چگونه مغز کارکنان با متخصصان دارای تفاوت است

چگونه مغز کارکنان با متخصصان دارای تفاوت است

539 0

محققان در Ruhr-Universität Bochum تجزیه و تحلیل کرده اند که چرا برخی افراد تمایل دارند وظایف خود را به صورت غر مستقیم با آنها مواجهه شوند. آنها تمایل دارند با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) آنها دو ناحیه مغز را شناسایی کردند که حجم و قابلیت اتصال آنها به توانایی فرد برای کنترل اعمالشان مرتبط است. تیم تحقیقاتی به رهبری کارولین شلتور، دکتر مارلی پینوو، پروفسور اونور گنتیرکین و دکتر اران جنچ از گروه بیوپسیولوژی، نتایج خود را در نشریه علوم روانشناختی در 17 اوت 2018 منتشر کرد.

دو ناحیه مغز به کنترل عمل مرتبط است

بیوپسی شناسان 264 زن و مرد را در یک اسکنر MRI مورد آزمایش قرار دادند. آنها حجم منطقه های مغز فردی و قابلیت ارتباطی بین آنها را ارزیابی کردند. علاوه بر این، تمام شرکت کنندگان یک نظرسنجی را برای سنجش توانایی خود برای اجرای کنترل عمل انجام دادند.

افرادی که دارای کنترل ضعیف بودند دارای آمیگدال بزرگتر بودند. علاوه بر این، ارتباط کارکردی بین آمیگدال و قشر پشتی قدامی قاعده (ACC پشتی) به مراتب کمتر بیان شد. اهران جنس می گوید: “این دو ناحیه مغز قبلا با کنترل عمل در مطالعات قبلی مرتبط بوده است.

ارزیابی و انتخاب اقدامات

عملکرد اولیه آمیگدال این است که موقعیت های مختلف را با توجه به نتایج مربوطه خود ارزیابی کرده و به ما در مورد پیامدهای منفی احتمالی اقدامات خاص هشدار دهند. ACC پشتی از این اطلاعات برای انتخاب اقداماتی که باید در نظر گرفته شود استفاده می کند. علاوه بر این، با سرکوب اعمال و احساسات رقابتی، تضمین می کند که اقدام انتخاب شده با موفقیت انجام شود.

با توجه به نظریه ای که توسط محققان مطرح شد، اگر ارتباط بین AMYGDALA و ACC پشتی اختلال ایجاد کند، کنترل عمل دیگر نمی تواند با موفقیت اجرا شود. ارگان جنس می گوید: “افراد با حجم آمیگدال بالاتر ممکن است بیشتر در مورد پیامدهای منفی یک اقدام مضطرب شوند و آنها تمایل دارند که چیزهای زیادی را کنار بگذارند.” “با توجه به ارتباط کم عملکردی بین آمیگدال و ACC پشتی، این اثر ممکن است تقویت شود، زیرا تداخل احساسات منفی و اقدامات جایگزین ممکن است به اندازه کافی تنظیم نشود.”

قابل خواندن یا نه؟

کارولین Schlüter،  بیان کرد : مطالعات آینده باید نشان دهند که آیا درجه کنترل فعالیت را می توان با آموزش ویژه یا تحریک مغز اصلاح کرد یا خیر.

منبع داستان:

موارد ارائه شده توسط روهر دانشگاه بوخوم. 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: چگونه مغز کارکنان با متخصصان دارای تفاوت است. آخرین ویرایش: آگوست 25, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2734

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *