پتانسیل جدید درمان بالقوه را برای عود اعتیاد به مواد مخدر نشان داد

پتانسیل جدید درمان بالقوه را برای عود اعتیاد به مواد مخدر نشان داد

689 0

تحقیقات منتشر شده در زیست شناسی اعتیاد توسط دانشمندان در دانشگاه Bath  نشان می دهد یک مکانیزم بالقوه جدید برای مبارزه با عود اعتیاد به مواد مخدر است.

تداخل در مصرف مواد مخدر یک مشکل بزرگ در درمان اعتیاد است، در حالی که اکثر معتادان در طی 12 ماه از ترک آن به مصرف مواد مخدر بازگشته اند. این امر به وسیله اپیدمی مهارکننده داروهای تجویزی و همچنین داروهای مخدر مصرفی مانند مورفین و هروئین، تمرکز دارد. عود اعتیاد همراه با علائم مرتبط با مواد مخدر مانند مکان ها، مواد مخدر، و یا استرس، برجسته می کند که خاطرات نقش کلیدی در عود اعتیاد دارند.

در این مطالعه محققان در Bath، با همکاران خود از دانشگاه Surrey و RenaSci، از یک مدل حیوانی برای مطالعه عود بیماری به دنبال یافتن مورفین استفاده کردند. موش ها یاد گرفتند که نشانه هایی از محیط زیست را با مورفین مرتبط سازند. پس از از بین بردن مواد مخدر، عود مجدد به دنبال یافتن مواد مخدر در پاسخ به دریافت نشانه ها دوباره رخ داد.

تیم حمام می خواست تا اثرات استفاده از مسدود کننده را برای یک عصبی مغز به نام استیل کولین، که در فرآیندهای حافظه دخیل است، آزمایش کند. آنها اثرات یک مسدودکننده ی یک گیرنده خاص برای استیل کولین و گیرنده نیکوتین آلفا 7 را بررسی کردند تا ببینند آیا این ممکن است عود کند. این دارو، متیل لیکاکونیتین (MLA) که از گیاهان دلفینیوم می آید، به طور انتخابی از عود مورفین (و نه یادگیری اولیه برای جستجوی مواد مخدر) در هر دو موش مسدود شده است.

این مشاهدات ریاضی هیجان انگیز، محققان را به بررسی منطقه مغز مسئول اثرات MLA منجر شد و هیپوکامپ شکمی را به عنوان محل قرار داد. هیپوکمپ به خاطر نقش آن در حافظه شناخته شده است و دامنه شکمی به ویژه با خاطرات احساسی همراه است، یک پیوند آشکار برای مسیرهای اعتیاد می باشد.

پروفسور سون وناکوت، از گروه زیست شناسی و بیوشیمی دانشگاه Bath، گفت: “این یک گام هیجان انگیز است که سیستم کولینرژیک را که معمولا با اعتیاد به نیکوتین ارتباط دارد، با مکانیزمهای بازگشت عادت به کلاس های مختلف مواد مخدر مورد سوء استفاده قرار می دهد. در مواد مخدر باید بیشتر کار شود تا بتواند مکانیزم های مغز را کشف کند، اما چشم انداز پاک کردن خاطرات طولانی مدت مرتبط با مواد مخدر را که باعث وابستگی و تمایل به عود می شود، افزایش می دهد. ”

دکتر کریس بیلی، از گروه داروخانه و فارماکولوژی دانشگاه Bath، اظهار داشت: “اعتیاد به مواد مخدر در حال حاضر بسیار ضعیف عمل می کند، بنابراین این رویکرد جدید بالقوه بسیار خوشایند است. گام مهم بعدی این است که آیا MLA از عود مجدد سایر داروهای مورد سوء استفاده در حال حاضر شواهد موجود در مدل حیوانی مشابه است که در برابر opioid قوی تر، هروئین موثر است. اگر MLA اثرات مشابهی بر سایر داروهای سوء استفاده مانند کوکائین داشته باشد، این امر حتی بیشتر دلگرم کننده خواهد بود. ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه Bath

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: پتانسیل جدید درمان بالقوه را برای عود اعتیاد به مواد مخدر نشان داد. آخرین ویرایش: سپتامبر 14, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3578

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *