آیا ازدواج شراکتی پنجاه – پنجاه است؟

نوشته شده برای at 7:45 ب.ظ
360 0

آیا شما باور دارید که آیا ازدواج شراکتی پنجاه – پنجاه است؟ و باید در ازدواج همه کارها به صورت مساوی بین زن و مرد تقسیم شود. و از اگر بیشتر وقت بگذارد به او ظلم شده است؟

آیا ازدواج شراکتی پنجاه – پنجاه است؟

در زندگی مشترک عده ای تصور می کنند که اگر همه چیز به طور مساوی تقسیم نشود نوعی سوء استفاده شکل گرفته است، این حرف با توجه به پیشرفت های جامعه به سوی روشنفکری کمرنگ شده است.

دیگر تعجب آور نیست اگر مرد غذا درست کند و همسرش به کارهای بیرون بپردازد. تضعیف این نقش های کلیشه ای در مورد زن، مرد، وظایف و مسئولیت های آن ها باعث پیشرفت جوامع شده است.

با این وجود مشارکت 50-50 در زندگی مشترک غلط است و باعث از بین رفتن صمیمیت در زندگی مشترک می شود.

 

درست است که حقوق افراد با یکدیگر برابر است اما انسان ها با یکدیگر فرق می کنند و هیچ وقت کارها به طور مساوی تقسیم نمی شود.

مراجعی داشتم که به شدت طرفدار حقوق زنان بود او موقع ازدواج به همسرش گفت که هردو بیرون از خانه کار می کنند و شام را هر شب یکی از آن ها درست می کند.

ولی نکته ای که فراموش کرده بود این بود که آشپزی همسرش به شدت افتضاح بود، از طرفی دیگر او عاشق غذا درست کردن بود و از این کار خسته نمی شود.

مراجع دیگری به نام سمیرا داشتم که تازه بچه دار شده بود و به دلیل گریه های شبانه نوزاد نمی توانست بخوابد.

او باید دوبار در طول شب به کودکش غذا می داد. سمیرا اعتقاد داشت که باید هردو به طور مساوی از کودک مراقبت کنند ولی همسرش پزشک جراح بود و اگر خوب نمی خوابید نمی توانست صبح ها عمل های حساس را انجام دهد و می ترسید دستش بلرزد.

مشارکت در زندگی مشترک

راه حل این مشکل آسان بود کافی بود که پنجشنبه ها و جمعه ها تمام مسئولیت با پدر بچه باشد و در باقی روزها مادر از بچه نگهداری کند. درست است که در این شرایط تقسیم کار مساوی نبود ولی هردو تا جایی که می توانستند سازگاری نشان دادند.

البته همیشه اینگونه نیست فردی را می شناسم که حدود 90 درصد مسئولیت های زندگی را به دوش می کشد و از این کار راضی است. او حسابدار است، آشپزی می کند و خانه را هم مرتب می کند.

دقت داشته باشید که بیش از یک راه درست برای زندگی مشترک وجود دارد ولی بعضی از باورها در هر شرایطی مخرب هستند.

متاسفانه بسیاری از افراد احساس می کنند فقط یک راه درست وجود دارد و آن هم همان راهی است که آن ها می روند، این افراد برای دیدن دنیا فقط یک راه می شناسند و آن راه خودشان است.

من زوج های زیادی را می بینم که همیشه با یکدیگر بحث می کنند و می گویند« من دیروز و پریروز ظرف شستم حالا نوبت توست! قرار بود من لباس ها را بشورم تو پهن کنی، تو اصلا وظایفت رو انجام نمی دهی» و جملاتی دیگر از این قبیل.

به نظر من بحث کردن سر این که چه کسی بیش تر کار می کند نشان دهنده عدم عشق یا تعهد در رابطه است.

وقتی با تمام وجود کسی را دوست داشته باشید از کمک کردن به او لذت می برید و این موضوع که زندگی را برای او آسان تر می کنید به شما انرژی می دهد.

سعی کنید سیستم امتیاز دهی را از میان خود بردارید و هردو تاجایی که می توانید سعی کنید زندگی را برای دیگری آسان کنید.

منبع : آیا ازدواج شراکتی پنجاه – پنجاه است؟

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: آیا ازدواج شراکتی پنجاه – پنجاه است؟. آخرین ویرایش: ژانویه 23, 2021. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=5196

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *