مکانیزم جدیدی در از دست دادن حافظه همراه با پیری کشف شده است

مکانیزم جدیدی در از دست دادن حافظه همراه با پیری کشف شده است

627 0

مطالعه ای که به رهبری Luísa Lopes، رهبر گروه Instituto de Medicina مولکولی João Lobo Antunes (iMM، پرتغال) و امروز در مجله مولکولی روانپزشکی منتشر شده است ، یک مکانیزم جدید را در زمینه از دست دادن حافظه همراه با پیری توضیح می دهد. این کار بیش از 3 سال توسط تیمی از دانشمندان پرتغالی، فرانسوی و آلمانی در حال حاضر نشان می دهد که تغییرات خاص در سیگنالینگ مدارهای دخیل در حافظه موجب پاسخ غیر طبیعی نورون مغز می شود که با پیری همراه است. شناخت این فرآیندها در تعریف استراتژی های درمانی جدید بسیار مهم است زیرا پیری بزرگترین عامل خطر برای بیماری های نروژنیک است.

“Luísa Lopes، محقق iMM و دانشمند برجسته مطالعه توضیح می دهد: محققان مغز بیماران مسن را مطالعه کرده و برای اولین بار متوجه شدند که گیرنده آدنوزین A2A (هدف کافئین در مغز) به طور خاص در نورون قرار دارد. “ما قبلا می دانستیم که این گیرنده در این شرایط افزایش یافته است، اما کمی در مورد نوع سلول هایی که گیرنده ها در واقع قرار گرفته اند، شناخته شده اند. ما نشان داده ایم که این گیرنده ها عمدتا در نورون ها متمرکز شده و در سلول های گلیال کمتر در بیماران سالمند می باشد.

برای درک بهتر این تابع، گروهی از محققان یک مدل حیوانی تولید کردند که افزایش گیرنده آدنوزین را در مناطقی از مغز همانطور که در بیماران دیده می شود، تولید می کند. این تیم متوجه شد که در این نورون ها، افزایش حجم گلوتامات، که در مغز فراوان ترین عصب است، وجود دارد. با استفاده از ترکیبی از سوابق الکتریکی و اندازه گیری های کلسیم، می توان تشخیص داد که در این شرایط بیش از حد فعال شدن سیگنالینگ گلوتامات رخ می دهد. “فقط با تغییر مقدار گیرنده آدنوزین در نورون های هیپوکامپ و قشر، ما نمایه ای را ایجاد کردیم که ما آن را سن پیری نامیده ایم، زیرا باعث کمبود شناختی و تغییر در انتقال نورون می شود.” ماریانا Temido، نویسنده اول مطالعه و دانش آموز از برنامه PhD iMM BioMed می باشد.

“”Luísa Lopes می گوید: برای اثبات اهمیت این یافته، ما می خواستیم تست کنیم  همان مکانیزم در حیوانات بزرگتر و در مدل ما وجود داشته باشد. از یک طرف ما نشان داده ایم که بیش از حد فعال شدن گیرنده های گلوتامات در حیوانات سالم تشخیص داده می شود. تحقیق ما نشان داده است که گیرنده A2A در واقع در این مدار دخیل است، زیرا هنگامی که این عمل را مسدود کردیم، ما هر دو عملکرد عصبی و کمبود حافظه را عادی کردیم.

این کار دیدگاه های جدیدی را برای طراحی داروهایی که این سیگنال های جدید بی نظیر را تنظیم می کند، یعنی خانواده کافئین که در تحقیق به طور موثر مورد آزمایش قرار می گیرد، باز می کند. علاوه بر این، اجازه می دهد تا مدل های جدیدی را که در درک پیری مفید هستند، ایجاد کنیم.

منبع:

موارد ارائه شده توسط Instituto de Medicina مولکولی

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: مکانیزم جدیدی در از دست دادن حافظه همراه با پیری کشف شده است. آخرین ویرایش: سپتامبر 5, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3217

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *