نشستن برای مغز شما و متابولیسم و قلب شما بد است

نشستن برای مغز شما و متابولیسم و قلب شما بد است

668 0

بر طبق یک مطالعه اولیه توسط محققان UCLA از افراد سالخورده و سالخوردگان، نشستن بیش از حد با تغییرات در بخش مغز مرتبط است که برای حافظه حیاتی است.

مطالعات نشان می دهد که بیش از حد نشستن، مانند سیگار کشیدن، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و مرگ زودرس را افزایش می دهد. محققان دانشگاه UCLA می خواستند ببینند که چگونه رفتارهای مضطرب بر سلامت مغز تاثیر می گذارد، به ویژه در مناطقی از مغز که برای تشکیل حافظه حیاتی هستند.

محققان UCLA 35 نفر را در سن 45 تا 75 سال به دست آوردند و در مورد میزان فعالیت بدنی و میانگین ساعت در روز هفته ای که در هفته گذشته داشتند، پرسیدند. هر فرد دارای یک اسکن MRI با رزولوشن بالا بود که نگاه دقیق به لوب دورانی Medial یا MTL، منطقه مغزی که در شکل گیری خاطرات جدید دخیل بود، فراهم می کند.

محققان دریافته اند که رفتار بی ثبات، پیش بینی قابل توجهی از نازک شدن MTL است و فعالیت بدنی حتی در سطوح بالا برای مقابله با اثرات مضر نشستن برای مدت های طولانی کافی نیست.

محققان گفتند که این مطالعه نشان می دهد که نشستن بیش از حد باعث ایجاد ساختارهای مغز نازک تر می شود، اما به جای آن، ساعت های بیشتری که صرف نشستن با ناحیه های نازک تر ارتباط دارند. علاوه بر این، محققان بر ساعات صرف نشست تمرکز کردند، اما از زمان شرکت در این مدت، از شرکت کنندگان سوال نکردند.

محققان بعدی امیدوارند که گروهی از افراد را برای مدت طولانی دنبال کنند تا تعیین کنند آیا نشستن موجب نازک شدن می شود یا خیر. نقش جنسیت، نژاد و وزن ممکن است در سلامت مغز مربوط به نشستن نقش داشته باشد.

نازک شدن MTL می تواند پیشگیري از کاهش شناختی و زوال عقل در افراد سالخورده و سالخوردگان باشد. محققان گفتند که کاهش رفتار بی حوصله ممکن است یک هدف احتمالی برای مداخلات طراحی شده برای بهبود سلامت مغز در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر باشد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه کالیفرنیا – لس آنجلس 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: نشستن برای مغز شما و متابولیسم و قلب شما بد است. آخرین ویرایش: سپتامبر 26, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4113

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *