مکانیسم مغز در یادگیری زبان درگیر است

مکانیسم مغز در یادگیری زبان درگیر است

775 0

یک مطالعه جدید دانشگاهی ساسکس، یادگیری یک زبان جدید ممکن است بیشتر علمی از یک هنر باشد.

روانشناسان دریافتند که وقتی نام های اشیاء نا آشنا را یاد می گیریم، مناطق مغزی که در یادگیری فعالیت می کنند، به طور فعال پیش بینی اشیاء را با نام های مربوطه می سنجند. مغز این پیش بینی ها را آزمایش می کند همانطور که دانشمندان یک نظریه علمی را آزمایش می کنند.

این تیم متوجه شد که هیپوکامپ  ناحیه مغزی را که در بیماری آلزایمر و برخی از اختلالات زبان دچار اختلال شده است نقش کلیدی را ایفا می کند و اسامی اشیا را از طریق یک استراتژی پیشنهاد شده از آن یاد می کند. با استفاده از این استراتژی، زبان آموزان به طور فعال پیش بینی می کنند کدام کلمه ای که شنیدند، مربوط به هر یک از اشیائی است که آنها می بینند.

بیست و سه بزرگسال در حالی که گوش دادن به کلمات در یک اسکنر MRI، در صحنه هایی با اشیاء متعدد تماشا می کردند، اسکنر MRI اجازه می دهد تا روانشناسان ببینند که مناطق مغز فعال هستند در حالی که شرکت کنندگان انجام تست می دهند یا خیر.کلمات و اشیاءها در مطالعه شرکت کنندگان بود. از آنجا که چندین واژه و اشیا ناشناخته به طور همزمان ارائه می شد، هرگز بلافاصله مشخص نبود که کدام کلمات مربوط به کدام شی است. مکاتبات را فقط می توانند در چند دقیقه یاد بگیرند. با این حال، با مخفی کردن پیشنهادات مربوط به مطابقت نام، هدف و تست آنها در بسیاری از صحنه ها، تمام بزرگسالان قادر به یادگیری کلمات و 18 اشیاء ناآشنا بودند. اسکن MRI نشان داد که هیپوکامپ در این مکانیسم مرکز را تایید می کند.

یافته های امروز، پنجشنبه 15 مارس 2018، در مجله جاری زیست شناسی منتشر شده است ، نشان می دهد که چگونه مغز از دریافت زبان پشتیبانی می کند. این یافته ها برای آموزش هر دو زبان و درک ما از آنچه که در اختلالات زبان ها رخ می دهد، دارای مفاهیم می باشد.

دکتر سم برنس، پژوهشگر ارشد، گفت: “کودکان دارای توانایی قابل توجهی برای یادگیری زبان های جدید هستند و بحث بسیار زیادی در مورد استفاده از استراتژی پیشنهادی برای توسعه زبان زود هنگام است. آزمایش ما نشان می دهد که هیپوکمپ می تواند از پیشنهاد ما پشتیبانی کند. یادگیری در بزرگسالان و این مکانیسم یادگیری بیش از سایر استراتژی ها مورد توجه قرار می گیرد. ”

گام بعدی منطقی این است که تکنیک های تحقیقاتی را که در این مطالعه برای بررسی اختلالات زبان در کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار گرفت، اعمال کنیم. کودکان قادر به یادگیری زبان های جدید هستند، اما هنوز مشخص نیست که آنها کلمات را همانند بزرگسالان بیان کنند. این تکنیک تحقیق به ما می آموزد که بیشتر توسعه زبان کمک می کند و به ما کمک خواهد کرد تا بهتر به کسانی که با مشکلات زبان دچار پیشرفت شده اند، کمک کنند. ”

محقق ارشد دکتر کریس پرند، که پروژۀ تحقیق را نظارت می کند، همچنان به دنبال روش هایی است که یادگیری زبان در بیماری آلزایمر را تحت تاثیر قرار دهد و این که آیا برخی از راهبردهای یادگیری تحت شرایط بیماری کمتر از دیگران است. این برنامه تحقیقاتی توسط شورای پژوهشی اروپا تامین می شود.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه ساسکس .

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: مکانیسم مغز در یادگیری زبان درگیر است. آخرین ویرایش: اکتبر 1, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4274

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *