کشف امید درمان برای بیماری های آلزایمر و دیگر بیماری ها ارائه می دهد

کشف امید درمان برای بیماری های آلزایمر و دیگر بیماری ها ارائه می دهد

657 0

امید تازه ای برای درمان آلزایمر و سایر بیماری های عصبی وجود دارد که به دنبال کشف جدیدی است که توسط یک همکاری پژوهشی استرالیا و چینی انجام شده است.

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی و سومین دانشگاه پزشکی نظامی چین یک مسیر سیگنال را درون سلول ها کشف کرده اند و همچنین یک داروی بالقوه را کشف کرده اند که می تواند باعث انقباض و جلوگیری از پیشرفت یادگیری و حافظه در بیماران مبتلا شود.

پروفسور UniSA، Xin-Fu Zhou و همکارانش در مورد Tauopathies تحقیق کرده اند  که به طبقه ای از بیماری های ناشی از اشتباه شدن پروتئین Tau در داخل سلول های عصبی اشاره دارد که موجب آسیب سلولی و در نهایت مرگ سلول می شود.

این بیماری ها عبارتند از بیماری آلزایمر، پارکینسون و موتورنورون، که در حال حاضر هیچ درمانی ندارد.

به طور خاص، تیم  دژنراسیون لوب قبل از دوران (FTLD) نگاه کردند که به اصطلاح به نمایندگی از یک گروه سندرم های بالینی مربوط به اختلالات شناختی، ناهنجاری های رفتاری و اختلالات گفتاری است.

پروفسور ژو می گوید که قبلا مشخص نبود که جهش ژنی باعث مرگ یا آسیب سلول می شود. به طور کلی به عنوان تولید عصبی و ضعف در بیماران مبتلا به FTLD و سایر بیماری های نورونی حرکت می کنند. پروفسور ژو می گوید: “در حال حاضر درمان در دسترس نیست. “ما تحقیق کرده ایم که چگونه این تئووپاتی ها (بیماری ها) دارای پاتولوژی رایج هستند، از جمله یک پروتئین خاص تئو که نقش مهمی در عملکرد سلول های عصبی دارد.”

پروتئین توو پروتئینی است که میکروتوبول ها را تثبیت می کند و به طور خاص در عصب های سیستم عصبی فراوان است، اما نه در جای دیگر.

پروفسور ژو می گوید: “تحقیقات ما نشان داد که در هر دو مدل حیوانی و مغز انسان سیگنال نوروتروفین ها و گیرنده ها در مغز با FTLD غیر طبیعی است.”

“ما افزایش مسیر سیگنالینگ نوروتروفین را که مربوط به زندگی و مرگ سلول های عصبی شناخته شده به نام proNGF / p75 است، کشف کردیم و سپس نشان داد که عملکرد آن ها مسدود شده است که باعث کاهش آسیب سلول می شود.

“بنابراین، در این مقاله ما نه تنها مسیر سیگنال را کشف کردیم، بلکه یک داروی بالقوه برای درمان چنین بیماری هایی را نیز اختراع کردیم.”

 

با توجه به این شواهد قوی که در حال حاضر در دسترس است، مرحله بعدی یک آزمایش بالینی است و شرکت بیوتکنولوژی استرالیا Tiantai Medical Technology Pty Ltd اخیرا مجوز توسعه و تجاری سازی این تکنولوژی پزشکی را کسب کرده است.

پروفسور ژو می گوید این مشارکت در صنعت به این معنی است که فرصتی برای ترجمه این کشف درمان بیماری آلزایمر و سایر تئوپاتی ها وجود دارد.

مقاله منتشر شده در روانپزشکی مولکولی ، یک کار مشترک بین دو آزمایشگاه است که به وسیله پروفسور شین فوژو، دانشگاه استرالیای جنوبی و پروفسور یانیتینگ وانگ، دانشکده پزشکی نظامی سوم، رهبری می شود.

منبع

Lin-Lin Shen, Noralyn B. et al, 2018. The ProNGF/p75NTR pathway induces tau pathology and is a therapeutic target for FTLD-tau. Molecular Psychiatry, 2018; DOI: 10.1038/s41380-018-0071-z

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: کشف امید درمان برای بیماری های آلزایمر و دیگر بیماری ها ارائه می دهد. آخرین ویرایش: آگوست 10, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=1956

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *