چرا الکل و قند منجر به تشنگی می شود؟

چرا الکل و قند منجر به تشنگی می شود؟

808 0

چرا نوشیدن الکل یا مصرف شکر باعث تشنگی می شود؟ مطالعه بین المللی موش های تگزاس و انسان در اروپا نشان می دهد یک مکانیسم غیر منتظره ضد آفتاب وجود دارد.

محققان UT Southwestern در یک تحقیق که امروز در سلول متابولیسم منتشر شده ، هورمون را که بر مغز اثر می گذارد، برای افزایش میل به نوشیدن آب در پاسخ به تنش های مغذی خاصی که می تواند باعث کم آبی شود، شناسایی می کند. یافته ها توسط دکتر دیوید منگلدزورف و دکتر استیون کلویور گزارش شده است، که از سال 2002 یک آزمایشگاه مشترک در UT Southwestern انجام داده است.

آزمایشگاه Mangelsdorf / Kliewer به مدت طولانی هورمون کبدی FGF21 یا فاکتور رشد فیبروبلاست 21 را مطالعه کرده است. در تحقیق قبلی، آنها دریافتند که FGF21 از طریق مسیر پاداش مغز در موش ها عمل می کند تا میل به شکر و الکل را در پی نوشیدن آب سرکوب کند.

“ما می دانستیم که قرار گرفتن در معرض الکل یا قند باعث تولید FGF21 در کبد می شود. آنچه اکنون نشان می دهیم این است که این هورمون پس از آن در خون به بخش خاصی از مغز، هیپوتالاموس، برای تحریک تشنگی حرکت می کند، در نتیجه جلوگیری از کم آبی بدن، “دکتر Kliewer، استاد زیست شناسی مولکولی و فارماکولوژی و دارنده دیانا K. و ریچارد C. Strauss صندلی معاصر در زیست شناسی توسعه است. “به طور غیر منتظره، FGF21 با راه جدیدی کار می کند که مستقل از مسیر تشنگی رنین آنژیوتانسین-آلدوسترون در کلیه ها است.”

در موش، این مطالعه، هورمون تنظیم هیدراتاسیون (آب آشامیدنی) در پاسخ به استرس مواد مغذی نشان داد. در یک آزمایش، محققان دریافتند که موش های نرمال و موش هایی که به لحاظ ژنتیکی قادر به تولید FGF21 نیستند، مقدار مشابهی از آب را در هنگام رژیم غذایی تولید می کنند. با این حال، یک رژیم غذایی کاهنده با چرب کم کربوهیدرات سبب نوشیدن آب در موش های نرمال شد، در حالی که موش هایی که ژنتیکی قادر به تولید FGF21 نبودند، در پاسخ به استرس تغذیه ای افزایش یافت. محققان گفتند که این یافته ها نقش هورمون در مسیر سیگنالینگ را تأیید کرد.

دکتر Kliewer گفت، یافته دوم مهم در این مطالعه پاسخ بسیار قوی به هورمون در انسان است.

در این بخش از تحقیقات، 21 نفر از شرکت کنندگان در دانشگاه پزشکی دانشگاه گریت در اتریش به صورت تصادفی مجاز به مصرف مخلوطی از الکل و آب میوه یا آب می شدند. محققان اندازه گیری میزان FGF21 خون خود را بیش از چهار ساعت در ساعت انجام دادند. در پاسخ به الکل، سطح FGF21 در حدود دو ساعت به حداکثر رسید و پس از آن کاهش یافت.

دکتر Mangelsdorf، رئیس بخش فارماکولوژی، استاد فارماکولوژی و بیوشیمی و موسسه پزشکی HWY (HHMI) گفت: “این نشان می دهد که FGF21 ممکن است روزی به عنوان یک دارو برای محدود کردن مصرف الکل و محافظت در برابر اثرات آن در افراد استفاده شود. این یافته ها همچنین نشان می دهد که FGF21 به همان شیوه در انسان مانند موش ها تنظیم می شود و این فرآیند شامل بیان و فعال سازی پروتئین های خاصی در مغز است.”

محققان گفتند که پاسخ تشنگی ناشی از FGF21 ناشی از مسیریابی سیگنال دیگری در هیپوتالموس، مدار «-adrenergic» است.

“مطالعات قدیمی از دهه 1970 نشان می دهد که این مسیر ممکن است طعم وعده را تنظیم کند. اطلاعات ما نشان می دهد که FGF21 ممکن است از طریق این مسیر نیز کار کند. دکتر منگلدزورف، که در رشته های داروسازی و ریموند جایزه آلفرد گیلمن را در اختیار دارد، گفت: الن ویلی در بخش افتخاری هارولد بس کراسینلک، Ph.D می باشد. برای مدت زمان طولانی، رفتار تغذیه در تحقیقات متابولیک تا حدی هیدراتاسیون تأکید شده است. محققان گفتند این مطالعه نشان می دهد که ممکن است تغییری در جدول وجود داشته باشد.

” دکتر Kliewer گفت: برای قرار دادن این در زمینه، ما همیشه به مصرف غذا نگاه می کنیم، و زمینه متابولیسم صرف زمان کمی برای مطالعه مصرف آب را صرف کرده است. این مطالعه نشان می دهد که ما باید بیشتر درباره هیدراتاسیون و چگونگی کمک به متابولیسم فکر کنیم.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط UT Southwestern Medical Center 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: چرا الکل و قند منجر به تشنگی می شود؟. آخرین ویرایش: سپتامبر 26, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4109

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *