مغز مجازی می تواند به برنامه ریزی جراحی کمک کند

مغز مجازی می تواند به برنامه ریزی جراحی کمک کند

566 0

محققان فعالیت های عصبی را بر اساس معماری ساختاری منحصر به فرد بیماران تومور مغزی فردی با استفاده از پلتفرمی به نام مغز مجازی شبیه سازی کرده اند. یافته های گزارش شده در eNeuro اولین گام در جهت ایجاد مدل های مغز شخصی است که می تواند برای پیش بینی اثرات تومورها و جراحی مربوط به عملکرد مغز استفاده شود.

جراحی مغز کار ظریف است که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد تا حداکثر تومور را از بین ببرد، در حالی که بافت اطراف آن باقی مانده است. تکنیک های رایج مانند تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) برای تعیین یک استراتژی جراحی با شناسایی مناطق مهم عملکردی نزدیک به تومور استفاده می شود. با این حال، این رویکردها در توانایی خود برای پیش بینی نتایج پس از جراحی به دلیل دینامیک پیچیده مغز و تغییرات گسترده فعالیت مغز محدود است.

با استفاده از نرم افزار منبع باز مغز مجازی، Hannelore Aerts و یک تیم به رهبری Daniele Marinazzo مدل 25 شبکه مغزی اختصاصی بیماران تومور مغزی و 11 شرکای خود را به عنوان یک گروه کنترل مدلسازی کردند. محققان نشان دادند که این مدل های فردی می توانند به طور دقیق اثرات تومورها بر ارتباطات مغز را پیش بینی کنند. این نتیجه امکان ادغام داده های تصویر برداری عصبی با مدل سازی مغز مجازی را برای بهبود برنامه ریزی و نتایج جراحی باز می کند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن علوم اعصاب 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: مغز مجازی می تواند به برنامه ریزی جراحی کمک کند. آخرین ویرایش: سپتامبر 17, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3731

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *