مطالعه موردی: لوبکتومی کودک نشان دهنده توانایی مغز در تنظیم مجدد سیستم دیداری است

مطالعه موردی: لوبکتومی کودک نشان دهنده توانایی مغز در تنظیم مجدد سیستم دیداری است

558 0

یک تحقیق جدید که توسط دانشمندان علوم انسانی دانشگاه کارنگی ملون به رهبری آن انجام می شود اولین شواهد این است که مغز انسان پس از از دست دادن نقاط سیستم عصبی، توانایی عملکرد را بهبود می بخشد.

انتشار گزارش همراه “UD”  که یک سوم از نیمکره راست مغز خود را برداشته در تلاش برای کنترل تشنج می باشند . محققان در سه سال تستهای تصویربرداری رفتاری و مغز بر روی یک پسر نزدیک به هفت ساله گزارش می دهند که اگر چه این روش UD را نتوانست سمت چپ را ببیند، تیم متوجه شد که نیمکره چپ مغز او در نهایت برای وظایف بصری مانند شناسایی چهره ها و اشیا ها جبران می شود.

Marlene Behrmann، استاد علوم اعصاب شناختی دانشگاه کالن در کالج دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی دیتریش، و مرکز عصبی شناخت، گفت: “این یافته ها یک ویژگی دقیق از پلاستیک های سیستم دیداری را در طی توسعه مغز کودکان ارائه می دهد.”آنها همچنین بر روی سیستم بصری قشر نور روشن می شوند و به طور بالقوه می تواند به متخصصان مغز و اعصاب به درک نوع تغییراتی را که در مغز ممکن است ایجاد شود ، کمک کند.

کل لبه گوش داخلی UD که شامل مرکز پردازش تصویر مغز است و اکثر لوب های زمانی آن  که نشانه های بصری و شنیداری را دریافت می کند ، برداشته شد و تنها دو قسمت از چهار لوب را در نیمکره راست خود در دست گرفته بود.

برای بررسی اینکه چگونه لوبکتومی UD را تحت تاثیر قرار داد، محققان با استفاده از آزمون fMRI در پنج نقطه مختلف در طی سه سال برای ارزیابی نحوه انجام وظایف بصری و رفتاری خاصی، از آن استفاده کردند. محققان شگفت زده شدند که مناطق نابود شده از نیمکره چپ UD به کار هر دو نیمکره و چهره پردازش، اشیاء و کلمات آمده است.

به طور خاص، آنها دریافتند که مغز UD دوباره سازماندهی شده است تا جبران برخی از توابع مرتبه بالاتر مانند تجزیه و تحلیل نشانه های پیچیده بصری مورد نیاز برای تشخیص چهره ها و کلمات به طور معمول انجام دهد. با این وجود، توانایی انجام کارهای پایین تر نظیر دریافت و انتقال ابعاد بصری از 180 درجه، که نابینای سمت چپ را به او می دهد، ندارد.

تنها کسری که او نمی تواند تمام زمینه بصری را ببیند این است که وقتی که او به دنبال آن می باشد، اطلاعات بصری در سمت چپ ورودی پردازش نشود، هنوز هم می تواند با چرخاندن سرش یا حرکت دادن چشمش جبران کند ، “بهمن گفت. علاوه بر این، با پیگیری تغییرات مغز به عنوان UD توسعه یافته، ما توانستیم نشان دهیم که کدام بخش مغز با ثبات و با گذشت زمان تغییر یافته است. این نشان می دهد که چگونه مغز می تواند عملکرد بصری را در قشر مغز باز کند. ”

روش های لوبکتومی نادر هستند، تنها در چهار تا شش درصد از بیماران در تمام سنین مبتلا به صرع قابل اعتماد پزشکی انجام می شود. UD، که اکنون تقریبا 11 سال دارد، از تشنجها آزاد است. همانطور که قبل از جراحی، IQ او بالاتر از حد متوسط ​​است و زبان و مهارت های ادراک بصری آن سن مناسب است.

در حالی که برمن امیدوار است که از این مطالعه برای اطلاع رسانی بیشتر رویه های عصبی تغییر کند، بسیاری از مسائل علمی بحرانی همچنان ادامه دارد.

او گفت: “نیاز به تحقیق بیشتر برای شناختن بیماران لوبکتومی می باشد که نشان دهنده که چرا نمی شود؟”همچنین مهم است بدانیم که اگر بیماران بیشتر در معرض نواختن نیمکره چپ یا راست و درصورت داشتن سیستم بینایی در افراد جوانتر، احتمال بیشتری پیدا کنند.” موسسه ملی سلامت این تحقیق را تأمین کرده است.

منبع داستان:

مواد ارائه شده توسط دانشگاه کارنگی ملون . اصل نوشته شده توسط Shilo.

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: مطالعه موردی: لوبکتومی کودک نشان دهنده توانایی مغز در تنظیم مجدد سیستم دیداری است. آخرین ویرایش: آگوست 26, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2805

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *