چگونه قارچ از طریق تغییرات مغزی بر اشتها اثر می گذارد؟

چگونه قارچ از طریق تغییرات مغزی بر اشتها اثر می گذارد؟

676 0

به گفته کارشناسان دانشگاه ایالتی واشنگتن، تحقیقات جدید در مورد چگونگی مصرف مواد مخدر و تاثیرش در تغییر رفتار غذا می تواند منجر به کاهش اشتها در بیماری مزمن شود. محققان با استفاده از یک روش جدید برای دوز آزمایشگاه موش صحرایی با بخار دریافتند که چگونه این دارو باعث ایجاد هورمونهای گرسنگی می شود. بر طبق گزارشی که در هفته جاری در انجمن مطالعه رفتار آلرژی، یک جلسه بین المللی از کارشناسان علمی در مورد خوردن به اشتراک گذاشت، آنها همچنین مناطق خاص مغز را شناسایی کردند که در حال تغییر در حالت “گرسنه” هستند.

جان دیویس، استاد محقق در گروه فیزیولوژی مجتمع و علوم اعصاب در ایالت واشنگتن، توضیح داد: “همه ما می دانیم مصرف قارچ خوراکی، اشتها را تحت تاثیر قرار می دهد، اما تا همین اواخر ما در مورد چگونگی و یا چرا، درک بسیار کمی داشتیم.” “با مطالعه مواجهه با مواد گیاهی کانابیس، به طور گسترده ای مصرف شده، ما در حال پیدا کردن وقایع ژنتیکی و فیزیولوژیکی در بدن هستیم که اجازه می دهد که رفتار خوردن را خاموش کنند.”

موج جدیدی از قانونی کانابیس برای اهداف پزشکی و تفریحی تحریک پژوهش در زمینه توانایی درمانی آن است. یک خانواده از ترکیبات به نام کانابینوئید، به ویژه دلتا-9 تتراهید کربنبینول (THC)، مسئول اثرات روانی آن است. توانایی THC برای تحریک اشتها بسیار ارزشمند است زیرا بسیاری از بیماری ها باعث کاهش شدت اشتها می شود که کیفیت زندگی را کاهش می دهد و باعث می شود بهبود یابد.

برای این مطالعات جدید دانشمندان یک سیستم مواجهه با بخار ایجاد کرده اند تا تقلید کنند که مردم اغلب مصرف می کنند. این امر امکان کنترل دقت دوز را در طول روز در حالی که غذاها رژیم داشت، کنترل شد. قرار گرفتن در معرض بخارات کانابیس حتی زمانی که موش ها به تازگی خورده شده اند، یک وعده غذایی را تحریک کردند، و این نشان می دهد که مصرف استنشاق حشرات طعمه های خوراکی اشتها را در مغز به حالت گرسنگی تبدیل می کند.

” دیویس گفت: ما متوجه شدیم که قرار گرفتن در معرض کانابیس باعث وعده های مکرر و کوچکتر می شود اما پیش از آنکه تأثیر گذار باشد، تاخیر وجود دارد. این تاخیر، نشانه ای از نحوه عملکرد دارو را ارائه کرد. به طور معمول، زمانی که معده خالی است، هورمون به نام گرلین منتشر می شود، پیامی به مغز است که وقت آن رسیده است تا غذا را جستجو کند. محققان دریافتند که دوز شاهدانه موجب افزایش جذب گرلین می شود. وقتی مواد مخدر دوم را که موجب افزایش جذب گرلین می شد، به مصرف می رساند، موج دیگر باعث نداشتن غذا نمی شود. آنها همچنین تغییرات در نحوه پاسخ مغز به پیام را پیدا کردند. در ناحیه کوچک هیپوتالاموس مسئول اندازه گیری گرلین، کانابیس فعالیت ژنتیکی سلول های مغز را که به هورمون پاسخ می دهند، تغییر داد.

محققان خوش بین هستند که رمزگشایی کنند که کدام روش برای مبارزه با قحطی در بدن برای تغییر اشتها می تواند منجر به درمان های جدید برای بی اشتهایی ناشی از بیماری شود. از دست دادن شدت اشتباه علائم شایع بسیاری از بیماری های مزمن است و به خصوص در سرطان، HIV / AIDS، بیماری های قلبی و برخی از اختلالات متابولیکی مشکل است. یک درمان هدفمند که اثرات مفیدی بر اشتها دارد بدون تاثیرات گسترده ای بر ذهن و بدن می تواند کیفیت زندگی و بهبود سرعت را افزایش دهد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن برای مطالعه رفتار آلرژیک. 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: چگونه قارچ از طریق تغییرات مغزی بر اشتها اثر می گذارد؟. آخرین ویرایش: آگوست 29, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2886

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *