنین استراتژی پردازش اجازه می دهد تا محتوای پیام به سرعت در دسترس باشد، در حالی که همچنین امکان تجزیه و تحلیل مجدد سیگنال صوتی را برای به حداقل رساندن اشتباهات شنوایی فراهم می کند.”

این تحقیق توسط موسسه تحقیقاتی ابوظبی NYU (G1001)، شورای پژوهشی اروپا (ERC-2011-AdG 295810 BOOTPHON)، آژانس تحقیقاتی ملی فرانسه (ANR-10-IDEX-0001-02 PSL، ANR-10-LABX -0087 IEC) و موسسات ملی بهداشت (2R01DC05660) صورت گرفته است.

منبع داستان:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه نیویورک .

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: محققان ویژگی عصبی و “خودکار صحیح” را که ما برای پردازش صداهای مبهم پردازش می کنیم، در آینده پیدا می کنند. آخرین ویرایش: آگوست 25, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2738

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *