مغز مجازی بینش را به کمبود حافظه در افسردگی می دهد

مغز مجازی بینش را به کمبود حافظه در افسردگی می دهد

624 0

در طی یک دوره افسردگی، توانایی مغز برای ایجاد سلول های مغزی جدید کاهش می یابد. دانشمندان روهر-دانشگاهی بوخوم بررسی کردند که این چگونه با مدل محاسباتی حافظه را تحت تاثیر قرار می دهد. قبلا شناخته شده بود که افرادی که در یک قسمت افسردگی حاد بودند، احتمال وقوع رویدادهای جاری را کمتر می کردند. مدل محاسباتی با این حال نشان می دهد که خاطرات قدیمی نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. مدت زمان کمبود حافظه بستگی دارد به مدت زمانی که قسمت افسردگی طول می کشد. پروفسور دکتر سنت چنگ، دانشمند علوم اعصاب محاسباتی، یافته های خود را در مجله PLOS ONE در 7 ژوئن 2018 منتشر کرد.

مدل محاسباتی مغز افسردگی را شبیه سازی می کند

در افراد مبتلا به اختلال افسردگی شدید ممکن است از چنین اختلالات شناختی شدید رنج می برند که در بعضی موارد پوسیدودمینتیا نامیده می شوند. بر خلاف شکل کلاسیک زوال عقل، در حافظه pseudodementia هنگامی که قسمت افسردگی به پایان می رسد، بهبود می یابد. برای درک این فرآیند، دانشمندان بوخوم یک مدل محاسباتی ایجاد کردند که خصوصیات مشخصی از مغز بیمار مبتلا به افسردگی را نشان می دهد. آنها توانایی مدل را برای ذخیره و یادآوری خاطرات جدید آزمایش کردند.

همانطور که در مورد بیماران وجود دارد، شبیه سازی بین وقایع افسردگی و قسمت های بدون علائم متفاوت است. در طی یک دوره افسردگی، مغز نورونهای جدیدی را در مدل ایجاد می کند.

در حالی که در مدل های قبلی، خاطرات به عنوان الگوهای استاتیک از فعالیت های عصبی ارائه شده است، مدل توسعه یافته توسط سون چنگ و همکارانش خاطرات را به عنوان دنباله ای از الگوهای فعالیت عصبی را مشاهده می کند. سن چنگ می گوید: “این اجازه می دهد تا ما نه تنها برای ذخیره حوادث در حافظه، بلکه همچنین نظم زمانی خودمان را داشته باشیم”.

تاثیر بر مغز قوی تر از فکر

مدل محاسباتی قادر بود خاطرات را دقیق تر یاد بگیرد، اگر منطق مغز مسئول بتواند بسیاری از نورون های جدید را ایجاد کند درست همان گونه که دانشمندان انتظار داشتند. با این حال، اگر منطقه مغز سلول های جدید مغز را تشکیل داد، سخت تر بود که خاطرات مشابه را تشخیص دهد و آنها را به طور جداگانه فراخواند.

مدل محاسباتی نه تنها در یادآوری حوادث جاری، بلکه با خاطراتی که قبل از وقایع افسردگی جمع آوری شده بود، نشان دهنده کمبود بود. طولانی تر، قسمت افسردگی بیشتر به مشکلات حافظه رسیده است.

سن چنگ می گوید: “تا کنون تصور می شد که کمبود حافظه تنها در یک دوره افسردگی رخ می دهد.” “اگر مدل ما درست باشد، اختلال افسردگی عمده می تواند عواقبی داشته باشد که دورتر از آن است. هنگامی که حافظه های دوربینی آسیب دیده اند، حتی پس از افسردگی فروکش نکرده اند.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط روهر دانشگاه بوخوم 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: مغز مجازی بینش را به کمبود حافظه در افسردگی می دهد. آخرین ویرایش: سپتامبر 14, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3609

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *