ناهنجاری مغزی نشان دهنده خطر عمومی برای بیماری روانی است

ناهنجاری مغزی نشان دهنده خطر عمومی برای بیماری روانی است

686 0

مطالعه جدیدی توسط محققان دانشگاه دوک در زمینه ناهنجاری در ناحیه های بصری مغز گزارش شده است که با خطر عمومی روانی در ارتباط با بیماری روانی ارتباط دارد. یافته های منتشر شده در روانپزشکی بیولوژیکی ، نشان دهنده اختلال املاء است که بین شیوه های معمول بیماری روانی به اشتراک گذاشته می شود که می تواند به پزشکان کمک کند تا خطر کلی بیمار را برای توسعه بیماری روانی ارزیابی کنند. اختلالات امضا در شرکت کنندگان در این مطالعه حضور داشتند که قبلا خطر بالاتری از بیماری روانی داشتند. این کار با کاهش کارآیی بین نواحی بصری و شبکه های مغز مهم برای ادغام اطلاعات حسی و سرکوب اطلاعات منحرف شده مشخص شد.

محققان تا به حال فکر کرده اند که برخی از جنبه های زیست شناختی خطر ابتلا به اختلالات روانپریشی خاص به اختلالات خاصی است و با مطالعه گروه های خاصی از بیماران ممکن است عوامل خطر عمومی به عنوان عوامل خطر خاصی اشتباه باشد. تحقیقات جدید نشان می دهد که خطر ابتلا به بیماری های روانی در فرد به یک نوع اختلال خاص نیست، بلکه در میان بسیاری از اختلالات متفاوت به اشتراک گذاشته شده است. “به بیان دیگر، ممکن است یک عامل خطر واحد وجود داشته باشد که پیش بینی می کند که آیا فرد مبتلا به هر نوع اختلال روانپزشکی می شود، یعنی افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه، اعتیاد، و یا حتی اسکیزوفرنی،” نویسنده اول، ماکسول الیوت، دانشجوی دکترا در آزمایشگاه دکتر احمد حریری.

جان کریستال، MD، سردبیر روانپزشکی زیست شناسی گفت: “در این مقاله توسط الیوت و همکاران، کاهش بهره وری قشر ممکن است یکی از این ویژگی های کلی ریسک باشد.”

دانشجویان 605 دانشجو که در این مطالعه قرار داشتند، یک زیرمجموعه از مطالعات نوروگنینیک دوک بودند. بسیاری از شرکت کنندگان در معرض اختلالات روانپزشکی، از جمله اختلالات مصرف الکل یا مصرف مواد، اختلال افسردگی عمده و اختلال دوقطبی هستند. با این حال، به جای تقسیم مشارکت کنندگان توسط یک تشخیص خاص، الیوت و همکارانش نمره ای را که به طور کلی مسئولیت سلامت روان خود را براساس ارزیابی های روانپزشکی نشان می داد، به هر فردی نشان دادند.

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) کل مغز ارتباط بین نمرات فردی و افزایش ارتباط بین قشر بینایی و شبکه های مغزی خاص مهم را برای تفکر سطح بالا شناسایی کرد. شبکه هایی که به عنوان شبکه حالت پیش فرض و شبکه فوروپارایتی شناخته می شوند، برای رفتارهایی که برای تکمیل یک کار خاص انجام می شوند، و برای سرکوب حواس پرتی های داخلی برای پاک کردن اطلاعات حسی مربوط به آن کار مهم هستند.

“الیوت بیان می کند: این الگوها نشان می دهند که خطر گسترده ای برای بیماری های روانی ممکن است مسائل ظریف را در چگونگی یک فرد قادر به ادغام افکار، برنامه ها و اقدامات خود با تجربه بنیادین جهان خود، که در ابتدا به وسیله اطلاعات بصری نشان داده می شود، نشان می دهد.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط Elsevier

 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: ناهنجاری مغزی نشان دهنده خطر عمومی برای بیماری روانی است. آخرین ویرایش: سپتامبر 20, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3839

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *