مزایای آنتی اکسیدانی خواب

مزایای آنتی اکسیدانی خواب

762 0

شناختن خواب در جامعه مدرن به طور فزاینده ای اهمیت یافته است، در حالیکه از دست رفتن مزمن خواب فرا رسیده و فراگیر شده است. به عنوان شواهد برای ارتباط بین فقدان خواب و اثرات منفی سلامت، عملکرد اصلی خواب را باقی می گذارد. اما در یک مطالعه جدید انتشار 12 جولای در مجله دسترسی آزاد مجله PLOS زیست شناسی، وانسا هیل، میامی شیراسو هیزا و همکارانش در دانشگاه کلمبیا نیویورک، دریافتند که جهش های کوتاه مدت خواب میوه، نقص مشترک ضعف حساسیت به استرس اکسیداتیوی حاد را به اشتراک می گذارند و در نتیجه خواب از فرآیندهای آنتی اکسیدانی حمایت می کند. شناخت این رابطه بین دو طرفه بین خواب و استرس اکسیداتیو در میوه می تواند بینش های بسیار مورد نیاز برای بیماری های مدرن انسانی مانند اختلالات خواب و بیماری های نوروژنیک ایجاد کند.

چرا ما خوابیم؟ در طول خواب، حیوانات آسیب پذیر، بی حرکت و کمتر پاسخگو به محیط آنها هستند؛ آنها قادر به غذا خوردن نیستند، یا بتوانند از شکارچیان فرار کنند. علیرغم هزینه خواب، تقریبا تمام حیوانات می خوابند، و این نشان می دهد که خواب یک عملکرد ضروری و تکاملی را از انسان ها تا کرم میوه حفظ می کند.

محققان تصور می کردند اگر خواب برای عملکرد اصلی سلامت مورد نیاز است، حیوانات که به طور قابل توجهی کمتر از حد معمول خواب می بینند، باید همه ی نقص ها را در عملکرد اصلی داشته باشند. برای این مطالعه، آنها از گروه های متنوعی از جهش های کوتاه مدت خواب Drosophila (میوه ها) استفاده می کردند. آنها دریافتند که این جهش های کوتاه مدت واقعا یک نقص مشترک دارند: همه آنها به استرس اکسیداتیو حاد حساس هستند.

استرس اکسیداتیو از رادیکال های اضافی آزاد است که می تواند به سلول ها آسیب برساند و منجر به اختلال در عملکرد ارگان ها شود. رادیکال های آزاد سمی، یا گونه های اکسیژن واکنشی، در سلول ها از متابولیسم طبیعی و آسیب های محیطی ایجاد می شود. اگر عملکرد خواب در برابر استرس اکسیداتیو محافظت شود، افزایش خواب باید مقاومت در برابر استرس اکسیداتیو را افزایش دهد. هیل و همکاران از هر دو روش دارویی و ژنتیکی برای نشان دادن آن استفاده می کنند.

در نهایت، نویسندگان پیشنهاد کردند اگر خواب اثرات آنتی اکسیدانی داشته باشد، پس مطمئنا استرس اکسیداتیو ممکن است تنظیم خواب خود را تنظیم کند. مطابق با این فرضیه، آنها دریافتند که کاهش استرس اکسیداتیو در مغز با بیان بیش از حد ژنهای آنتی اکسیدان باعث کاهش میزان خواب نیز می شود. این نتایج نشان می دهد که رابطه دو طرفه بین خواب و استرس اکسیداتیو، یعنی توابع خواب برای دفاع از بدن در برابر استرس اکسیداتیو به نوبه خود به ایجاد خواب کمک می کند.

این کار مربوط به سلامت انسان است زیرا اختلالات خواب با بسیاری از بیماری هایی که همراه با استرس اکسیداتیو مانند بیماری های آلزایمر، پارکینسون و هانتینگتون نیز مرتبط است. از دست دادن خواب می تواند افراد را بیشتر به استرس اکسیداتیو و بیماری های بعدی حساس سازد. برعکس، اختلال پاتولوژیک پاسخ آنتی اکسیدانی نیز می تواند منجر به از دست رفتن خواب و بیماری های مربوط به بیماری شود.

منبع:

موارد ارائه شده توسط PLOS 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: مزایای آنتی اکسیدانی خواب. آخرین ویرایش: آگوست 31, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2990

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *